Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הסכם חכירה מול בפועל

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29155
    -3678
    משתתף

    הסכם חכירה מול בפועל

    שלום.
    הופנתי ע"י מירב ,בפורם אדריכלים. רקע: רכשתי מגרש בדו משפחתי באלוני אבא וברשותי הסכם חכירה של 403 מ"ר . הקבלן שהופקד על הבניה במושב היה קים לוסטיגמן , כאשר את כל התכנון החיצוני הם קבעו ואת הפנימי אנחנו, כמובן. נכנסנו לביתנו ב-08/2005 . לימים השכנים בדו משפחתי ביקשו להרחיב את ביתם ופנו לוועדת יזרעאלים לאישור, אני התייעצתי עם אדריכלית והתברר כי הבתים נבנו באלכסון על פי השטח כך שדירת השכנים תופסת 413 מ"ר ואילו שלנו על 393 מ"ר כלומר, נגזל מאיתנו שטח של 10 מ"ר ללא ידיעתנו ולפי המשפט הגזלת וגם ירשת תכננו השכנים את הרחבתם לפי שטח של 413 מ"ר לפי 35% זכות כך שרצו להרחיב את הגזילה ללקיחת אחוזי בניה שלנו. כמובן שהתנגדנו למרות שהצענו להם פשרה הוגנת במתן מתנה ובתנאי שאת הרחבתם יזיזו כך שהפגיעה בנו תיקטן, הפשרה לא יצאה אל הפועל, וועדת יזרעאלים דחתה להם את הבקשה לנוכח הצגת הסכם החכירה שברשותי, והנחתה אותם שעליהם להביא אישור מהמנהל על שטח מגרש לפי בקשתם, כמובן שהמנהל לא יכול לתת להם אישור כזה ללא הסכמתנו ואין לי מושג היכן זה עומד כרגע מלבד מכתב מיזרעאלים שדוחה את בקשתם.  עליי לציין שבעת חתימה על כל החוזים מחוסר ידיעה ומתוך מתן ביטחון ברשות מוניציפלית – מושב אלוני אבא וכן עו"ד הקבלן שייצגו אותי באותה מידה, לא שמנו לב שבכל הופיע השטח כ-393 מ"ר ורק מול המנהל וכן התשלום מולם היה לפי 403 מ"ר המהווים חצי משטח המגרש כולו.
    שאלתי היא : (על פי מפה מצבית התברר שהגזילה אף גדולה יותר) האם יש בסיס איתן להגשת תביעה נגד השכנים כך שיוחזר לי השטח שנגזל וזאת ללא ידיעתנו? אנא השב לי ברורות וכיצד לפעול, שכן אם יוחזר שטח זה , אזי גם אם השכנים ימשיכו עם תוכניתם תוך הקטנת השטח על פי המותר עדיין הגדר המשותפת תזוז וכך הקיר אותו מבקשים הם לבנות ובכך להזיק לביתי יפריע פחות. אשמח לתשובה זריזה וברורה.
    תודה. 

    #35012

    Re: הסכם חכירה מול בפועל

    שלום השאלה מתייחסת למקרה ספיציפי ומענה לה מחייב בדיקת מסמכים.  הפורום אינו המקום להשיב לשאלה זו.  מומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בתחום.  


    בברכה, יעקב צפריר, עו"ד ושמאי מקרקעין      

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן