Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

פטור מיסוי על שטח ממ"ד

  • This topic is empty.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28852
    rsegev
    משתתף

    פטור מיסוי על שטח ממ"ד

    שלום,
    לא מצאתי בפורומים הקיימים מהו השטח המקסימלי שעליו חל פטור מתשלומי אגרות והיטלים (אספקת מים וביוב)?
    אני בונה בית בבנייה עצמית ובתוכנית המהנדס החסיר 7.5 מ"ר מגודל הממ"ד כשטח שאינו נחשב למיסוי. לעומת זאת מהנדס של חברי הבונה באיזור השרון החסיר 12.5 מ"ר. גודל הממ"ד שלי הוא כ-16.5 מ"ר. מדוע קיים פער כזה המתבטא במאות שקלים בחישוב המיסוי?

    #34513

    Re: פטור מיסוי על שטח ממ"ד

    להלן החקיקה המתיחסת לשטחי ממד"ים: 197א. שטח המרחב הדירתי לא יפחת מ-9 מ"ר (נטו, לא כולל קירות); נפח המרחב הדירתי לא יפחת מ-22.5 מ"ק; ואולם רשות מוסמכת רשאית לאשר מרחב מוגן דירתי בשטח או בנפח קטנים יותר, אם ראתה שהתנאים ההנדסיים במקום לא מאפשרים בניית מרחב מוגן דירתי בשטח ובנפח כאמור, ובלבד שלא תאשר מרחב מוגן דירתי בשטח הקטן מ-5 מ"ר (נטו, לא כולל קירות) ובנפח הקטן מ-12.5 מ"ק. 198.(א) גובה המרחב המוגן הדירתי לא יפחת מ- 2.5 מטרים ולא יעלה על 2.8 מטרים אלא אם כן רשות מוסמכת אישרה זאת.            (ב) רוחב המרחב המוגן הדירתי לא יפחת מ- 1.60 מטרים. 199.מרחב מוגן דירתי לא ישמש מטבח, חדר אמבטיה, שירותים, חדר ארונות או כל חדר שירות אחר. 200.מרחב מוגן דירתי לא יכלול יותר משני קירות חיצוניים אלא באישור רשות מוסמכת. 201.(א) כל המרחבים המוגנים הדירתיים שאינם באותה קומה ימוקמו זה מעל זה כך שייווצר לכל גובה הבנין מגדל מוגן.            (ב) קירותיו ההיקפיים של המרחב המוגן הדירתי התחתון ייבנו עד ליסודות.            (ג)   היה מרחב מוגן דירתי מעל קומה מפולשת, יש להמשיך עד היסודות את קירותיו ההיקפיים בתחום הקומה המפולשת, ב- 70% לפחות מאורך היקפם; פתחים בקירות הנמשכים לקומה המפולשת יהיו בקירות מנוגדים.            (ד) (נמחקה).


    בברכה, יעקב צפריר, עו"ד ושמאי מקרקעין      

    #34512
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: פטור מיסוי על שטח ממ"ד

    שלום, אוסיף הסבר לתקנות שצירף השמאי יעקב צפריר: השטח ה"מקוזז" של הממ"ד נחשב יורד מהשטחים העיקרים והופך לשטח שירות. ככזה, הוא עדיין מחוייב באגרות בניה (מופחתות), מיסי ארנונה והיטלים.  החוק השתנה לאחרונה ומחיב ממ"ד בשטח 9 מ"ר נטו (12.5 מ"ר ברוטו). בעבר השטח היה 7.5 מ"ר ומכאן השוני בינך ובין חברך. לא ניתן לקזז מעבר ל 12.5 מ"ר ברוטו גם אם הממ"ד גדול יותר בפועל.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן