Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איטום גגות עם חומרי איטום אקרילים משחתיים

מבוא

בעשורים האחרונים נפוצו בארץ חומרי איטום אקריליים משחתיים המשמשים לצורך איטום גגות. חומרי איטום אקרילים כדוגמת פוליגג, אקרילפז ואחרים מיועדים לאיטום גגות חשופים וניתנים ליישום על גבי גגות בטון חדשים, גגונים, גגות עם זפת ישן ואפילו על גבי גגות עם יריעות ביטומניות.

אל אף הנוחות היחסית ביישום חומרים אלו יש להדגיש כי הצלחת האיטום תלויה ביישום מדוייק של הוראות הביצוע וכי אין חומרים אלו נכונים לבצוע בכל המקרים.

מאמר זה מתאר את אופן הבצוע הנכון של מערכות איטום אקריליות משחתיות. לפני החלטה על איטום הגג בחומרים מסוג זה מומלץ לקרוא גם את המאמר על איטום גגות המופיע במדור מאמרים זה.

סוגי משטחים וגגות

מערכות איטום אקריליות המתוארות להלן מתאימות לאיטום גגות בעלי שיפוע טוב בלבד. החמרים האקרילים אינם עמידים לאורך זמן תחת היקוות של מים עומדים או שלוליות ובמקומות הללו חומר האיטום יתרכך, יהרס ויתקלף מהגג.

[בתמונה: הצטברות מים ולכלוך ליד המרזב] איטום, פוליגג

בגגות רבים קיימות הצטברות של שלוליות ומי גשמים מתחת לדודי שמש או בסמוך לפתחי המרזבים. יש לטפל בכל המקומות הללו לפני תחילת העבודות.

חמרים אקרילים טובים מאוד לאיטום במיוחד כאשר מדובר בגגות בטון חשוף (חדש) או בגגונים קטנים יחסית. יתרונם בקלות הבצוע ובצבעם הלבן -אשר מבטל את הצורך בהלבנת הגג. ניתן לאטום גם גגות מצופים בזפת ישן אולם אחיזת החומרים האקרילים על גבי בטון תהיה הרבה יותר חזקה מאשר על גבי זפת או על גבי יריעות ביטומניות.

בגגות בעלי מתקנים שונים (דודי שמש, מערכות מיזוג, צנרות וכדומה) ואשר בהם לא ניתן לבצע איטום ביריעות ביטומניות מומלץ להשתמש בחמרי איטום אקרילים בתנאי שאין בעיה עם שיפועים או שלוליות.

בשום מקרה אין לבצע את העבודות במידה שצפוי להיות גשום במהלך הימים הקרובים שאחרי האיטום. מכיוון שיישום מקצועית בן מספר שכבות דורש כשלושה ימי עבודה יש לתכנן את מועד בצועה של העבודה למשך זמן של כשבוע עד עשרה ימים ללא גשמים. גשם שירד על גבי חומרי איטום אלו בעודם טריים או טריים-למחצה יהרוס אותם כליל.

מפרט טכני

  1. נקיון יסודי של כל שטח הגג מאבק ולכלוך. מומלץ לבצע נקיון ראשוני באמצעות מטאטא ואחר כך לבצע שטיפה של כל שטח הגג ולהמתין לייבוש מוחלט.
  2. מריחת שכבת יסוד על כל שטח הגג והרולקות. שכבת היסוד מרכבת בד"כ מחומר האיטום האקרילי אשר מדולל ביחס של 1 חומר אקרילי ל 3 חלקים מים. יש להמתין לייבוש מוחלט של שכבת היסוד.
  3. מריחת כל שטח הגג והרולקות בשכבת איטום ראשונה בעובי של כ 1.5 ק"ג למ"ר.
  4. פריסת רשת אינטרגלס על גבי השכבה הראשונה- בעודה טריה. יש לפרוס את הרשת על גבי כל שטח הגג והרולקות ולהטביע אותה אל תוך השכבה הקודמת באמצעות מברשת. המתנה לייבוש למשך 24 שעות.
  5. מריחת שכבה שניה של חומר האיטום בעובי 1.5 ק"ג למ"ר, על גבי השכבה הראשונה ועד לכיסוי מושלם של רשת האינטרגלס.

הערות

  • בשום מקרה אין לבצע בדיקת הצפה על גבי גגות עם חומרי איטום אקרילים.
  • אין לבצע שכבות עבות מדי. שכבה עבה מדי של החומר לא תוכל להתייבש ותשאר רכה מבפנים וקשה רק בצידה החיצוני. לפיכך אסור להשתמש בחומרים אלו לצורך מילוי שקעים או חורים בגג .
  • תמיד יש לוודא את ייבוש השכבה הראשונה לפני בצועה של השכבה השניה, שאחרת השכבה הראשונה הטריה למחצה לעולם לא תוכל להתיבש כראוי.

גבי פייר
איטומן – מומחי איטום ושיקום מבנים

מדריכים נוספים

  • הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאטום גג רעפים?

    הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאטום גג רעפים?

  • יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום הן אחת הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר במניעה והגנה מפני דליפה של נוזלים. היריעות, אשר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים, מיוצרות מחומרים מתקדמים ביותר אשר מנצלים משקל סגולי נמוך עם איכות איטום גבוה. עם זאת, כדי לנצל באופן מקסימלי את יכולתן של היריעות יש לבצע בחירה מושכלת והתאמה נכונה בין היריעה לסוג העבודה הנדרשת ולהקפיד על עבודה מקצועית ואיטום נכון.

  • זיפות גגות

    זיפות גגות

    כולנו מכירים את שיטת האיטום הישנה והטובה בעזרת חימום ומריחת זפת. האם היא באמת מספקת ואמינה? מהו אופן היישום הנכון? מהו סוג הזפת התקני? וכיצד למנוע מפח נפש?

  • בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    מהן בעיות האיטום המיוחדות למבנים טרומים? מהי ההשפעה על המבנה? כיצד להתגונן בפני תיקון חלקי ולקוי? מהו אופן הביצוע המומלץ?

דילוג לתוכן