Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28939
    yaniv123
    משתתף

    שלום,
    בסמוך לביתי החלו בבנייה של בניין משותף 
    כחבר בוועד התושבים בדקתי והבנתי שהקבלן מתכנן שינוי תב"ע שכוללת
    שינוי התכנון המקורי של המבנה (שינוי בגבולות המבנה וחלוקה פנימית וכביש גישה)
    הוספת יחידות דיור מ 56 ל 68
    שיפור מצוקת חנייה שיש במתתחם. בנוסף בדקתי עם העירייה והתב"ע עדין לא פורסמה להפקדה וככל הנראה זה יקרה בעוד כ חודשיים.
    כרגע סיימו יסודות והבנייה מתקדמת בקצב.
    שאלותי הם:
    1. האם כוועד אנחנו יכולים להתגד לשינוי התב"ע מהסיבות 
    א. כביש צר מאוד והוספת 12 יחידות דיור תגביר את התנועה
    ב. מאותה סיבה מצוקת החנייה תחמיר
    ג. כל הבניינים השכנים נבנו ע"י אותו קבלן לאחר שינויי תב"ע בכולם היו הגדלות למס יחידות דיור
    כל הבניינים הבנויים מנצלים את מלא אחוזי הבנייה כך שנוצרה צפיפות בין מרחקי בהבניינים ובין הבניינים לכביש (מבחינה ויזואלית ואסתטית)
    2. במידה ומגיעים לועדה עליונה והועדה מחליטה לא לקבל את הטענות ולאשר את התב"ע
    האם הנושא נסגר באותו הרגע או שאני יכול לערער עם עו"ד
    3. האם כדאי לערב עו"ד כבר בשלב הראשוני של הבקשה להתנדגות.
    4. יש לי חשש שהבנייה תתקדם עד למיצוי ההליכים החוקיים ועד שנגיע לדיון בוועדה הבנייה תגיע לקומה שנייה או שלישית – מה יקרה במצב כזה ?!? אני מאמין שלפוסק יהיה קשה לקבל את טענתנו והורות על הריסת המבנה
    5. האם כדאי כבר בשלב זה לבקש עצירת בנייה עד לאישור התב"ע האם בקשה זו חוקית ואיך צריך לבצעה
    השאלה ארוכה ומורכבת 
    מקווה שתוכלו לענות לנו 
    הנושא חשוב לנו מאוד
     אני מודה לכם מראש על העזרה

    #34684
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: התחלת בנייה לפני השלמת תב"ע

    שלום, ראשית, נראה לי שהוא התחיל לבנות ע"ב ההיתר המקורי, ותוך כדי בנייה, ביקש שינויים במבנה ושינוי התב"ע. אם אתה קולט שהבנייה, היסודות, או העמודים חורגים מההיתר המקורי- פנה מיידית לוועדה בדרישה להפסקת העב'. לגבי טיעוניך- הם כבדי משקל ואני בטוח שיתייחסו אליהם עם שליחת ההתנגדות.  לגבי שאלותיך: 2. במידה ומגיעים לועדה עליונה והועדה מחליטה לא לקבל את הטענות ולאשר את התב"ע האם הנושא נסגר באותו הרגע או שאני יכול לערער עם עו"ד- אתה יכול לערער לוועדת ערר מחוזית, ואח"כ לבית משפט. כדאי שיהיה לך עו"ד בשלב הזה. 4. יש לי חשש שהבנייה תתקדם עד למיצוי ההליכים החוקיים ועד שנגיע לדיון בוועדה הבנייה תגיע לקומה שנייה או שלישית – מה יקרה במצב כזה ?!? אני מאמין שלפוסק יהיה קשה לקבל את טענתנו והורות על הריסת המבנה: כמו שאמרתי- עם זיהוי החריגה הראשונה מההיתר המקורי- צו עצירה. 5. האם כדאי כבר בשלב זה לבקש עצירת בנייה עד לאישור התב"ע האם בקשה זו חוקית ואיך צריך לבצעה- אם הבנייה נעשית עדיין לפי ההיתר המקורי- לא ניתן לעצור אותה.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #34683
    yaniv123
    משתתף

    בניה שלא על פי היתר

    תודה רבה על תשובת המהירה והמקצועית ! עדכון היום קיבלתי בדרך עקיפה את הת.ב.ע. העתידית והקבלן מתכנן לבנות על שני המגרשים הצמודים שלושה בניינים במקום שניים. בשטח כבר יצקו ממ"ד לקומות התחתונות. לאיזה ועדה בדיוק אני פונה ומבקש עצירת בנייה ? לוועדה העירונית או לוועדה לתכנון ובנייה האיזורית (וועדה עליונה) ומה בדבר – עתירה מינהלית לביהמ"ש לעניינים מינהליים מתי עתירה זו יכולה לשמש אותנו תודה רבה.


    #34682
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: בניה שלא על פי היתר

    על מנת להיות משוכנע- צלם את ההיתר הקיים בוועדה, ובדוק מול הקיים בשטח. אתה לא רוצה לבזבז תחמושת ולטעות. אם אכן קונטור הבנייה אינו תואם את ההיתר, פנה במכתב רשום דחוף לוועדה המקומית לתכנון ובניה (בעירייה), מחלקת פיקוח, עם העתק ליועץ המשפטי של מחלקת ההנדסה. דרוש עצירת עב' מיידית ודיווח לך, כפעיל בוועד, על השתלשלות המקרה. בעיקרון, אם אכן זה כך- מישהו התרשל, משום שעד כה כבר שני אנשי מקצוע היו צריכים לחתום על טפסי ביקורת במהלך הבניה (בעת הקמת היסודות והרצפה): המודד שמיקם את המבנה, והאדריכל. אם ההצהרות שלהם (שהבנייה תואמת את ההיתר) שקריות- יש פה אפילו עניין יותר רציני. אם הוועדה התרשלה ולא ביקשה מהם טפסי ביקורת עד עתה- גם פה יש עניין רציני.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #34681
    yaniv123
    משתתף

    Re: בניה שלא על פי היתר

    שלום ארז עבר כחודש מאז התייעצתי איתך לראשונה והשתנו קצת העובדות על שני מגרשים צמודים קיימת תב"ע לשני מבנים משותפים נפרדים בתב"ע עתידית שעדיין לא אושרה מתוכננים שלושה מבנים משותפים על שני המגרשים הצמודים. צילמתי היתרי בנייה ושוחחתי על מהנדס העיר: ולדבריו עד שתואושר התב"ע ניתנו היתרי בנייה לקבלן לשני הבניינים הצדדים (ולא לבניין האמצעי שממוקם על קו המפריד בין המגרשים) ולדבריו בנייה מרכזת באותם שני בניינים צדדים שני הבניינים הצדיים אינם זהים לתב"ע המקורית אך אינם חורגים בצורה כל שהיא ואהם אושרו. אני מבין שנעשת פה פעולה אסטרטגית כדי להרויח זמן וכדי להציב עובדה בשטח לא יתכן שלא יאשרו את הבניין השלישי (האמצעי) לאחר שני המבנים הצדדים יבנו. מה עושים במצב כזה, שמנצלים את החוק כדי לבצע דברים לא חוקיים. האם בכל זאת ניתן לעצור את הבנייה? אם העירייה משתפת פעולה עם הקבלן למי עלי פנות ? תודה..


    #34680

    Re: בניה שלא על פי היתר

    שלום רב, עליך להמשיך ולעקוב אחר ביצוע הבנייה  במועד שתזהה בנייה שלא תואמת את היתר הבנייה החתום הנמצא במחלקת ההנדסה / במשרדי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מומלץ מאוד לפנות לעו"ד הבקיא בדיני תכנון ובנייה ופיקוח על הבנייה,  עמ"נ להפסיקה.


    בברכה, יעקב צפריר, עו"ד ושמאי מקרקעין      

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן