Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מה המרחק המקסמלי שמחייב קיר הדף?

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32557
    אלעד ב
    משתתף

    מה המרחק המקסמלי שמחייב קיר הדף?

    ביטול קיר בטון  (תיאום שינויים מול קבלן).
     
    רצינו לבטל קיר בטון בכניסה לדירה ולהפוך לקיר בלוקים. המתאמת שינויים אמרה שפיקוד העורף לא מאשר.
    האם מרחק של 9 מטר בין דלת ממד לבין חלון (צר מהרגיל, אבל באורך של שתי חלונות) דורש קיר הדף?
    חיפשתי בתקנות ולא ראיתי התייחסות למרחק מעליו לא צריך קיר הדף

    #41186
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    ביטול קיר הדף

    שלום, להלן: שימוש בדלת הדף רגילה, ללא שום הגנה א. במידה והקיר החיצוני שנמצא מול הדלת מרוחק לפחות 6 מ' ואין בו חלון בכלל, או בתנאים הבאים: –  הוא מרוחק בין 6-8 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 1.2 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 8-9 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 1.5 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 9-12 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 2 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 12-15 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 3 מ"ר.  ב.  במידה שהקירות שבזווית של 45 מעלות ממשקופי דלת ההדף רחוקים יותר מ- 2.2 מ' מפתח הדלת, ויש בכל קיר כזה חלון אחד בלבד בגודל של לא יותר מ -1.2 מ"ר,  או בתנאים הבאים לכל קיר כזה: –  הוא מרוחק בין 3-4 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 2 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 4-5 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 3 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 5-6 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 4 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 6-7 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 5 מ"ר.    שימוש בדלת הדף רגילה, עם הגנה של מחיצת בלוקים ניתן לבצע מחיצת בלוקים (הכוללת פתח ברוחב דלת) בין דלת הממ"ד לקירות החיצוניים, ולהימנע מקיר הדף מבטון, בתנאי שכל התנאים כאן קיימים: א. במידה והקיר החיצוני שנמצא מול הדלת מרוחק לפחות 4 מ' ויש בקיר הזה חלון אחד בלבד בגודל של לא יותר מ 1.2 מ"ר, או בתנאים הבאים: –  הוא מרוחק בין 6-7 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 2 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 7-6 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 3 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 8-9 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 4 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 9-12 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 5 מ"ר.  – לאפשרויות נוספות ראו ע"פ הטבלה שמצורפת בקובץ למטה.  ב. במידה שהקירות שבזווית של 45 מעלות ממשקופי דלת ההדף רחוקים יותר מ- 2.2 מ' מפתח הדלת, ויש בכל קיר כזה חלון אחד בלבד בגודל של לא יותר מ -3 מ"ר,  או בתנאים הבאים לכל קיר כזה: –  הוא מרוחק בין 3-4 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 4 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 4-5 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 6 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 5-6 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 8 מ"ר.  –  הוא מרוחק בין 6-7 מ' ויש בו חלון של לא יותר מ 10 מ"ר.    שימוש בדלת "הדף מוגבר לרסיסים" (ידועה גם בשם "דלית"):  .(עפ"י גיליון תיקון מספר 4 לת"י 4422) ניתן להימנע מקיר הדף לחלוטין בשימוש בדלת מיוחדת זו אם דלת זו תותקן בממ"ד, במרחק של 4 מטרים לפחות מקיר חיצוני של המבנה (קיר מול הדלת), או 2 מ' מקיר חיצוני ניצב לדלת. אין משמעות לקירות בלוקים פנימיים.  במקרה של התקנה קרובה יותר, הקיר החיצוני יבוצע מבטון בעובי של 20 ס"מ לפחות לאורך הקטע שבין מישור הדלת לבין 45 מעלות ממישור זה (ה"משפך"). לידיעתכם, ע"פ מסמך ההנחיות שהוציא פ. העורף (מצ"ב) בסמכות מהנדס פ. העורף לאשר פטור מקיר הדף לדלת "מוגברת" גם אם המרחק 3 מ' בלבד מקיר חיצוני ובלבד שהקיר בעובי 20 ס"מ ועשוי בלוקים/ בטון וגודל הפתחים בו אינו עולה על 1.2 מ"ר.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #41185
    אלעד ב
    משתתף

    האם קבלן יכול לסרב לבקש אישורי הג"א?

    תודה רבה על התשובה המקיפה!   הסברתי למנהל העבודה של הקבלן שקיר הבטון בדירה שלי אינו הדף לפי תקינה של פיקוד העורף. המנהל הסביר שלא מדובר בקיר תמך. וגם אם לא מדובר בקיר הדף – הוא לא רוצה לפתוח תהליך אישורים מלא מול הג"א. כי כל שינוי קיר בטון גורר תהליך ארוך של פתיחת אישורי הג"א מחדש.   זה גם תקדים מבחנתו שכל דירה שתרצה לבחון אם קיר בטון הוא הדף הוא לא – תוכל להגיש בקשה לבדיקה מחודשת. זה עלול לגרור בחינה מחדש של כל תונכיות הבניין.   האם אני יכול לדרוש לקבל אישור מחדש של נציג הג"א לפרוייקט? או שאני שבוי בידי החששות של מנהל העבודה? איך אוכל לפעול אם המנהל לא יסכים לבחון מחדש? עו"ד מטעמי? מהנדס מחוז דן של פיקוד העורף אישש את הבנתי שלא מדובר בהדף. אבל כמובן שהוא לא זה שחותם על טפסי אישור הג"א לקבלן. אלא רק מייעץ לי במייל.     אודה לעיצתך החברית והלא מחייבת כמובן.


    #41184
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    ביטול קיר הדף

    הכל תלוי בחוזה שיש לך מול הקבלן. בעיקרון, חתמת על חוזה ולחוזה מצורף מפרט מסויים (שכנראה כלל את הקיר). אם היתר הבניה ואישור פיקוד העורף כלל את הקיר אז הקבלן צודק- הוא חייב אישור פקע"ר וזה עולה כסף וזמן. בעיקרון, אם הקבלן מסרב, אתה יכול לשכור אדריכל מטעמך (לא צריך עו"ד) שילך למהנדס פיקוד העורף ויקבל שם חתימה ע"ג תכנית חדשה, דבר שיאפשר לקבלן לבצע ללא חשש את השינוי.   


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן