Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גדר הפרדה בין שכנים

  • This topic is empty.
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32539
    שחר גבור
    משתתף

    גדר הפרדה בין שכנים

    שלום רב, 
    אני מעוניין לבנות שער חשמלי, בכניסה לבית (דירת גן) יש לי חנייה משותפת מצד אחד עם השכן שנדרש לבנות גם לה שער / מחסום /הפרדה  מכיוון שהינו פרוץ ואז ניתן להיכנס לשטח של הגינה שלי. עקב טעות של הקבלן(בנה לשכן חנייה צרה מאוד)  במידה ואני בונה את השער (גם אם זה בשטח שלי) השכן לא יכול לפתוח את דלת הרכב מצד אחד בלבד! מהצד השני ניתן לצאת מהרכב ללא בעיה.  
    1. האם אני מחוייב לקבל אישור מהשכן לבנות שער בשטח שלי ? 
    2. האם נדרש אישור מהעיריים גם אם החוצץ / גדר הפרדה (מאלומיניום) לא בנייה של בלוקים הינה בגובה של עד 1.50 מטר ? 
    3. אם אני בונה את הגדר והשכן כמובן מתנגד עקב תכנון לקוי של הקבלן, במה אני מחוייב בדיוק ? 
    תודה ובברכה,
     

    #41142
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    בניית שער חשמלי בין שכנים

    1. האם אני מחוייב לקבל אישור מהשכן לבנות שער בשטח שלי ? בעיקרון, אם אף אלמנט מהשער לא נוגע בגבול ביניכם, אלא נמצא לחלוטין בשטח שלך, אינך צריך אישור. עם זאת, במידה והשער גורם לכך שדופן חניה של השכן שפעם היתה פתוחה, הופכת לאטומה, יש בכך בעיה. לפי תקנות החניה, צריך להיות רוחב גדול יותר לתא חניה שיש לו דופן בנויה. מה רוחב חניית השכן כרגע? האם גם מהצד השני שלה יש קיר? 2. האם נדרש אישור מהעיריים גם אם החוצץ / גדר הפרדה (מאלומיניום) לא בנייה של בלוקים הינה בגובה של עד 1.50 מטר ?  הפטור מהיתר לשער חניה הוא במקרים הבאים:  1. השער לא יבלוט מתחום המגרש, גם לא במהלך פתיחתו, או כשהוא פתוח.  2. השער יותקן לרוחב פתח הכניסה להולכי הרגל או הרכב;  3. אם השער הוא חשמלי, יש להתקינו בידי חשמלאי מוסמך מטעם האגף להכשרה ולפיתוח כח-אדם במשרד הכלכלה, ועליהם לעמוד בהוראות תקן ישראלי 900 חלק 21.03. 3. אם אני בונה את הגדר והשכן כמובן מתנגד עקב תכנון לקוי של הקבלן, במה אני מחוייב בדיוק ? – צריך לבדוק היטב את הנתונים בשטח. אתה לא רוצה לבנות משהו שיהפוך את חניית השכן ללא תקנית, היות ואז אתה חשוף לתביעה. תכתוב כאן את הנתונים ונראה.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #41141
    שחר גבור
    משתתף

    תגובה

    היי ארז,  תודה על המענה המפורט.  האם אני מחוייב לקבל אישור מהשכן לבנות שער בשטח שלי ? בעיקרון, אם אף אלמנט מהשער לא נוגע בגבול ביניכם, אלא נמצא לחלוטין בשטח שלך, אינך צריך אישור. עם זאת, במידה והשער גורם לכך שדופן חניה של השכן שפעם היתה פתוחה, הופכת לאטומה, יש בכך בעיה. לפי תקנות החניה, צריך להיות רוחב גדול יותר לתא חניה שיש לו דופן בנויה.  [שחר] כפי שהסברתי, תהיה לו בעיה רק מצד אחד! ניתן יהיה לצאת מהרכב מצד אחד בלבד עקב תכנון חנייה לקוי של הקבלן שבנה בדירה של השכן חנייה צרה משום מה.    מה רוחב חניית השכן כרגע? האם גם מהצד השני שלה יש קיר? 2. האם נדרש אישור מהעיריים גם אם החוצץ / גדר הפרדה (מאלומיניום) לא בנייה של בלוקים הינה בגובה של עד 1.50 מטר ?  הפטור מהיתר לשער חניה הוא במקרים הבאים:  1. השער לא יבלוט מתחום המגרש, גם לא במהלך פתיחתו, או כשהוא פתוח.  2. השער יותקן לרוחב פתח הכניסה להולכי הרגל או הרכב;  3. אם השער הוא חשמלי, יש להתקינו בידי חשמלאי מוסמך מטעם האגף להכשרה ולפיתוח כח-אדם במשרד הכלכלה, ועליהם לעמוד בהוראות תקן ישראלי 900 חלק 21.03.  [שחר] לגבי סעיף 2 בפתיחת שער חשמלי הוא נפתח כלפי הרחוב, מן הסתם. כל שאר הנתונים תקינים. האם נדרש לכך אישור?  3. אם אני בונה את הגדר והשכן כמובן מתנגד עקב תכנון לקוי של הקבלן, במה אני מחוייב בדיוק ? – צריך לבדוק היטב את הנתונים בשטח. אתה לא רוצה לבנות משהו שיהפוך את חניית השכן ללא תקנית, היות ואז אתה חשוף לתביעה. תכתוב כאן את הנתונים ונראה. [שחר] הנתונים הם שלאחר בניית השער הוא יוכל לצאת מהרכב אבל רק מצד אחד. הצד השני עקב תכנון לקוי של הקבלן בשטח החנייה של השכן תהיה חסומה, אני מתכוון לבנות שער מטעמי בטחון לדירה שלי. מה ההגדרה לחנייה לא תקנית ? אני בדיוק מנסה להימנע מתביעה כזו ומעוניין לבצע זאת על פי החוקים. 


    #41140
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    היתר לשער חניה

     החוק לא נותן פטור לשער שנפתח כלפי הרחוב, רק לשער מתרומם או שער נגרר. תכנון רוחב תא החניה של השכן התבסס על כך שיש לתא שני צדדים פתוחים: אחד לכיוון החצר שלו ואחד לכיוון החניה הצמודה- שלך. זה ההיתר שהוגש והוא קיבל כנראה אישור.  ברגע שאתה חוסם צד, תא החניה שלו הופך ל"תא חסום מצד אחד" ויש לכך השלכות מבחינת רוחבו התקני. אתה מבצע פעולה אקטיבית על תא החניה שלו, גם אם אתה בונה רק בשטח שלך. משום שתאי החניה תוכננו כצמודים וכפתוחים האחר אל השני. אם תתן לי את הנתונים שביקשתי אוכל לסייע לך להבין אם תא החניה שלו ישאר תקני אחרי החסימה.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #41139
    שחר גבור
    משתתף

    תגובה

    שלחתי לך למייל שרטוט והסבר.    תודה 


מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן