Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

התייעצות רישויית ואדריכלית

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32542
    מני שלום
    משתתף

    התייעצות רישויית ואדריכלית

    אני בוחן רכישת 2 נכסים ברחוב יהודה בירושלים (שכונת בקעה).

    ברחוב יהודה 19 ישנה דירה בקומה ראשונה אליה הוצמד מרתף. אני מעוניין לדעת מה האפשרות הריאלית לקבלת היתר להעמקת והגדלת המרתף וכן שינויי חזית קטנים (הרחבת חלונות, הזזת דלת כניסה) ותוך כמה זמן.
    ברחוב יהודה 40 ישנה בית ערבי (לשימור מחמיר) עם זכויות בנייה לא מנוצלות (כ-400 מ"ר). אשמח לדעת מה משך הזמן הריאלי והעלות להוצאת היתר – והאם נדרש שם גם תב"ע (תוכנית אב מאפשרת 90-120% בנייה).

    אשמח להמלצות על אדריכלית המכירים את האזור ויוכלו לייעץ (בתשלום) בנושאים אלה.

    #41152
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    שלום,

    שלום, ברחוב יהודה 19 ישנה דירה בקומה ראשונה אליה הוצמד מרתף. אני מעוניין לדעת מה האפשרות הריאלית לקבלת היתר להעמקת והגדלת המרתף וכן שינויי חזית קטנים (הרחבת חלונות, הזזת דלת כניסה) ותוך כמה זמן.- הכל תלוי אם קיימים אחוזי בניה למטרות שירות פנויים במגרש. אגב, יש לבדוק האם העמקת המרתף לא תגרום להפיכתו ל"שטח עיקרי" במקום "שטח שירות". ישנן וועדות שמגבילות גובה בשטח שירות ל 240 ס"מ. ניתן לברר זאת בוועדה  המקומית.   ברחוב יהודה 40 ישנה בית ערבי (לשימור מחמיר) עם זכויות בנייה לא מנוצלות (כ-400 מ"ר). אשמח לדעת מה משך הזמן הריאלי והעלות להוצאת היתר – והאם נדרש שם גם תב"ע (תוכנית אב מאפשרת 90-120% בנייה). הוצאת היתר לוקחת בין חצי שנה לשנה, תלוי בבעיות שצצות.  אין חיוב בשינוי תב"ע אם אתה מסתפק בסאחוזי הבניה הקיימים. אם תרצה לשפר- זה שינוי תב"ע בסמכות מקומית, יקר ומסובך יותר, אבל אפשרי במקרים מסויימים. קח בחשבון במקרה כזה גם היטל השבחה. גם כאן, יש לבדוק מול הוועדה המקומית. אינני מכיר אישית מישהו מהאיזור, אבל להלן קישור לקטגוריה: אדריכלים באיזור ירושלים.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן