Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גדר בין שכנים

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32662

    גדר בין שכנים

    שלום רב,
    לפני מספר שנים רכשתי מגרש לבניית בית פרטי הנמצא באותו גובה קרקע עם השכנים מימין ומשמאל.
    השכנים סיימו לבנות את הבית לפניי כולל הגדר והם גרים בו.
    אחד השכנים ביקש את חתימתי לאישור הגדר וטען שגובהה 50 ס"מ. לאחר ששלח אלי את התכנית, התברר שגובה הגדר 130 ס"מ עד 150 ס"מ. הסברתי לו שאינני מעוניין בגובה כל כך גבוה ומאחר ומדובר בישוב כפרי לדעתי מספיק גדר רשת או צמחייה. לבסוף השכן בנה את ביתו ללא חתימתי. במהלך בניית הבית שפך את פסולת הבנייה בחצרי, התקין גדר עוטפת בנייה בתוך חצרי, רמס את סימוני המודד שהיו בחצרי, סימן את קו הגדר ללא ידיעתי, כרת עץ שהיה בחצר, בנה גדר בטון בגובה כ- 100 ס"מ ודורש ממני מחצית מעלות הגדר באורך 23 מ' שמוערכת על ידו ב- 40,000 ש"ח. לטענתו לצורך בניית הגדר בגובה 1 מ' הוא קדח 5 קלונסאות בעומק 15מ'  ויצק גדר בגובה 2 מ' (כאשר 1 מ' קבור באדמה).
    כל נסיונותיי להסביר לו שהחישובים אינם הגיוניים לא צלחו וגם נסיונותיי להסביר לו שאפשר היה לעשות גדר מבלוקים, אבן דבש, רשת או צמחים היו עולים פחות לא עזרו. גם טענותיי כי המחירים ששילם כביכול לא מציאותיים והנם ללא קבלות לא עזרו . בקשתי לדבר עם המהנדס שלו והוא התעלם מבקשתי ולבסוף תובע אותי לבית משפט.
    לסיכום, מה עליי לעשות?
     

    #41399
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    גדר/ חומה בין שכנים

    שלום, אם הגדר בנויה חציה על השטח שלך, היה עליו ע"פ החוק לקבל את הסכמתך בטרם הבניה. פנויה הדרך לנקוט פעולה משפטית ולבקש הריסת הגדר. תבדוק עם מודד האם זה המצב. העלות- כמה מאות ש"ח. לא הייתי דואג  יותר מדי מתביעת השכן. ע"פ תקדימים משפטיים השכן יכול לחייב אותך בבניית חומת בטון רק כאשר מדובר בקיר תומך קרקע בין החצרות. קח עורך דין ותבע ממנו את הוצאות המשפט. כמו כן, אם יש לך תיעוד לכריתת העץ מדובר בעבירה פלילית.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #41398

    גדר בין שכנים

    תודה לתשובתך המהירה באותו נושא שאלה נוספת. כאשר יש שני מגרשים האחד נמוך והשני גבוה בהפרש של 100 ס"מ. השכן במגרש הנמוך בונה ומוסיף עוד 50 ס"מ לגדר. גם במקרה הזה לא שיתף ולא התייעץ עם בעל המגרש הגבוה. איך צריך לחלק את העלויות בין השכנים? האם השכן במגרש הנמוך משלם את חלקו עד פני הקרקע העליונים ובעל המגרש הגבוה משלם את השאר או שעליהם להתחלק 50 בעלות הבנייה? מה עושים כאשר השכן לא שיתף את הצד השני בבדיקת הצעות המחיר ואין לו כל תיעוד לגבי העלויות?  


    #41397
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    חומה בין שכנים

    איך צריך לחלק את העלויות בין השכנים? האם השכן במגרש הנמוך משלם את חלקו עד פני הקרקע העליונים ובעל המגרש הגבוה משלם את השאר או שעליהם להתחלק 50 בעלות הבנייה? העלות על תמיכת הקרקע- 100 ס"מ חומה- תתחלק ביניכם. כל מה שדקורטיבי- מי שבנה ישלם. מה עושים כאשר השכן לא שיתף את הצד השני בבדיקת הצעות המחיר ואין לו כל תיעוד לגבי העלויות?- לוקחים שמאי מוסכם שמחשב את העלויות של ה-100 ס"מ הראשונים. 


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן