Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

סגירת עמודים מפולשים

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #33090
    זאב ט
    משתתף

    סגירת עמודים מפולשים

    שלום רב!
    לפני .20 שנים בדיוק, הוריי בנו 2 חדרים כתוספת, בבניין מגורים משותף, על עמודים. קיבלו הסכמה חתומה והוציאו היתרים. כאמור, הבניין הוא על עמודים ולכן גם התוספת הזו של 2 החדרים נבנתה על עמודים, שולמו אגרות לרשות על השטח בו נעשתה הבנייה, כולל, על הקלונסאות והעמודים החדשים. בשל עניינים כספיים, ההורים בנו עמודים רגילים, כפי שכבר היו לבלוק, באותו רוחב ועובי וכיו"ב, ולא השקיעו בעמודים רחבים יותר, כפי שקיימיםגם  בבלוק. קרי, יש עמודים צרים ויש עמודי תמיכה אשר נראים כמו קירות רחבים של 2-3 מטרים. אציין כי רק ההורים שלי בנו שם, אף שכן לא עשה או רצה וגם נמכרו הדירות במהלך השנים, חלקן, מושכרות היום ולא ידוע מי הבעלים שלהן בכלל.
    שאלתי היא כזו: כיוון שכל ההיתרים, האישורים והאגרות שולמו בידי ההורים שלי על התוספת של 2 החדרים והעמודים, האם ניתן לסגור את העמודים לטובת מחסן או חדרים? מאחר ואינם קשורים לשאר העמודים אשר תחת הבלוק, בחלק המשותף והמקורי של הבניין, אלא בתוספת?
    או, שבכל אופן צריך להוציא היתרים חדשים/נוספים על כך, למרות שבעבר חתמו כל דיירי הבניין על הבנייה הזו ועל הפיתוח?? 
    שאלה נוספת, האם שכנים יכולים לבנות בחלק הזה, שהוריי בנו אותו, מבלי לבקש אישור? גם אם מדובר בבנייה קלה? והאם צריך מראש לפעול משפטית כדי למנוע זאת מאחר והוריי חולניים ומבוגרים, וקיים חשש ששכנים ינסו להשתלט על שטחים "פתוחים" אלו שבין העמודים שעליהם הוריי שילמו הרבה כסף לפני כ20 שנים?
    תודה מראש
    זאב
     

    #42011
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    סגירת קומת עמודים

    שלום, שאלתי היא כזו: כיוון שכל ההיתרים, האישורים והאגרות שולמו בידי ההורים שלי על התוספת של 2 החדרים והעמודים, האם בכל אופן צריך להוציא היתרים חדשים/נוספים על כך, למרות שבעבר חתמו כל דיירי הבניין על הבנייה הזו ועל הפיתוח??  כן. מדובר בתוספת שטח והיא מחייבת היתר בניה. שאלה נוספת, האם שכנים יכולים לבנות בחלק הזה, שהוריי בנו אותו, מבלי לבקש אישור? גם אם מדובר בבנייה קלה? והאם צריך מראש לפעול משפטית כדי למנוע זאת מאחר והוריי חולניים ומבוגרים, וקיים חשש ששכנים ינסו להשתלט על שטחים "פתוחים" אלו שבין העמודים שעליהם הוריי שילמו הרבה כסף לפני כ20 שנים? אם נעשו הצמדות בתשריט הבית המשותף- יש לפעול על פיהן. אם לא נעשו- כל השטח שאינו דירות שייך לכולם, כולל השטח שמתחת לבית הוריך. אתה יכול לרכוש אותו מהשכנים ולהצמיד לדירתך. 


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן