Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

שיפוץ דירות קטנות – כיצד עושים את זה נכון

מבוא

כשאנחנו משפצים דירה גדולה, יש לנו לא מעט אופציות כיצד לשפץ ולשנות את המבנה, מעצם זה, שמדובר בנכס רחב וגדול. בשיפוץ דירה קטנה- ישנן החלטות מאוד חשובות ואף קריטיות כבר בעת התכנון: אנחנו יכולים לבחור האם לחבר חדרים או לפצל, אנחנו יכולים לפתוח את המטבח לסלון ולמרפסת וליצור חלל אחד גדול או לחלק אותם באמצעות קירות שלמים, דלפקים או איים. מגוון האופציות שעומדות לפנינו הוא עצום ומן הסתם, כל אופציה שנבחר שקולה לתקציב בו אנחנו יכולים להשתמש וכן למשמעות של עליית ערך הנכס כפי שיקבע לאחר מכן.

שיפוץ דירה- התמחות בפני עצמה

זו הסיבה, ששיפוץ דירות קטנות זו התמחות בפני עצמה. אנחנו יכולים למצוא קבלני שיפוצים שמתמחים בשיפוץ שכזה, אנחנו יכולים למצוא אדריכלים ומעצבי פנים שההתמחות שלהם, היא עבודה על חללים קטנים ובפרט דירות. לפני שאנחנו נציג מספר נקודות כיצד עושים את זה בצורה נכונה.

חשוב להדגיש, עצם זה שמדובר בדירה קטנה, לא אמורה למנוע מאיתנו את הרצון לשפץ אותה, אם אנחנו מרגישים שניתן להפיק ממנה הרבה יותר תועלת. להיפך, לעיתים המבנה המקורי של הנכס דווקא מגביל אותה ומונע מאיתנו ליהנות ממנה. אם נשפץ, נמקסם גם את היכולת שלנו להפיק מהדירה תועלת, חשוב לא פחות, אנחנו גם נוכל לשפר בצורה ניכרת את היכולת שלנו למכור אותה בערך גבוה יותר.

כיצד משפצים דירה קטנה בצורה נכונה

שיפוץ דירה- שלב ראשון: עלינו לבחון את השטח הכולל של הדירה ולבחון כיצד אנחנו יכולים לחלק אותה בצורה אופטימאלית. זה אומר, לצמצם חדרים מסוימים ולהגדיל חדרים אחרים. האידאל הוא, לחבר את המטבח עם פינת האוכל, הסלון ולעיתים גם המרפסת. כך אנחנו יוצרים חלל אחד פתוח. מתוך החלל הזה, אנחנו יכולים לקחת מעט שטח עבור חדרי השינה או חדר עבודה. מאחר ומדובר בחלל גדול, אנחנו לא נרגיש בכך שלקחנו ממנו שטח.

שיפוץ דירהשיפוץ דירה- שלב שני: אנחנו יכולים לבחון, מה אפשר להוציא מחדרים מסוימים ולחבר ביחד, בצורה מצומצמת יותר. דוגמא טובה הוא יצירת חדר ארונות, אשר יאפשר לנו להוציא מתוך חדרי השינה וחדר העבודה, את הארונות. כך נחסוך בשטח, וגם נאפשר לחדר השינה להיות הרבה יותר מסודרים ומרווחים.

שיפוץ דירה- שלב שלישי: אנחנו יכולים לבדוק שיפוץ נקודתי בחדרים ספציפיים. הדוגמא המוכרת הוא כמובן שיפוץ מטבח. לעיתים שיפוץ בחדר נקודתי, יכול לשפר את הנראות והתחושה בכל הבית, והמטבח זה מקום אידיאלי לכך. אנחנו יכולים להחליף ארונות, שיש וריצוף. לפתוח את המטבח כאמור, וכן להוציא מתוכו אלמנטים מסוימים, אם יש לנו אפשרות למשל, להוציא את השולחן אל פינת אוכל מסודרת, ליצור פתרונות אחסון מודולאריים, כך אנחנו גם משפצים אותו וגם יוצרים סביבת עבודה הרבה יותר מפותחת ומסודרת.

שיפוץ דירה- שלב רביעי: אנחנו צריכים לחשוב האם יש חדרים או חללים שאין בהם עוד שימוש וניתן לחבר אותם לחדרים אחרים או לשנות את ייעודם. לשם כך, רצוי שנבדוק לפני השיפוץ האם יש דברים שאנחנו יכולים להיפטר, לפעמים עצם זה שאנחנו נפטרים מדברים מסוימים, עוזר לנו לפנות שטח, במקום שהוא חסר משמעות, אנחנו יכולים לחבר אותו לחלל אחר ובכך למעשה להשתמש בצורה אפקטיבית יותר.

מן הסתם, כל עבודה של שיפוץ דירות קטנות חייבת להיות מגובה בתוכנית מתאימה, שקולה לתקציב שעומד לרשותנו, ומתאימה לצרכים החדשים שלנו.

נכתב ע"י יועצי Myarchitect

מדריך אדריכלים ופורטל לאדריכלות

מדריכים נוספים

  • חתימת והסכמת שכנים להיתר בניה- המדריך המלא

    חתימת והסכמת שכנים להיתר בניה- המדריך המלא

    אני מקבל המון פניות בפורום אדריכלות באתר, של בעלי דירות בבית משותף שמבקשים לקבל היתר בניה, אבל נתקלים בבקשה שהיא לפעמים "בלתי עבירה" של החתמת 75% מהדיירים בבניין. בשל סכסוך זה או אחר, השכנים מסרבים לחתום. ניתן לעשות משהו בעניין? בהחלט!

  • כל מה שרצית לדעת על חלונות

    כל מה שרצית לדעת על חלונות

    איך מתאימים את החלון לאופי המבנה? מהם סוגי הפרופילים השונים? מה ייחודו של הפרופיל הבלגי? מהם סוגי הזיגוג השונים? ומהי רשימת פתחים?

  • מבנים ניידים כמבני קבע- פתרון אלטרנטיבי

    מבנים ניידים כמבני קבע- פתרון אלטרנטיבי

    כולנו חולמים על בית ולרוב, מבנה נייד אינו נכלל בחלומות שלנו על בית פרטי עם גינה ונוף פסטורלי. עם זאת מבנים ניידים מאפשרים פתרון לא רע בכלל, מהיר זול ויעיל ועם גימורים טובים- אף אחד בכלל לא ירגיש שבניתם בית בחצי מחיר.

  • עצות לחיסכון בבניה- תובנות של מפקח בניה

    עצות לחיסכון בבניה- תובנות של מפקח בניה

    איך מוזילים את עלויות הבניה? לשאלה זו עונה מפקח בניה מקצועי, עם תובנות שמגיעות הישר מהשטח. למדו כיצד מוזילים מעקות, חלונות, ריצוף, וקבלו עצה מועילה לגבי בניית מרתף.

דילוג לתוכן