Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תיקוני פנג שואי

מבוא

הפנג שואי עוסק באיתור המצב בשטח ובתיקונו על מנת להביאו למצב האופטימלי. כיצד נקבע אותו "מצב אופטימלי"? הרי ברור שכל אחד מאתנו הוא טיפוס שונה ולכן ההיגיון אומר שמתאים לו בית שונה, נכון?

תיקוני פנג שווי

בכן, המצב האופטימלי נקבע ע"י שתי אסכולות עיקריות, בפנג שואי הקלאסי :
האחת – San He, עוסקת במיקום הבית במרחב.
לדוגמא, אחת מקביעותיה היא, שעורפו של הבית (המכונה "צד הצב") יהיה מוגן בהר, או במבנה הגבוה מהבית עצמו. מצב זה נותן תמיכה והגנה לבית. ההגדרות של האסכולה הזו הן כלליות ואינן אישיות. הן ניתנות ליישום על בית, חדר ואפילו על פריט ריהוט בודד.

למעשה, האסכולה הזו מתארת את הבית כמו כסא: המשענת היא עורף הבית – נותנת תמיכה והגנה. הידיות הן צדי הבית, נמוכות מהעורף, אך גבוהות מהחזית. חזית הכסא, או ההדום, הוא הנקודה הנמוכה ביותר. כך מתאפשר לנו לשבת על הכסא בנוחות ובבטחה ולראות למרחק. בכדי להבין מה המשמעות של בית חסר עורף, חישבו על ישיבה על כסא ללא משענת.

האסכולה השנייה, San Yuan, מתמקדת יותר בזמן, ובהשפעתו על האדם ועל המרחב בו הוא נמצא. לפי האסכולה הזו, לכל בית יש אנרגיה שונה. הזמן והמבנה קובעים את הכוכבים המעופפים (אנרגיה) של המבנה, המגדירים את איכות הצי בכל אזור בבית.
בית, שיש בו צירופי כוכבים חיוביים באזורים העיקריים, יקנה לבעליו מזל טוב, בריאות, שגשוג והצלחה.

פנג שוויומה בנוגע לתיקונים? בית שאינו עומד בהגדרות האופטימליות לפי אסכולת ה San He, קשה יהיה לתקנו במציאות העירונית שלנו. בבתים באזור כפרי, ניתן לבצע תיקונים ע"י נטיעת שורת עצים או גדר גבוהה באזור העורף, למשל.
בעיר, ניתן לבצע תיקון סימבולי בלבד. כך, אם צד הצב חסר (כלומר, עורף הבית חשוף), נציב פסל או תמונה של צב או הר באזור העורפי של הבית.

תיקונים לפי אסכולת ה San Yuan הם הרבה יותר פרקטיים עבורנו. גם אם הבית קטן ולא ניתן להעביר את חדר השינה מאזור שלילי לאזור חיובי, תמיד ניתן לטפל בכוכבים המעופפים של האזור ולהתאים את מיקום הריהוט. כך, למרות שלא נגיע למצב האופטימלי, עדיין נוכל נשפר את המצב הקיים.

תיקונים של כוכבים מעופפים, נעשים עפ"י עקרונות 5 האלמנטים, בעיקר. ישנם כוכבים שליליים וישנם כוכבים חיוביים. האינטרס שלנו הוא להחליש את השפעתם של השליליים ולחזק את השפעתם של החיוביים, כמובן.
כדאי לברר את מצב הכוכבים המעופפים החודשי ואת התיקונים הנדרשים.

קיים גם מערך כוכבים שנתי ומערך כוכבים רב-שנתי, המציג את תמונת הבית במחזור של 20 שנים. למשל, כל הבתים שנבנו משנת 1984 ועד היום, שייכים למחזור 7, ויש להם מערך כוכבים מסוים וקבוע. כאשר התחלף המחזור- למחזור 8, התחוללו שינויים בכל הבתים הללו – לטוב או לרע.

רוב התיקונים לכוכבים המעופפים החודשיים, קשורים במתכת. הכוכבים השליליים ביותר, 2 ו 5, הם כוכבי אדמה, המוחלשים בנוכחות מתכת. לכן, זהו התיקון היעיל ביותר.

התיקונים לחיזוק הכוכבים החיוביים משתנים בהתאם לאלמנט הרצוי. לדוגמא, כדי לחזק את השפעתו של כוכב 8 החיובי, נשתמש ב"אש" – תאורה בהירה, צבעי אדום/כתום וכד.

חלק מכם בוודאי שואל את עצמו: "ומה בקשר לקריסטלים, מפלי המים, והמראות?".

קריסטלים, למרות יכולותיהם, אינם שייכים לתיקוני פנג שואי.

הספירלות הפופולריות, גם הן לא תיקון פנג שואי קלאסי. אולי הן יכולות לשמש כתיקון פסיכולוגי, כאשר הן חוצצות בין דלת לחלון ו"כאילו" מהוות מכשול בדרך. אבל זה כבר שייך לתחום אחר.

מפלי מים – באופן קלאסי, מקומם בחזית הבית. כזכור, עפ"י אסכולת ה San He חזית הבית היא המקום הנמוך ביותר. בסין הקדומה, הכוונה הייתה לנהר/נחל. היום, הכוונה היא לכביש/דרך. כאשר החזית אינה נכונה לפי השיטה הזו, ניתן לתקן ע"י מפל מים.
א-ב-ל, זהירות ! נוסחאות מים הן תחום מאוד מורכב בפנג שואי. מומלץ לא למקם מפל מים ללא התייעצות עם יועץ שבדק את הבית.

מראות, כמו גם חפצים משקפים אחרים, ניתנים לשימוש כתיקון בהטעיית הצי. לדוגמא, במסדרון צר, ניתן להציב מראות בשני הצדדים לסירוגין, וכך ליצור תחושה של מסדרון רחב יותר. אפשרות נוספת היא למקם מראה בקצה אזור עם צי שלילי, כמו בסוף מסדרון ארוך וצר, או גרם מדרגות תלול.
האם כולכם זוכרים שלא כדאי להתקין מראה בחדרי השינה?

גליה לביא
יועצת ומקימת "דרך הפנג שואי"
מקור המאמר:www.articles.co.il

מדריכים נוספים

דילוג לתוכן