Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חובת התקנת פילר – חברת חשמל

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28924
    zvikah
    משתתף

    חובת התקנת פילר – חברת חשמל

    אני משפץ בית פרטי, צד אחד של דו משפחתי. אספקת החשמל כיום היא באמצעות כבל עילי המגיע לצד שלי, ומזין את שני הבתים. הזמנתי מחברת חשמל שדרוג לתלת פאזי. חברת חשמל מסרו לי כי אני חייב לעבור להתקן פילר. כמו כן צוות שלהם הופיע באתר ללא תיאום, ומהשטח הודיע לי כי מנתק את החשמל ומפרק את המונה, זאת מטעמי בטיחות. מסרתי להם כי לאחר תום השיפוץ אני, וגם השכן, מעוניינים להשאר בהתקן  הקיים, אך תגובתם כי אנו חייבים לעבור להתקן פילר.
    שאלתי: האם חברת חשמל יכולה לחייב לעבור להתקן פילר בעקבות שיפוץ בית? מלבד הוצאה הכספית, זמן ההמתנה ארוך (עמודי החשמל בצד השני של הכביש, אישור עירייה לחפירה מתחת לכביש). 

    #34657
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: חובת התקנת פילר – חברת חשמל

    שלום, להערכתי הבסיס החוקי להחלטה כזו (המחייבת פילר) חייב להיות מעוגן בהיתר הבנייה שקיבלת מהוועדה. האם השיפוץ כלל היתר בניה? במידה והוועדה לא כפתה עליך להקים פילר, הרי שהוא לא מופיע בהיתר הבניה. אם הוא לא מופיע בהיתר הבניה אסור לך למקם אותו, ע"פ החוק, משום שכל שינוי בגדר החזית מחייב היתר. הדרך הנכונה "לכפות" התקנת פילר בעת שיפוץ היא דרך היתר הבניה ודרך הוועדה המקומית (כמו שהמשרד לאיכות הסביבה כופה תקנות של ביוב ואשפה דרך ההיתרים). במידה ולא קיבלת היתר, ומדובר בתקנה פנימית שלהם- דרוש מחברת החשמל התייחסות בכתב אשר מצביעה על התקנה הספציפית המחייבת אותך להתקין פילר. יש לי הרגשה שאולי אין להם תקנה רשמית כזו.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן