Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ייחורים בצמר סלעים

מבוא

על מנת להרבות צמח ולשמור על כל תכונותיו, יש צורך ליצור ייחורים איכותיים תוך שמירה על מספר עקרונות בסיסים, אשר יבטיחו הצלחה של למעלה מ 95% מהמקרים.

יחור: הוראות

הציוד הנדרש:

  • קוביות צמר סלעים בגודל 4x4x4
  • גל השרשה – Clonex
  • פרופוגטור (חממת השרשה)
  • מרסס מים
  • סכין מנתחים
  • דשן השרשה

הוראות:

את הייחור יש לחתוך מצמח הידוע כאיכותי ובעל גנטיקה טובה. צמח זה נקרא צמח-אם. רצוי להשקות את צמח האם באופן אינטנסיבי יממה לפני לקיחת הייחור.

בחר בענף צעיר יחסית ובריא.

הסר את העלים הגדולים בבסיס הענף והשאר 4-3 עלים קטנים בראשו. אורך הייחור צריך להיות בין 10-7 ס"מ. הסר את הענף בחיתוך נקי ואלכסוני , עדיף באמצעות סכין מנתחים.

טבול את קצה הייחור בגל ההשרשה מיד עם הסרתו מצמח האם.

בצע מספר ייחורים כפי שהוסבר בסעיפים 3-1. את הייחורים הכנס לתוך החורים בקוביות צמר הסלעים. את מגש קוביות צמר הסלעים יש להכניס לפרופוגטור, כשבתחתיתו יש תמיסת מים ודשן השרשה. יש לוודא שצמר הסלעים ספוג בתמיסה. עדיף להשתמש במים מינראליים שה-ph שלהם מאוזן ל-6.5-5.5.

[בתצלום- [חממת השרשה, propagator]חממת השרשה, propagator]

בתוך הפרופוגטור, במשך השבוע הראשון, יש לשמור על לחות מקסימלית של 100% בקירוב, על מנת לספק לצמחים החדשים אפשרות לשתות מים מהאוויר. את הפרופוגטור יש לאוורר ארבע פעמים ביום, בכדי למנוע היווצרות עובש. יש לפתוח את מכסה הפלסטיק, לתת לאוויר טרי להיכנס, ולרסס את הצמחים ואת המכל במים. לאחר כ-14 ימים יחלו שורשים לצאת מקוביות צמר הסלעים. את הקוביות המוכנות יש להכניס עם הייחור המושרש לתוך מתקן הידרו או עציץ אדמה.

יש להשתמש בנורות פלורוסנט קרובות מאוד לייחורים (עשרה ס"מ) ובשלב מאוחר יותר במנורות גידול המרוחקות מהפרופוגטור בכמטר וחצי. בשלב זה ניתן להוסיף גם דישון. את הייחורים המושרשים יש להעביר לאור מלא בהדרגתיות ובזהירות.

פלג פסטיג
www.HydroSHOP.co.il
מקור המאמר: www.articles.co.il

מדריכים נוספים

דילוג לתוכן