Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

כל מה שצריך לדעת על תוכנת Revit – תוכנת תלת מימד לאדריכלים

רויט- Revit: מבוא

רבים האדריכלים המחפשים אחר תוכנה מושלמת שתסייע להם לבצע פרויקטים בצורה יעילה ומהירה. טובה ויעילה. תוכנה מסוג זה עליה לעזור לאדריכל לתכנון נכון את הפרויקט, לארגן את כל המרכיבים שיש בו, לחלק את העבודה בין כל המשתתפים בפרויקט (היזם, הקבלן, המהנדס האדריכל וכדומה) והיא חייבת להיות כזאת שתעזור לנו להבין כיצד נעבוד על הפרויקט מתחילתו עד סופו.

מהי תוכנת Revit ?

תוכנת Revit היא תוכנה המאפשרת שיטת עבודה חכמה ויעילה יותר, הכוללת את תכנון הפרויקט האדריכלי תוך סידור כל תהליכי העבודה הנחוצים, חלוקת העבודה בין המשתתפים, פירוט תהליכי התוכניות של הפרויקט על כל היבטיו, ותכנון העבודה בצורה טובה ומובנת לאדריכל.

מהם המאפיינים של תוכנת Revit?Revit

התוכנה מאפשרת גמישות של שיטות עבודה ספציפיות, בהן כל המשתתפים יכולים לעבוד וצריכים ללמוד את העבודה תוך הכרות אחד עם השני. שיטת העבודה עליה להיות מתואמת, ומומלץ מאד ולהכיר אותה על מנת לעבוד על פרויקטים שונים ומגוונים בצורה טובה יותר .

אחד המאפיינים הבולטים של תוכנת REVIT היא יכולת לכלול את כל חלקי הפרויקט ואפשרות לעבוד על כל המשימות בקובץ אחד, כך שכולם יכולים לדעת בכל זמן מה מתרחש בפרויקט ולעקוב אחד תהליך העבודה.

בנוסף, התוכנה מאפשרת עבודה על שלל מבנים כמו למשל מבנים מסוג: גורדי שחקים, מגדלים, בתים פרטיים, מבני ציבור ועוד. עם התוכנה ניתן לעבוד על כל סוגי הפרויקטים, עם התאמת שיטת העבודה לכל סוג פרויקט אדריכלות ובנייה.

כיצד עובדים בתוכנת Revit?

בחירת שיטת העבודה המתאימה לסוג הפרויקט:

הכנת סביבת עבודה נוחה ומותאמת לצרכים גרפיים של המשרד – העבודה כוללת הכנת ספריית בלוקים תלת ממדיים ודו ממדיים. הכנת קובץ אבטיפוס כאשר קובץ זה כולל את כל הגדרות החשובות לעבודה ב REVIT.

על מנת לעבוד בצורה יעילה על התוכנה חשוב לחלק את העבודה לקבצים קטנים וזאת כדי לשלוט בדרך העבודה, ולאחר מכן לגדול עם הפרויקט בתוך התוכנה.

בנוסף, למרות שתוכנת Revit היא תוכנה בתלת מימד, עדיין ישנה אופציה לעבוד על קבצים דו ממדיים, ולקבל תצורות שונות של קבצים הנוחים לכל אחד לעבודותיו.

מידול אלמנטים

אחד היתרונות הבולטים של התוכנה היא מידול אלמנטים בפרויקט, באמצעות התוכנה ניתן "למדל" אלמנטים של פריטים גדולים וקטנים החל מחדרים גדולים עד לידיות וברגים. עם זאת חשוב מאוד לא להגזים עם רמת פירוט במידול פרטני בתלת מימד, וזאת בכדי שקבצים לא יהיו כבדים וגדולים.

עוד מומלץ לחלק לפני תחילת העבודה את הפרויקט מראש ולעבוד עם LINKS. פעולה זאת תאפשר עבודה מהירה ונכונה יותר.

בנוסף, חשוב מאוד לעבוד ב REVIT עם חשיבה קדימה.

עבודה משותפת ב Revit

אם אתם עובדים על פרויקטים עם מספר מתכננים, חובה להשתמש בWORKSETS ולעשות קבצים מרכזיים ומקומיים (Central , Local files).

עבודה בדרך זאת נקראת עבודה מסונכרנת- Synchronize . בדרך זאת אפשר לחלק את הפרויקט בין המשתתפים, וכולם יכולים לעבוד על הפרויקט אך לעשות זאת מבלי להפריע אחד לשני.

Revitהתוכנה מאפשרת לכם לבצע חלוקה בין המתכננים, תוך הקבלת אזורים לפי נושא, תחום או כל מאפיין שתרצו.

מומלץ בעבודה עם תוכנת Revit לתעד את הפעולות העיקריות שלכם בפרויקט, לכתוב בה סיכומים חשובים, הערות ועוד על מנת שכל המשתתפים יראו אותן. בכך תוכלו להיות מסונכרנים עם שאר אנשי הצוות.

תוכנת Revit , היא תוכנה שמצריכה תכנון קדימה ומאפשרת שינויים קלים וחשובים בפרויקט האדריכלות שלכם. התוכנה יודעת להכיל את כל חלקי הפרויקט בקובץ אחד תוך עבודה שיטתית והתייחסות אל כל פרט. התוכנה מסייעת לעבוד בצוות ומאפשרת עבודה יעילה וטובה. התוכנה מאפשרת חסכון בזמן, משאבים וכסף במהלך כל פרויקט.

Revit- סיכום יתרונות

עבודה בתלת מימד – עבודה בתלת מימד היא המילה האחרונה בתחום האדריכלות. כיום כמעט כל משרד אדריכלים מתקדם עובד עם תלת מימד, תוך שהם נעזרים בטכנולוגיה מתקדמת וזאת על מנת להגיע לביצועים טובים יותר.

תלת מימד חכם (BIM-Building Information Modeling)- כל אלמנטים בתוכנת REVIT מנעולים בעזרת טבלאות והגדרות שונות ומגוונות. כל אלמנט בא עם בסיס נתונים מובנה, שמאפשר עבודה חכמה ודינמית .

תכנון מתקדם – תוכנת Revit מאפשרת תכנון מתקדם של הפרויקט מתחילתו ועד סופו. התוכנה מאפשרת לתכנן את הפרויקט לאורך כל הדרך ולאורך כל שלביו.

עבודה בצוות – התוכנה מאפשרת עבודה בצוות, גם אם צוות האדריכלים הבנייה היזמות והתכנון לא נמצא פיזית באותו המיקום.

תכנון כל שלבי העבודה – תוכנת Revit מאפשרת לבצע בה את כל שלבי העבודה. החל מתכנון רעיוני, גרפיקה, תכניות עבודה, עיצוב פנים, חישובי כמויות, רשימת פריטים ועוד.

עבודה בזמנים קצרים יותר – התוכנה מאפשרת עבודה בזמנים קצרים יותר, בתוך כך שעבודה ללא תלת מימד וללא עבודת צוות דורשת בדרך כלל זמן כפול. עבודה בתוכנת Revit מאפשרת עבודה זריזה הרבה יותר.

לסיכום, לאחר שמתרגלים ולמדים כיצד לעבוד בתוכנת Revit, אדריכלים ואנשי מקצוע נהנים מהעבודה מתוכנה, עובדים בסביבת עבודה דינאמית יותר, הופכים לעובדים וצוות יעיל יותר, תוך שהפרויקטים שלהם נראים מקצועיים ומתקדם הרבה יותר.

נכתב ע"י יועצי סטודיו 3D House

סיוע למשרדי אדריכלות בהטמעת התוכנה

studio@3d-house.co.il

דילוג לתוכן