Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

בניית בית: שלב אחר שלב

הפרקים מסודרים באופן כרונולוגי, בהתאם להתקדמות תהליך הבניה: החל משלב בחירת המתכנן, הבנת היתרונות והחסרונות במגרש, דרך חישוב עלויות הבניה ועד בניית המבנה ואכלוסו, תוך הדגמת פרוייקט להמחשה.

המדריך נכתב ע"י ארז מירב, עורך "אדריכלות ובניה בישראל", יועץ בנושאי אדריכלות, תכנון ובניה, בעל הסטודיו "אדריכלות אחרת".

אדריכל המבנה- תהליך התכנון

כיצד מאפיינים איכות אסטתית? איך מתאימים אדריכל לפרוייקט? מהו "סל השירותים" המקובל בהתקשרות עם אדריכלים? כיצד מוודאים את נכונות הפרוגרמה? מהם שלביו של תהליך התכנון?

בחירת מגרש לבית פרטי

על פי מה בוחרים מגרש לבניית בית פרטי? מה בודקים בסביבה הרחוקה והקרובה? כיצד מזהים מפגעים סביבתיים? מה בודקים במגרש עצמו? מהם כיווני האוויר המומלצים? כיצד מעריכים את פוטנציאל התכנון? ואיך בודקים מה מתוכנן להיבנות במגרשים הסמוכים?

בניית בית: שלד וגמר

מה לציין בחוזה מול הקבלן? מתי להזמין מודד? איזה בלוק עדיף? איזו צנרת עדיפה? אילו הכנות יש לבקש בתשתית החשמל? מדוע לא רצוי להשתמש בחול כתשתית לריצוף? איך מונעים את מפח הנפש הנלווה לליקויי האיטום?

היתר בניה לבית פרטי

מהם זכויותיו וחובותיו של היזם במהלך התהליך? אילו רשויות מעורבות בתהליך? כיצד ניתן לערער על החלטת וועדה? מהו ההבדל בין טופס- 2 לטופס- 4? כיצד מתחברים לתשתיות? מדוע חשוב לקבל תעודת גמר?

חישוב עלויות בניה ואפשרויות מימון – מחשבון עלויות בניה

חישוב עלויות בניה ופתרונות מימון ,עלויות הבניה משתנות עם הזמן, ועולות כיצד קבלני השלד מחשבים את הצעתם מהו שכרם של היועצים השונים וכו,מחשבון עלויות בניה ? כנס

מחשבון עלויות שיפוץ ובניה

מחשבון השיפוץ והבניה הופך את הפרוייקט למשהו שניתן להתייחס אליו מבחינת עלויות מימון.

מילון מונחים בניה

לפני שאתם מתחילים לתכנן, אולי כדאי להבין על מה בכלל כולם מדברים איתכם: מהי התב"ע? כיצד מחושבים שטחי הבנייה? מהו תוקפו של נסח הטאבו? מתי מוטל היטל השבחה? מהו שטח שירות ומהו שטח עיקרי? מהי תכסית הקרקע? ומה בנוגע להקלה בקווי הבניין?

ניהול פיקוח ובטיחות באתר הבניה

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "עד מפתח"? איך לטפל בנושא הבטיחות באתר? האם יש צורך בפיקוח צמוד על איכותה של הבניה? מהם תחומי האחריות של היועצים? מהי אחריותו המשפטית של היזם?

תכנון בית פרטי: פרוייקט להמחשה

כיצד ניתן לתכנן על אותו מגרש שני מבנים שונים בתכלית? איך יוצרים תחושת מרחב למרות אחוזי בניה מוגבלים? תכנון גמיש: איך יוצרים הפרדה ליח דיור עתידית? איכות אסתטית: כיצד משתמשים בטקסטורות השונות להדגשת הגושיות במבנה?


דילוג לתוכן