Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הפרת תקנות התיכנון והבנייה

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29303
    alon51
    משתתף

    הפרת תקנות התיכנון והבנייה

    שלום רב.
     לצערנו הרב לא הצלחנו למצוא באינטרנט את התקנות הישראליות על המרחקים בין בנייני מגורים לבין בית כנסת בשטח עירוני. היש בכלל כאלה והיכן לקרוא אותן?
    וברשותכם עוד שאלה.
    אנו גרים בבניין בן 4 קומות בשכונה בה הבנייה די צפופה. לפני כמה חודשים התחילו לבנות במרחק של כ-9 מטרים מקירות הבניין בית כנסת וגן ילדים. זה בניין גם בן 4 קומות. כאשר כשהתחילו לבנות קיבלנו מהעיריה את המכתב בו מדובר אך ורק על בניית גן ילדים. אחרי שראינו שבונים באותו בניין גם בית כנסת פנינו לעיריה. בתגובה קיבלנו תשובה שזה החלטה חדשה של העיריה וכאילו לא נוכל לשנותה אף בעזרת בית משפט.
    האים באמת אין לנו סיכוי לתבוע את העיריה בגלל השקר והרעת תנאי חיים ולזכות במשפט. נודה לכם מאוד אם תודיעו לנו על תביעות דומות שזכו במשפט?
    המון תודות מראש על תשובתכם.
     
     

    #35272
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: הפרת תקנות התיכנון והבנייה

    שלום, המרחק בין בתי המגורים לגבול המגרש שלכם והמרחק של בית הכנסת מגבול המגרש שלו נקבעים בתשריט של תכנית בניין העיר בה ניתן לעיין במשרדי הוועדה המקומית. אין הנחייה נפרדת לגבי בתי כנסת. ברגע שקניתם בית במגרש הסמוך למגרש בעל ייעוד ציבורי הייתם צריכים לקחת בחשבון שלעירייה מותר לבנות שם בית כנסת, או גני ילדים. כל עוד לא חרגה העירייה מתקנון הבניה הקבוע בתב"ע (ע"י הקלה, או שינוי תב"ע), אין לה צורך משפטי ליידע אתכם על הבניה. ובכל זאת, אם הודיעה העירייה על הקמת גני ילדים ובנתה בית כנסת הרי יש כאן טעם לפגם. קשה לי להאמין שניתן לעשות משהו, אבל כדאי לשמוע חוו"ד עורך דין.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן