Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חומה בין שכנים

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32487
    איתי כהן
    משתתף

    חומה בין שכנים

    שלום,
    הבית הסמוך אלי נרכש לפני כשנה. דאז, הייתה גדר הפרדה שהוחזקה עם בזנטים. כשהקמתי את הגינה, השתמשתי בגדר לצורך תמיכה של במבוקים. השכן החדש ביקש לבנות חומה ואני לא הסכמתי להשתתף היות ולא הייתי מעוניין לפגוע בצד הגינה שלי. הוא החליט לבנות את החומה בצד שלו ולי לא הייתה התנגדות. לפני מספר ימים השכן החל בהתקנת פרזול מתכתי בגובה של כשני מטרים המחובר לבטון, ללא ידיעתי. בהמשך הוא מתכנן להתקין עליו גדר מסוג כלשהו.
    מספר שאלות:
    1. האם מותר לו לבנות את הפרזול ללא הסכמתי למרות שהחומה בשטחו.
    2. האם הוא מחוייב לטייח את החומה גם בצד שלי (כרגע יש בטון חשוף). במידה וכן, מי נושא בעלויות של התקנה מחודשת של גדר הבמבוק שלי.
    3. האם אני יכול לפנות למועצה המקומית להקפיא את העבודות או למנוע ממנו טופס 4 (כרגע הוא טרם נכנס לבית לאחר שינויים מבניים). אציין כי חתמתי לשכן על התוכניות אבל הגדר המפורזלת לא צויינה בתוכניות.
    תודה,
    איתי

    #41054
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    חומה בין שכנים

    שלום, 1. האם מותר לו לבנות את הפרזול ללא הסכמתי למרות שהחומה בשטחו. זה עניין "אפור". אם זה היה על הגבול אז היתה הגבלה של 150 ס"מ. עכשיו זה תלוי במדיניות האכיפה של הועדה המקומית. 2. האם הוא מחוייב לטייח את החומה גם בצד שלי (כרגע יש בטון חשוף). במידה וכן, מי נושא בעלויות של התקנה מחודשת של גדר הבמבוק שלי. גם כאן זה אפור- כל הגדר היא בשטחו לכן לכאורה הוא לא מחוייב. מצד שני- כל אלמנט בנוי (גם כזה שפטור מהיתר) מחוייב בגימור ע"פ שירול דעתה של הועדה. פנה אליהם. במידה והוא מחוייב- העלויות על פירוק והרכבת הבמבוק חייבים להיות עליו.  


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן