Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מסתור כביסה

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32378
    מאיה
    משתתף

    מסתור כביסה

    שלום,
    בשנים האחרונות יש "אופנה" חדשה של הפיכת מסתור הכביסה למסתור של דוד וצינורות.
    אני גרה בדירה חדשה מקבלן שבה המקום המיועד לתליית כביסה מלא בצינורות (כולל חנוכיית מים ואפילו צינור גז) וכמובן דוד. באופן כזה, לא ניתן לתלות כביסה כלל ואנו נאלצים לסחוב את הכביסה למרפסת שמש ולחיות כמו חורנים. המרפסת שמש נמצאת מול דלת הכניסה לדירה, כך שכל מי שנכנס לבית, יכול לראות את התחתונים והחזיות תלויים על מתקן הכביסה.
    כל חיי גרתי בדירות חדשות מקבלן, האחרונה נרכשה בשנת 2008 ושם מסתור הכביסה אכן שימש לכביסה והיה חף מכל צינור ודוד למעט צינור המזגן שאני התקנתי בצורה אסתטית, כך שלא הייתה שום בעיה.
     אני מעוניינת להבין האם זו גזירת גורל וכך ייראו פני הדברים בכל הדירות בארץ גם בעתיד. מי מאשר את המחדל הזה ומדוע? ותמורת מה?
    ושאלה נוספת לגבי התכנון האדריכלי של הדירה. אצלינו בדירה, האסלה ממוקמת מול מכונת הכביסה באזור השירות. האם אין פיקוח של שום גוף על תכנון אדריכלי לקוי? אני לא מדברת על תכנון שמסכן את הדיירים אלא על תכנון של ערבוב מין בשאינו מינו? מה הקשר בין אסלה לבין מכונת כביסה? למה הן צריכות להיות אחת מול השנייה באזור השירות? זה כמו לשים אסלה במטבח, גם שם אין קשר בין הדברים.
    בקיצור, אני שואלת האם כל קבלן יכול לעשות ככל העולה על רוחו ואין פיקוח של אף ועדה על תכנון של דירה וביטול מסתורי כביסה? מה צריך לעשות או לקרות כדי שיחזירו את מסתורי הכביסה לדירות?
    תודה

    #40861
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    מסתור כביסה

    מסתור הכביסה, בהעדר התייחסות בתקנות התכנון והבניה, הופך עם הזמן למקום מסתור לדודים ומזגנים. זה נובע מהמעבר למייבשים ולדרישות הועדות להסתרת אלמנטים כמו מנוע מזגן ודוד. קיים תקן 5100 לעניין מסתורי הכביסה אך יש לרכוש את התקן ממכון התקנים ע"מ לדעת מה שנקבע בו. זהו אחד מהכשלים של ריכוזיות התקנים במכון התקנים, גוף ציבורי שמקיים רק את עצמו ולא את הצרכנים. על פניו, התקנת מזגן/ דוד בתוך מסתור הכביסה עלולה לפגום בכמות הכביסה אותה ניתן לתלות. לכן, רוב הקבלנים מתקינים את המזגן/ דוד בתחתית המסתור, על רצפת הבטון. אם התקינו אחרת, ניתן: א. לפנות למומחה לליקוי מבנים שיעריך אם נגרם לכם נזק בכך, ואז לתבוע תיקון הליקוי ב. לפנות אל הועדה המקומית לתכנון ובניה אשר אישרה את מסתור הכביסה הזה, ואת המזגן/ דוד בתוך מסתור הכביסה (מסתבר שזו דרישה של כל הועדות!) בשאלה האם כאשר אישרו זאת, קבעו את גובה המזג/ דוד (אם לא- ישנה כאן התרשלות של הועדה) או לקחו בחשבון את התקן לגבי גובה המסתור הנדרש.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #40860
    מאיה
    משתתף

    תודה על התשובה

    אבל מה עם כל הצינורות של חנוכיית המים ואפילו צינור גז? המסתור מפוצץ בצינורות מעבר לצינורות של הדוד והמזגן. האם זה גם משהו שאמור לעבור אישור של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה? האם הכרחי שתהייה חנוכיית מים ולמה היא חייבת להיות דווקא בקיר של תליית הכביסה? הרי יש 4 קירות למסתור הכביסה…


    #40859
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    מסתור כביסה

    הועדות לתכנון ובניה אינן נכנסות בעובי הנושאים האלה בעת בדיקת היתר הבניה, ואולי חבל שאינן. זה נובע מכך שאין קוד בניה בארץ כמו בארה"ב למשל. היחיד שיכול לעזור לכם זה יועץ לביקורת מבנים וליקויי בניה שיכין חוו"ד שנפגם השימוש במסתור הכביסה. אם קיים במפרט הרכישה של הדירה "מסתור כביסה" ולא ניתן לעשות בו שימוש כמסתר אמיתי לכביסה, הרי לכאורה היתה כאן הטעיה ע"פ חוק המכר. אם יועץ לליקויי בניה יאשר זאת, ניתן לגשת לעו"ד ולתבוע את הקבלן.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן