Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יריעות איטום: היכרות לעומק

מבוא

יריעות איטום הן אחת הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר במניעה והגנה מפני דליפה של נוזלים. היריעות, אשר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים, מיוצרות מחומרים מתקדמים ביותר אשר מנצלים משקל סגולי נמוך עם איכות איטום גבוה.

עם זאת, כדי לנצל באופן מקסימלי את יכולתן של היריעות יש לבצע בחירה מושכלת והתאמה נכונה בין היריעה לסוג העבודה הנדרשת ולהקפיד על עבודה מקצועית ואיטום נכון.

במאמר זה נבצע סקירה של מגוון היריעות הקיימות בשוק, תוך מתן טיפים לבחירה נכונה של היריעה הנדרשת בהתאם לסוג העבודה ולתנאי השטח. קראו כעת על מגוון יריעות האיטום הקיימות וכיצד תשתמשו בהם בצורה הנכונה ביותר

מהם סוגי היריעות הנפוצות? מה השימושים שלהם?

יריעות פוליפרופילן – יריעות אלו מבוססות על חומר הפוליפרופילן אשר ידוע בחוזקו הרב וזאת על אף משקלו הנמוך. בנוסף, חומר זה ידוע כחומר בעל מאפיינים אקולוגים מהשורה הראשונה בזכות יכולת המיחזור שלו, יכולת השימור שלו ובעובדה שהוא חומר אנטי בקטריאלי.

יריעות איטום

יריעות אלו משמשות רבות לאיטום מגוון מתקנים לאגירת מים דוגמת בריכות ומאגרי מים.

יריעה גיאוטכנית/גאו טקסטיל – יריעות אלו מבוססות על בד סינטטי בלתי ארוג אשר ידוע באורך חיים גבוה ובעמידות לטמפרטורות גבוהות.

יריעות אלו, אשר מיועדות לחציצה של אזורים שונים עם הקרקע, משמשות כמענה מלא או משלים למגוון רחב של עבודות ולכן הן אידיאליות להגנה ולאיטום גגות של מבנים, כבסיס לדשא סינטטי, כחומר לניקוז תת קרקעי וכחומר המונע היווצרות של צמחיה לא רצויה.

יריעות פוליאתילן – יריעות אלו מבוססות על חומר האטילן אשר ידוע בתכונותיו המבודדות. היריעות, אשר מיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת, מאפשרות הגנה איכותית ויכולת עמידה בטמפרטורות שונות לאורך שנים רבות.

יריעות איטום

היריעות אידיאליות למגוון רחב של שימושים בתחום השיפוץ, הבניין והתשתיות האזרחיות. בתחום זה היריעות משמשות לעיתים תכופות לצורך הגנה וחציצה במהלך הריצוף, כמספקות הגנה על הגגות מדליפות של מים ושברי בטון וכחומר איכותי לצורך בידוד תרמי ואקוסטי.

השוואה בין סוגי היריעות – הבחירה הנכונה

ניקוז קרקע: ניתן לומר כי מבין שלושת סוגי היריעות, בולטות לטובה דווקא היריעות הגיאוטכניות. הבד הסינטטי מאפשר ניקוז איכותי והפרדה של נוזלים ומוצקים באופן איכותי והאפשרות לבחור את העובי הרלוונטי לכל עבודה הופכות אותן לאידיאליות למטרה זו הרבה יותר מיריעות הפוליפרופילן והפוליאתילן הסטנדרטיות.

עם זאת, ראוי לציין כי דווקא יריעות הפוליפרופילן השחורות מספקות מענה איכותי גם כן לעניין זה ולכן הן משמשות רבות למטרות הדורשות ניקוז רב והן נפוצות מאוד במהלך התקנת דשא סינטטי.

איטום גגות ומבנים: בתחום זה יש יתרון אדיר ליריעות פוליאתילן וליריעות הגיאוטכניות על פני יריעות ה פוליפרופילן.

יריעות אלו מותאמות בצורה אידיאלית למלא מגוון סוגים ומטרות בתחום איטום הבניין והתשתיות האזרחיות. עם זאת יש לשקול את השימוש ביריעות הבד הגיאוטכניות כאיטום משלים או כחומר בידוד בין שכוות איטום אחרות לתוצאה אידיאלית.

איטום בריכות מים: בכל הנוגע לאיטום בריכות מים יש עליונות ליריעות הפוליפרופילן וליריעות הפוליאתילן על פני היריעות הגיאוטכניות.

למעשה, ניתן לומר כי יכולות הניקוז הגבוהות של יריעות הטקסטיל (אשר הופכות אותה למצוינת במקרים אחרים) פחות מתאימות לחציצה מלאה של מים. ראוי לציין כי כאשר צריך כיסוי אשר צף על פני המים יריעות פוליפרופילן הם המתאימות ביותר.

הנחת מקצועית נכונה של יריעות האיטום

הנחת היריעות עצמן הינה לא פחות חשובה מבחירת סוג היריעות. לשם התקנה נכונה ואיכותית – כזו שתבטיח עמידות של המוצרים לאורך שנים, יש לבצע עבודה מדוקדקת הכוללת מדידת השטח, בדיקת הלחות על פני השטח ולבסוף קיבוע היריעות באופן המתאים לשטח הנבחר – תוך התחשבות בתוואי השטח.

לכן לביצוע עבודות מסוג זה יש להעדיף חברה בעלת ניסיון עם פרוייקטים קודמים אשר יעידו על היכולות שלה.

יריעות איטום

התקנה לא נכונה של היריעות עלולה לגרום להפסדים כלכלים רבים משום שיהיה צורך להרוס את הגימור הסופי ( ובבניין מגורים זה יכול להיות לאחר הגשם הראשון….) ולהתחיל מחדש. יתרה מכך, בכל הנוגע לאיטום מאגרי שתייה יש להתחשב גם בחוקי משרד הבריאות ותקנות מכון התקנים אשר הדורשות חיטוי מלא טרם ההתקנה.

יועצי "קומשוב" מישורים בע"מ
.komashov.co.il

מדריכים נוספים

דילוג לתוכן