Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מידע על מכינה/ מכינות לעיצוב

  • This topic is empty.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28791
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    מידע על מכינה/ מכינות לעיצוב

    שלום,
    המאמר הבא הוגש מטעם מכון "קווים" – לימודי עיצוב פנים ואדריכלות.
    אני מקווה שהוא יעזור למי שמעוניין.
    ארז מירב,
    עורך האתר.

    מכינה לעיצוב
    הביקוש הרב אשר לו זוכה תחום לימודי עיצוב בשנים האחרונות בקרב צעירים רבים הרוצים לרכוש לעצמם מקצוע מבוקש ויצירתי, יוצר תחרות גדולה על מספר מקומות הלימוד הקיימים במוסדות השונים המלמדים עיצוב.
    צעירים רבים בוחרים לשפר את סיכוייהם להתקבל לאחד מן המוסדות הללו או למוסד לימודים דומה בחו"ל על ידי לימודים במסגרת מכינה לעיצוב אשר תפקידה לסייע ולעזור למועמד לעמוד בתנאי הקבלה של המוסד אליו הוא שואף להתקבל.
    מסלולי מכינה לעיצוב ממוקדים למקצועות עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי,עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות, תקשורת חזותית, צילום ואמנות.
     
    מה לומדים בקורס מכינה לעיצוב
    המוסדות המובילים בארץ בתחום לימוד עיצוב כגון שנקר,  בצלאל,  המכון הטכנולוגי בחולון, המכללה למנהל, אוניברסיטת ת"א,ויצ"ו חיפה והטכניון עורכים מבחני כניסה ומיון כתנאי קבלה ללימודי עיצוב. מועמדים אשר עוברים את המבחנים מוזמנים לראיון קבלה אישי בחוג לעיצוב ונדרשים להציג תיק עבודות אישיות.
     
    במהלך הלימודים של מכינה לעיצוב הסטודנטים נחשפים למקצועות העיצוב השונים, לומדים את היסודות המקצועיים של תחום העיצוב, מושגים בתכנון, טכניקות עבודה עם מגוון חומרים ותפיסות, לימוד קונספטים ושיפור היכולת לפתח נושא תוך חשיבה יצירתית  ולהביאו לידי תוצאה מוגמרת עם ביטוי אישי ומקוריות. הלימוד נעשה תוך הנחייה אישית של הסטודנטים והתמקדות מקצועית בתחומים בהם הם מגלים עניין מיוחד, ומלווה בהרצאות פרונטאליות וכן בהתנסות מעשית פרקטית בתחומי העיצוב השונים. חלק זה של מכינה לעיצוב עוזר למועמד למקד את תחומי התעניינותו ולרכוש ידע מעמיק יותר בתחום אשר בו ירצה להתמחות.
     
    בבתי ספר רבים המעבירים מכינה לעיצוב, מתקיימת פגישה אישית עם הסטודנט עם סיום החלק הראשון, העיוני, כדי לברר ולסייע בהחלטה אילו מסלולים אפשריים וכדאיים לסטודנט להירשם  על פי רצונו, לאילו מוסדות ולאילו תארים.
    לאחר שהסטודנט יודע בבירור ובצורה מוגדרת לאיזה תחום עיצוב או תחומי עניין הוא מתכוון להירשם וללמוד, מתחיל החלק השני של מכינה לעיצוב, המתמקד במטרה הסופית שהיא הקבלה למוסדות הנבחרים בתחומים הספציפיים לכל סטודנט.
    חלק זה של מכינה לעיצוב כולל הכנה לראיונות קבלה על ידי תרגול בחינות הקבלה בעיצוב במתכונת העדכנית ביותר ומתוך מאגר בחינות הקבלה של המוסדות השונים ללימודי עיצוב, סימולציות של ראיונותה קבלה מול צוות המרצים המקצועי של המוסד שמעביר את המכינה לעיצוב, כולל שימת דגש מיוחד על  פרטים שעוזרים בראיונות קבלה כמו שפת גוף, לבוש מתאים, צורת ההצגה והדיבור ועוד. כמו כן נעשית הכנה למבחן הפסיכוטכני הנדרש בשנקר ובמכון הטכנולוגי בחולון.
     
    החלק השלישי של מכינה לעיצוב כולל בניית תיק עבודות אישי של המועמד הכולל בין 5 ל- 15 עבודות המייצגות את אישיותו ויכולותיו בתחום העיצוב. ליצירת תיק עבודות אישי מגוון ורב תחומי המשדר מקצועיות ויצירתיות, השפעה רבה על קבלת המועמד ללימודים ולכן חשוב לבדוק עם ההרשמה למכינה לעיצוב כי ההנחיה הניתנת בעת הכנת תיק עבודות הינה אישית לכל סטודנט, או במסגרת קבוצות קטנות.
     
    פרק הזמן הנלמד במוסדות השונים המעבירים קורס מכינה לעיצוב נע בין שלושה חודשי לימוד אינטנסיבי לשלושה סמסטרים. הדרישה הגבוהה למקומות במכינות לעיצוב מעידה בבירור כי לימודים במכינה לעיצוב משפרים מאוד את סיכויי הקבלה של הסטודנט למוסדות הגבוהים לעיצוב ואדריכלות בארץ ובחו"ל.
     
    מכון קווים
    מכינה לאדריכלות ולמקצועות העיצוב


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן