Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אדריכלות: מחקר ועיון

סדרת מאמרים המעמיקים בתיאוריה הקשורה לתהליך התכנון. במדור זה מאמרים הפותחים דיון בנושאים הקשורים להטמעת עקרונות תכנון אוניברסליים באדריכלות הישראלית, וכן מאמרים השופכים אור על מסורות אדריכליות מגוונות בעולם הרחב.

תקרה נמוכה: קומבינות במקום חזון

מקצוע האדריכלות סובל מדימוי נמוך בחברה של היום. עצוב לגלות שהמציאות חמורה אף יותר מהדימוי. מה קרה לחזון האדריכל כמוביל חברתי, ואיך הגיע לעיסוק בקומבינות של הוספת שטחים וסגירת מרפסות בניגוד לחוק?

אדריכלות בצרפת- פריז, אב הטיפוס לפינוי-בינוי

כיצד הפך נפוליון את פריז, במשך 17 שנים בלבד, ממרכז אורבני צפוף, חשוך, עם תברואה לקויה ופקקי תנועה- לעיר מודרנית, מוארת, נקייה ונעימה? מי סבל בדרך (רמז- המפונים מבתיהם) ומי הרוויח (עוד רמז- מי שחי שם אחרי הפרוייקט)? ואיך כל זה מתקשר להתחדשות העירונית שאנחנו מכירים כיום כ"פינוי-בינוי"?

אדריכלות והחיפוש המודרני אחר רוחניות

אדריכלות יכולה להיות אמנות מלוטשת ונשגבת. מה באמת הופך אותה לכזו? מהי החשיבות המיוחסת לאדריכלות ציבורית טובה? מהו הסוד, לדוגמא, של מגדל פיבקו?

אדריכלות ישראלית: האצבע הקלה על הרפידוגרף

מה גרם למתכננים בארץ לאמץ סגנונות חיצוניים? מדוע נקלטה ה"אדריכלות הלבנה" היטב? להיכן נעלמה האדריכלות הפלסטינית? מדוע שכונות "בנה ביתך" נראות כפי שהן נראות? האם ניתן להגדיר קו עיצובי נכון לתנאי הארץ?

אדריכלות צפון-קליפורנית: מסגנון ויקטוריאני לקלילות מודרנית

יש משהו "אחר" בקליפורניה. אולי זה מזג האוויר המושלם, אולי החשש המתמיד מאסונות טבע. מה ההשפעה של התחושה הזו על האדריכלות המקומית? כיצד נראית סן פרנסיסקו בראי המאה? כיצד משתלבת האופנה הויקטוריאנית המסורתית עם הסגנון המודרני המתועש? uמה הופך את העיר הזו לכל כך מיוחדת?

אדריכלות קטלונית: אוטונומיה של תשוקה

אי אפשר להתייחס לקטלוניה או לברצלונה בלי להתייחס לגאודי. ואי אפשר להתייחס לגאודי בלי להבין את הרקע לפעולתו. מי אתם הקטלונים? מה עושה אתכם למושכים כל כך? מי את, קטלוניה? מדוע כולם מתאהבים בבירתך, ברצלונה? ומה טיבו של הקשר הגורדי בין קטלוניה לספרד, המדינה?

אדריכלות רומית- מבט היסטורי ואישי

מדוע רומא היא המקור? כיצד התגלגלו השינויים לאורך ההיסטוריה שלה כעיר בירתה של האימפריה הרומית? ומה הוא אותו "משהו" שהופך אותה למקור השראה רומנטי עד עצם היום הזה?

בוסטון- אדריכלות של עיר עם מסורת ועתיד

מה הייחודיות של בוסטון? מניין ניתן לה התואר של "אחת הערים החשובות בארה"ב"? כיצד בא הדבר לידי ביטוי במבנים שנבנו לאורך השנים? ומה אומרים המבקרים על כמה מבנים עכשוויים השנויים במחלוקת?

חינוך לאדריכלות היכן – אוניברסיטאות או מכללות

כיצד משתקפת תכנית לימודי האדריכלות בראי תרבות הבניה הישראלית? מהם יעדי החינוך האדריכלי? מהי הסביבה הלימודית הנחוצה לעמידה ביעדים אלה? מה ניתן לעשות על מנת לשנות את המצב הקיים?

על הקשר בין אדריכלות, תוכן ו…רעש

איך זה שיש חזיתות של בתים ישנים שתמיד מצליחות לרגש? מה הם כללי הזהב ליצירת תוכן איכותי, בין באדריכלות או ברשת? וגם... כמה מילים אישיות לסיום.


דילוג לתוכן