Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גדר בטון בין שכנים

  • This topic is empty.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32868

    גדר בטון בין שכנים

    אשמח לקבל ייעוץ בנושא הבא: קנינו שטח לבניית בית פרטי.
    בגלל תוואי השטח נאלצנו להגביה את הגדר בינינו לבין השכן (אצלו יש ירידה חזקה בגובה ואנחנו מילאנו את השטח באדמה כדי שהבית לא יהיה נמוך מהכביש).
    הגדר, שהייתה קיימת הייתה ברובה גדר רשת ובקצה שלה , היכן שיש ירידה גדולה בגובה-קיר תמך די סדוק שהיה בשיטחנו והורדנו אותו. כל הגדר הייתה בשטח שלנו והשכן לא הסכים, שנתחלק חצי חצי ברוחב הגדר החדשה כך שהגדר החדשה נבנית כולה בשטחנו ועל חשבונינו.
    אנחנו עוד הסכמנו שאת כל הגינון, שנהרס אצל השכן ועמודי התאורה של השכן להחזיר חזרה לאחר הבנייה של הגדר על חשבונינו. כדי לא להחזיר את עמודי התאורה המיושנים של השכן- הסכמנו שהשכן יעביר חוט חשמל לאורך הגדר שלנו ושנתקין לו קופסאות חשמל על הגדר על חשבונינו . השכן לא משתתף בעלות הגדר והיא כולה בתחומינו. כדי להגיע לגובה 110מ' אצלנו -נאלצנו לבקש היתר לגרמושקה (שעליה החתמנו את השכן) עם גובה גדר שמתחיל ב 1.80 מ-2 צידי הגדר מהכביש וגדל לעד 2.38 מטר בצד הנמוך של השכן כדי לאפשר 1.10מ' בצד שלנו (נחשב קיר תומך שהחליף קיר ישן שהיה שם). השכן שחתם על הגרמושקה- לפני שנתיים – ראה עכשיו באמצע העבודה של הקבלן את גובה העצים של התפסנות של הגדר ואחרי שנעשו כבר כלונסאות לגדר ונבהל ובא ואמר שלפי חוק תיכנון ובנייה הגובה המכסימאלי שצריך להיות אצלו הוא 1.50מטר של הגדר. שאלתי- מה הזכויות שלנו במקרה המתואר? מה אנחנו יכולים לתבוע מהשכן? והאם החתימה שלו על הגרמושקה מאפשרת לנו לבנות את הגדר לפי התיכנון ולסרב לבקשתו להנמיכה ל-1.50 מקסימום בשיטחו?. הליכה לקראתו יכולה לגרום לנו, לעצירת העבודה הקבלנית, תשלום עבור כלונסאות שלא היה צריך, לשינוי כל התיכנון האדריכלי, אולי נידרש להגיש היתר מחדש וגם להוסיף גדרות קלות שלא היו בתיכנון. מה עושים ומה זכויותינו? תודה על העזרה.

    #41702

    בניית גדר בין שכנים

    אשמח לקבל ייעוץ בנושא הבא: קנינו שטח לבניית בית פרטי. בגלל תוואי השטח נאלצנו להגביה את הגדר בינינו לבין השכן (אצלו יש ירידה חזקה בגובה ואנחנו מילאנו את השטח באדמה כדי שהבית לא יהיה נמוך מהכביש). הגדר, שהייתה קיימת הייתה ברובה גדר רשת ובקצה שלה , היכן שיש ירידה גדולה בגובה-קיר תמך די סדוק שהיה בשיטחנו והורדנו אותו. כל הגדר הייתה בשטח שלנו והשכן לא הסכים, שנתחלק חצי חצי ברוחב הגדר החדשה כך שהגדר החדשה נבנית כולה בשטחנו ועל חשבונינו. אנחנו עוד הסכמנו שאת כל הגינון, שנהרס אצל השכן ועמודי התאורה של השכן להחזיר חזרה לאחר הבנייה של הגדר על חשבונינו. כדי לא להחזיר את עמודי התאורה המיושנים של השכן- הסכמנו שהשכן יעביר חוט חשמל לאורך הגדר שלנו ושנתקין לו קופסאות חשמל על הגדר על חשבונינו . השכן לא משתתף בעלות הגדר והיא כולה בתחומינו. כדי להגיע לגובה 110מ' אצלנו -נאלצנו לבקש היתר לגרמושקה (שעליה החתמנו את השכן) עם גובה גדר שמתחיל ב 1.80 מ-2 צידי הגדר מהכביש וגדל לעד 2.38 מטר בצד הנמוך של השכן כדי לאפשר 1.10מ' בצד שלנו (נחשב קיר תומך שהחליף קיר ישן שהיה שם). השכן שחתם על הגרמושקה- לפני שנתיים – ראה עכשיו באמצע העבודה של הקבלן את גובה העצים של התפסנות של הגדר ואחרי שנעשו כבר כלונסאות לגדר ונבהל ובא ואמר שלפי חוק תיכנון ובנייה הגובה המכסימאלי שצריך להיות אצלו הוא 1.50מטר של הגדר. שאלתי- מה הזכויות שלנו במקרה המתואר? מה אנחנו יכולים לתבוע מהשכן? והאם החתימה שלו על הגרמושקה מאפשרת לנו לבנות את הגדר לפי התיכנון ולסרב לבקשתו להנמיכה ל-1.50 מקסימום בשיטחו?. הליכה לקרטתו יכולה לגרום לנו, לעצירת העבודה הקבלנית, תשלום עבור כלונסאות שלא היה צריך, לשינוי כל התיכנון האדריכלי, אולי נידרש להגיש היתר מחדש וגם להוסיף גדרות קלות שלא היו בתיכנון. מה עושים ומה זכויותינו? תודה על העזרה.


    #41701
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    בניית גדר בין שכנים

    שלום, המקרה צריך לעבור לייעוץ עו"ד, לא לייעוץ אדריכלי. 


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן