Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

בניית קיר (סגירת חדר) על חומה משותפת

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32712
    נופר ל
    משתתף

    בניית קיר (סגירת חדר) על חומה משותפת

    שלום רב, 
    אנו גרים בדירת גן. יש לי מספר שאלות בנושא בנייה של השכן על קו חומה משותפת שלנו. יש לציין כי קו החצר שלו גבוה משלנו, והחומה הקיימת בנינו כיום היא בגובה 1.50 מאצלנו (ולהערכתי יוצאת כ-גובה מטר מהצד שלו).
    1. השכן בונה בימים אלו קונסטרוקציה של עמודים מקיר הבית שלו עד לקו החומה המשותפת שלנו, מה שעתיד להיסגר שם לבסוף כחדר (יש לציין שהעמודים אינם מונחים על החומה המשותפת אלא מחוברים אליה מהצד שלו בחצר). האם זה חוקי? האם יש לי דרך לעצור זאת ולמנוע סגירה שצמודה לקו החצר שלי/בנייה של קיר חדר על החצר שלי? (שתוביל לחסימת אוויר ויצירת חומה עבורנו שעוברת את קו גובה הבית שלנו אפילו). באם יש חוק בנושא – אשמח לסימוכין והפנייה אליו.
    2. אותו שכן בנה פרגולת עץ ועשה סגירה נוספת בכניסה לביתו (בסמוך לקונסטרוקציה שבונה כעת) באופן כזה שחלק מהסגירה ועמודי הפרגולה עומדים ממש על החומה המשותפת שלנו. זה נעשה ללא אישורנו. האם זה חוקי?
    תודה רבה!
     
     

    #41486
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    סגירת חדר ע"י שכן

    שלום, 1. השכן בונה בימים אלו קונסטרוקציה של עמודים מקיר הבית שלו עד לקו החומה המשותפת שלנו, מה שעתיד להיסגר שם לבסוף כחדר (יש לציין שהעמודים אינם מונחים על החומה המשותפת אלא מחוברים אליה מהצד שלו בחצר). האם זה חוקי?  בניית חדר ללא היתר כמובן שאינה חוקית. תבדקו בועדה המקומית לתכנון ובניה אם יש לו היתר. האם יש לי דרך לעצור זאת ולמנוע סגירה שצמודה לקו החצר שלי/בנייה של קיר חדר על החצר שלי? (שתוביל לחסימת אוויר ויצירת חומה עבורנו שעוברת את קו גובה הבית שלנו אפילו).  פניה לועדה המקומית לתכנון ובניה. 2. אותו שכן בנה פרגולת עץ ועשה סגירה נוספת בכניסה לביתו (בסמוך לקונסטרוקציה שבונה כעת) באופן כזה שחלק מהסגירה ועמודי הפרגולה עומדים ממש על החומה המשותפת שלנו. זה נעשה ללא אישורנו. האם זה חוקי?  ביסוס עמודים על רכוש משותף מחייב הסכמת כל בעלי הרכוש. פנו לעו"ד.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן