Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הקשר שבין חיפוי קירות ובחירת תאורה

מבוא

חיפויים מהווים אופציה עיצובית ופרקטית לשם שמירה על הקירות ועיצוב הבית. ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי חיפויים ביניהם שיש, אבנים טבעיות, טפטים, חיפוי זכוכית ועוד. ישנם שיקולים רבים לכאן או לכאן בבחירת סוג החיפוי כאשר אחד מהם, הוא השילוב עם אמצעיי התאורה שאתם מעוניינים להשתמש בהם. במה מתבטא הקשר בין השניים? להלן התשובה.

אפקט החזרת האור

אנרגיה רבה מושקעת בבית לצרכי התאורה. לא אחת אנו משתמשים בגופי תאורה חזקים או רבים מדי על מנת להגיע לאפקט הרצוי של עוצמת האור אשר עימה נרגיש בנוח. תופעה זו נפוצה ביותר בחדר המקלחת ובמטבח, חדרים אמנם קטנים, אך כאלה שתמיד "סובלים" מהיעדר תאורה נאותה.

גופי תאורהחיפוי קירות יכול לחבל עוד יותר במידת האור המורגשת נטו שכן סוגי חיפויים רבים פשוט "בולעים" את האור, אינם מחזירים אותו בחזרה ונוצר אפקט של החשכה. לכן, כדאי מאוד להשתמש בחיפויי קיר בהירים כאשר מעוניינים להשיג אפקט הארה מקסימאלי וכמו כן, להשתמש בסוג החיפוי אשר מגדיל את תחושת החלל הפנוי פר הגדרה – חיפוי זכוכית. חיפוי זה מגיע בצבעים שונים, חלקם שקופים. ניתן להתקין על גבי הזכוכית גופי תאורה כך שייווצר אפקט אשר מגביר את האור הקיים.

בחירת סוג התאורה

חשוב מאוד לבחור את סוג התאורה בהתאם לחיפוי הנדרש. יש לקחת בחשבון כי גופי תאורה חזקים מדי עשויים ליצור סנוור כאשר קרני האור מוחזרות מהחיפויים ולהיפך. שימוש בספוטים מתבקש כאשר עובדים עם חיפויי קיר. מאחר ומחפים את הקירות, נוצרת הזדמנות פז לשנות את מיקום השקעים ונפתחות אפשרויות חדשות להתקנת גופי התאורה.

גופי תאורה

כאשר מדובר בחיפוי זכוכית, מומלץ להשתמש בפסי לדים שכן בצורה כזאת הזכוכית נראית בוהקת ומרשימה ללא שנחשף מקור האור. במידה והזכוכית מודפסת, הרי שהתוצאה הסופית הינה מפגן עיצובי מרשים. כאשר מדובר בחיפויים אחרים (בריקים, שיש, קרמיקה וכו) ניתן להשתמש בספוטים המאירים כלפי מעלה או מטה.

חשוב מאוד לפעול ע"פ הסדר ההגיוני הבא – בחירה נכונה של חיפוי הקיר אשר מתאים לכם ורק לאחר מכן להתאים את גופי התאורה, אשר אותם ניתן להחליף מעת לעת לעומת חיפויי הקיר אשר נחשבים לקבועים ויקרים הרבה יותר.

גיא הינדרי

יועץ בתחום הזכוכית

מנכ"ל אגם עיצובים

מדריכים נוספים

דילוג לתוכן