Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

קנס+רישום פלילי בגין מרפסת ללא היתר

  • This topic is empty.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32986
    א בי
    משתתף

    קנס+רישום פלילי בגין מרפסת ללא היתר

    שלום, אני מנסה להעריך את הסיכון ברכישת דירה בבניין משותף, בקומה ראשונה (קומת הקרקע היא מסחרית), שיש לה מרפסת שבנויה ללא היתר בעורף הבניין (לא בחזית המסחרית).
    שאלתי את השאלה גם בפורום אדריכלות, אך אני מנסה להבין טוב יותר את גובה הקנס הצפוי והאם הוא בהכרח גורר רישום פלילי, או במידה ומדובר באכיפה לפי תקנות האכיפה המינהלית אז זה לא גורר רישום פלילי (וגם האם עיריות וספציפית עיריית ר"ג מעדיפות להשתמש היום בכלי האכיפה המינהלית או בהליך הפלילי).
    מדובר במרפסת של דק עץ עם רלסים תומכים, בשטח 15 מ"ר (3*5). כלומר בולטת מהבניין בערך 3 מ'.
    יודגש שלפני המרפסת, במשך שנים רבות היה שם גגון של החנות שבקומת הקרקע בשטח דומה (גם ללא היתר), באותו שטח בדיוק. לצורך בניית המרפסת, בעל הדירה פירק את הגגון שהיה בעבר, וכרצפת המרפסת בנה גגון מחומרים ותומכים איכותיים ועמידים יותר, כך שלמעשה זה שדרג לה את הגגון. אם מורידים את הגדר ההיקפית מהמרפסת היא הופכת בקלות בחזרה לגגון. יודגש כי אין בעיה בטיחותית כלשהי עם המרפסת, וגם נוודא זאת עם קונסטרוקטור.
    למרפסת יוצאים דרך ויטרינה בגובה הרצפה. לפני בניית המרפסת, הגבול התחתון של הויטרינה היה מעט גבוה יותר בכ-20-30 ס"מ, כך ששינוי החזית אינו מהותי, ולכן אם תדרש החזרת המצב לקדמותו, יידרש תיקון קטן יחסית.  
    בהתחשב בכל האמור, ובהנחה שלא נרצה כרגע להשקיע את המשאבים הנדרשים בהכשרת החריגה (אם זה בכלל אפשרי), מה העלות הכוללת של קנס+הריסה+החזרת המצב לקדמותו כולל מע"מ, כדי שנדע לתמחר זאת במחיר הדירה? 
    ברור לי שקשה להעריך במדויק וזה תלוי בהרבה פרמטרים, אבל אודה על קבלת סדרי גודל, תוך פירוט גם מרכיב הקנס (כי להבנתי את מרכיב הקנס לא בהכרח נשלם, אם נחזיר את המצב לקדמותו במהלך תקופת ההתראה – תקנו אותי אם אני טועה). תודה רבה על עזרתכם.

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן