Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איטום גגות – המדריך המלא לאיטום גג

מבוא

יתכן ומאמר זה לא יהיה פופולארי במיוחד משום שלעיתים יתנגש עם מנהגי השוק ועם יודעי דבר למיניהם. אין מאמר זה בא לפסול ולבטל חומרי איטום או שיטות ביצוע אלא לספק מידע אמיתי על איטום גגות ועל התאמת חומרי האיטום לאלו שקיימים כבר על גבי הגגות. נאמר את האמת לגבי היתרונות והחסרונות של כל אחד מהחומרים והשיטות כאשר מה שיעמוד לפנינו הינו הצלחת האיטום לטווח שנים ארוך.

בחירת חומר האיטום הנכון לצורך איטום הגג יכולה להיות מטלה מבלבלת לאלו שאינם מקצועיים דיים בתחום האיטום. יחד עם זאת, בחירה לא נכונה יכולה לגרום לכשל של כל מערכת האיטום וגורמת כמעט תמיד לצורך בהסרת כל שכבות האיטום מהגג.

איטום, איטומןהשוק מוצף בפרסומות של חברות המייצרות חומרי איטום שונים. כל פרסום מציג את "החומר הטוב ביותר לכל הגגות, לכל המקרים, בכל התנאים". בנוסף לפרסומים אלה באים עלינו גם קבלני השיפוצים, קבלני האיטום, זבנים בחנויות לחמרי בנין, מומחי ועד-הבית, מומחים שכונתיים, מומחי תרבות הדיור ועוד. עם ישראל כולו עושה רושם של מביני עניין. כל אחד ממליץ על חומר אחר או על מישהו אחר וכל אחד בטוח בצדקתו.
אך האמת לא תמיד פשוטה ולעיתים גם לא פשוטה לעיכול. הראש היהודי ממציא פטנטים בלי הרף ובוחר לרוב להתעלם מדבר אחד ברור: מי שמחפש איטום זול עכשיו, ישלם על זה מאוד ביוקר אחר כך.

רבים שואלים: "איזה חומר הכי זול אפשר לקבל בשביל לאטום את הגג עכשיו". ואולם השאלה הנכונה צריכה להיות: "איזה חומר הכי נכון לקבל עכשיו כך שלא נצטרך להסיר אותו מהגג אחר כך".

כתוצאה משלל החמרים והרצון להוזיל עלויות בכל מחיר – קיימים בארץ אלפי גגות אשר מצופים במספר שכבות של חומרי איטום המתנתקים זה מזה והבלגן חוגג. יצר החיסכון גורם בסופו של דבר לביצוען של מערכות איטום זולות אשר כושלות לאחר מספר שנים וגורמות לצורך בהסרת כל שכבות האיטום מהגג.

במאמר זה ננסה להרחיב בנושא ולהסביר על בחירת חומרי האיטום הנכונים עבור כל גג וגג בהתאם לשוני בתשתיות של הגגות.

חומרי איטום לגגות

חומרי האיטום הנפוצים לצורך איטום גגות הנם –

  • יריעות ביטומניות
  • זפת חם
  • חומרי איטום אקרילים
  • חומרי איטום ביטומנים משחתיים, במריחה
  • חומרי איטום פוליאוריטנים
  • יריעות PVC או יריעות EPDM
  • חמרים פולימרים בהתזה או במריחה

התאמת חומרי איטום לתשתיות הקיימות בגג

קיימים שלושה כללים בסיסיים הנכונים תמיד לצורך התאמת חומרי איטום אל גג המבנה.

  • הכלל הראשון – חומרים מאותה משפחת חומרים יאחזו תמיד יותר טוב זה על גבי זה מאשר חומרים ממשפחות שונות.
  • הכלל השני – אל תאמין לאף אחד שיספר לך אחרת. לדוגמא – יריעות ביטומניות יאחזו מצוין על גבי זפת (שניהם ממשפחת החומרים הביטומנית) אך לא יאחזו טוב על גבי חומר אקרילי. דוגמא נוספת – בטון תמיד יאחז הכי טוב על גבי בטון (משפחת החומרים הצימנטית) ולא יאחז כלל על גבי פלסטיק או להיפך. מכאן שתמיד עדיף לבחור חומר איטום מאותה משפחת החומרים שקיימת כבר על הגג.
  • הכלל השלישי – במידה ומבצעים איטום בחומר שאיננו מאותה משפחת חומרים , עדיף תמיד לבצע איטום זה ישירות על גבי התשתית המקורית של הגג (הבטון).

קיימות אין ספור דוגמאות לכשלים במערכות איטום בגגות אשר בהם בוצעו שכבות איטום ממשפחות חומרים שונות, זו על גבי זו. בתקופה הראשונה האיטום נראה תקין ויפה אך במהלך השנים חלה היפרדות בין החומרים, בין אם מדובר בהיפרדות מקומית ובין אם מדובר בכשל טוטאלי.

כתוצאה מכך מגיע בסופו של דבר הרגע בו אין מנוס מקילוף כל שכבות האיטום מהגג. (וגם אז עלולים לבוא יועצים למיניהן שימרחו על הכול חומר נוסף חדש).

הפתרון הזול לכאורה – של מריחת חומרים חדשניים שונים על גבי תשתיות איטום קיימות שבסיסן ממשפחות חומרים אחרות, יוכיח את עצמו כפתרון היקר יותר, לאחר מספר שנים.

שכבת קישור (יסוד)

לצורך הבנת אופן החיבור בין חומרי האיטום אל התשתיות השונות להלן מספר מילים על שכבות יסוד. (אלו נקראות לעיתים גם בשם "שכבת קישור", "חומר בסיס" או "פריימר").

כמעט כל חמרי האיטום הקיימים בשוק מגיעים בליווי חומרי – יסוד.

חומר היסוד מהווה שכבת קישור בין התשתית לבין חומר האיטום ופותר את בעיית ההיצמדות וההתחברות בין החומרים השונים.

התשתית הטובה ביותר לביצוע מערכת איטום כלשהי הינה, כאמור לעיל – התשתית המקורית של הגג (הבטון). זאת משום שהבטון הינו חומר סופג אשר מסוגל לספוג אליו בקלות שכבות יסוד שונות.

מסיבה זו שכבת יסוד המבוצעת על גבי בטון תאחז כמעט תמיד יותר טוב מאשר על גבי שכבות אחרות שאינן מאפשרות את ספיגת החומר. קיימות שכבות יסוד אשר מתאימות לסוגי תשתיות שונות ואשר נועדו לוודא היצמדות בין משפחות חומרים שונות. אלו עושות את מלאכתן בדרך כלל בצורה נאמנה ביותר אך עדיין יבצעו תמיד מלאכה טובה יותר כאשר הן מבוצעות על גבי תשתית בטון אשר מאפשרת את הספגתו של חומר היסוד. הבדל קטן זה הוא שעושה את ההבדל באריכות הימים של מערכות האיטום.

להלן מספר מילים על כל אחד מחומרי האטימה שהוזכרו לעיל, המלצות והערות לגבי התשתיות המתאימות לביצועם:

יריעות ביטומניות

השיטה הטובה ביותר לאיטום גגות שטוחים חשופים, מרפסות או גגות מרוצפים. בביצוע נכון והלחמה מלאה לתשתית היריעה הביטומנית תחזיק מעמד יותר זמן מכל שיטה אחרת. היריעות חזקות, גמישות ובעלות עמידות גבוהה כנגד פגיעות מכאניות. גג עם יריעות ביטומניות יכול להחזיק מעמד לטווח ארוך ביותר. נהוג לספק אחריות לעבודה זו לתקופה של 10 שנים אך ביצוע נכון יכול אף להכפיל את אורך החיים של שכבת האיטום.

מתי לבצע?
יריעות ביטומניות מתאימות לביצוע על גבי גגות חדשים (בטון או בטקל) ועל גבי גגות המצופים בזפת.
לפני ביצוע על גבי גגות בטון יש לבצע שכבת יסוד ביטומנית ו/או שכבת זפת. על גבי גגות מזופתים ישנים יש לבצע שכבת יסוד ביטומנית לכל הפחות בקטעים אשר עליהם קיימת שכבת הלבנה (סיד).

היריעות הרבה פחות טובות לביצוע על גבי גגות בעלי איטום אקרילי ישן או כזה אשר נמצא על גבי שכבת זפת קודמת. במקרים אלו יש להסיר את האיטום האקרילי לפני ביצוע העבודות שאחרת לא יהיה ניתן לרתך את היריעות היטב אל התשתית. ביצוע יריעות ביטומניות על גבי איטום אקרילי ישן (כגון פוליגג, אקרילפז וכו) יגרום לכליאת החומר האקרילי מתחת ליריעות. לחות ורטיבות שקיימת בגג יגרמו להמסת חומר האיטום האקרילי ולהיווצרות עיסה דביקה ורטובה מתחת ליריעות הביטומניות. מיותר לציין שהיריעה פשוט תתנתק מהתשתית באזורים אלו.

הנוהג בשוק הנו להמיס את החומר האקרילי באמצעות מבער גז. שיטה זו איננה אידיאלית ואיננה מסירה את כל החומר האקרילי מהגג אלא גורמת לערבובו עם שכבת הזפת התחתונה. עדיף לקלף את כל החומר באמצעים מכנים ולהיעזר בחימום בגז רק כאמצעי עזר, אם בכלל. בכל מקרה אין לבצע יריעות ביטומניות על גבי חומר איטום אקרילי.

היריעות אינן מתאימות לביצוע גם על גבי משטחים אשר נאטמו באמצעות חומרי איטום צימנטים הידראוליים. איטום ביריעות על גבי חומרי איטום צימנטים הידראוליים (כגון סיקה טופ 107 או טורוסיל) לא יחזיק מעמד לזמן רב. החומרים הצימנטים ההידראוליים אינם סופגניים ולפיכך חומר היסוד הביטומני של היריעות לא ייספג בתוכם ואחיזתו (ואחיזת היריעות) תהיה גרועה ולא תעמוד במבחן הזמן. ויאמר כאן שוב – איננו באים לפסול נוהג ביצוע זה אלא פשוט מציינים את האמת לגבי עמידות המערכות לתקופת הזמן הארוכה ביותר.

ניתן לבצע יריעות ביטומניות גם על גבי שכבת יריעות קודמת, אך יש לבצע הכנות מתאימות להסרת שכבת האגרגט או שכבת ההלבנה (במקרה של גגות חשופים) ויש צורך במריחת שכבת יסוד ביטומנית. גם כאן יש לאמר שביצוע יריעות ביטומניות על גבי יריעות ביטומניות ישנות יהיה הרבה פחות טוב מביצוען על גבי משטחי בטון (עם פריימר) או משטחים עם זפת משום שאחיזתן תהיה פחות טובה והיווצרות חללים ובועות בין השכבות הינה פשוט בלתי נמנעת. בנוסף יש לעלות בקירות אשר סביב הגג אל מעבר לשכבת היריעות הקודמת ולשם כך נחוצה בדרך כלל עבודת הכנה מקיפה בקירות (הסרת שכבות צבע ו/או טיח רופף).

בכל מקרה שבו מתבצעת שכבת יריעות שנייה על גבי שכבה ראשונה ישנה יש לוודא שלא קיימות נפיחויות ובועות אויר בשכבה הקיימת. את אלו יש לחתוך ולוודא שכל שכבת האיטום הישנה מוצמדת היטב אל הגג. מניסיוננו- במרבית המקרים שבו מתחילים בעבודת פתיחת הבועות והנפיחויות – מתברר שכמעט וכל השכבה התחתונה ממילא איננה צמודה טוב לגג, מה גם שלעיתים מתגלה רטיבות והזעה רבה (אדים) מאחורי שכבת היריעות הישנה. לפיכך ברוב המקרים עדיף פשוט להסיר את שכבת האיטום הישנה ולבצע את שכבת היריעות החדשה על גבי גג יבש ומכוסה פריימר ביטומני (או זפת). לביצוע נכון של יריעות ביטומניות אנא ראה באתרנו מפרט טכני על איטום גגות עם יריעות ביטומניות.

זפת חם

זיפות גג באמצעות זפת חם ניתן לביצוע על גבי גגות חדשים ועל גבי גגות עם זפת ישן. על כל התשתיות האחרות אין לבצע זיפות כלל. זיפות גגות נחשב לשיטה מיושנת אך השיטה עדיין יעילה ואין כל מניעה מביצועה ובתנאי שתתבצע בצורה הנכונה. הזיפות זול יותר מהיריעות בכ-50%, אך מחזיק מעמד פחות זמן וחובה להגן עליו באמצעות שכבת הלבנה (סיד או צבע מלבין לגגות) שאחרת יינזק וייהרס לחלוטין כתוצאה מקרינת השמש.

מתי לבצע?

על גבי גגות חדשים ניתן ומומלץ לבצע זיפות גם כשכבת יסוד לפני הלחמת יריעות ביטומניות, כך שבמקרה ותקציב הבניה מוגבל ניתן לבצע זיפות ושנה שנתיים אחר כך לבצע על גביו יריעות ביטומניות.לביצוע נכון של זיפות אנא ראה את המאמר באתר זה על זיפות גגות.

חומרי איטום אקרילים

חומרי איטום אקרילים הינם חומרים משחתיים לבנים אשר מיושמים במריחה. לאחרונה קיימים חומרים הניתנים לביצוע גם באמצעות התזה אולם שיטת המריחה היא הנפוצה והמקובלת ביותר. החומרים נתפסים מצוין על גבי כל תשתיות הבטון בתנאי שמבצעים את שכבת היסוד כהלכה. על כל יתר התשתיות האחיזה תהיה פחות טובה.

חסרונם הגדול של החומרים האקרילים הינו בחוסר עמידותם בתנאי מים עומדים: בכל מקום בו תהיה הצטברות ממושכת של מים (כגון בשלוליות, ליד פתחי מרזבים, מתחת לדודי שמש וכד) יינזק חומר האיטום לחלוטין, יתמוסס ויתקלף מהתשתית. לפיכך יש להשתמש בחומרים אלו אך ורק על גבי גגות עם שיפועים טובים. בדרך כלל משתמשים בחומרים אלו לאיטום מרפסות קטנות וגגונים חשופים בעוד שאת שאר שטחי הגג אוטמים ביריעות ביטומניות. אף על פי כן אין מניעה מליישמם גם על גבי גגות גדולים ובתנאי שביצוע השיפועים יהיה ברמה מושלמת.

חומרי האיטום האקרילים מיוצרים ע"י מספר גדול של יצרנים. החומרים הנפוצים הינם פוליגג, (על סוגיו השונים) אקרילפז ועוד. (מניסיוננו הפוליגג הינו הטוב מכולם). יתרונם של חומרים אלו הינו בקלות הביצוע ובביטול הצורך בהלבנה משום שצבעם לבן. לנוכח הביקוש הגודל לחומרים אלו קמו יצרנים רבים עם חומרים מקבילים אך מרבית חומרים אלו מגיעים באיכות מאוד ירודה ואיננו ממליצים על השימוש בהם.

לאחרונה יצאו אל השוק חומרים אחרים מתקדמים יותר, פולימרים – על בסיס מים. חומרים אלו עמידים יותר מהחומרים שלעיל תחת תנאי מים עומדים (שלוליות), אך משום היותם חדשים עדיין לא עמדו במבחן התוצאה למשך מספיק שנים.על פי הפרסומים מתאימים חומרים אלו גם "תחת תנאי מים עומדים". מבלי לפרט את שמות החומרים מחובתנו לומר כי נכונותם של פרסומים שכאלה מוטלת בספק. האמרה הגורפת "עמיד במים עומדים" פשוט איננה לגמרי נכונה. אם היו חומרים אלו עמידים במים עומדים היה אפשר לעשות בהם שימוש גם תחת משטחים מרוצפים, באדניות, מקלחות, מבנים תת-קרקעיים וכדומה. אך לא כך הוא. החומרים אכן עמידים יותר במים עומדים, אך לא עמידים לחלוטין.

ב"אותיות הקטנות" מדגישים היצרנים את חובת ביצוע השיפועים לביטול השלוליות ומובן מאליו שאין אפילו יצרן אחד שמוכן לאשר את השימוש בחומרים אלו במקומות עם רטיבות מתמדת, כגון מתחת לריצופים במרפסות או בחדרים רטובים. יחד עם זאת וכפי שנאמר לעיל, חומרים אלו עמידים יותר מהשאר בתנאי מים עומדים ועדיפים עליהם.לביצוע נכון אנא ראה את המאמר באתרנו על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים.

מתי לבצע?
כאמור, חומרי איטום אקריליים נאחזים מצוין על גבי גגות עם תשתיות צימנטיות (בטון) בגגות חדשים. על גבי כל יתר התשתיות אחיזתו של החומר תהיה פחות טובה ויעילותו תחזיק פחות שנים. ניתן ליישם את החומר על גבי גגות עם זפת ישנה לאחר ניקיון יסודי של התשתית ומריחת שכבת יסוד. החומר ידבק היטב לשכבת הזפת אך כאמור- אורך החיים של האיטום יהיה קצר מזה שיתבצע על גבי בטון וככלל עדיף לבצע חומרים ביטומנים על גבי זפת (יריעות ביטומניות או שכבת זפת נוספת).

על גבי יריעות ביטומניות היישום זהה אך יחזיק מעמד אפילו פחות זמן עקב גמישותן של היריעות ועקב ציפוי האגרגט העליון של היריעות, אשר מונע היצמדות טובה של החומר. נקודת כשל נפוצה במיוחד היא במקומות בהם היריעה מתחברת אל הקירות שמסביב לגג. במקומות אשר בהם תתנתק היריעה ממקומה יתנתק גם חומר האיטום האקרילי הנמצא מעליה. גם יישום זה איננו מומלץ לביצוע ובמקרה של גג מצופה ביריעות עדיף לבצע שכבת יריעות נוספת לאחר תיקון השכבה הקיימת או (רצוי) לאחר הסרתה.

ניתן לבצע שכבת אטימה על גבי היריעות באמצעות חומרים פולימרים משחתיים על בסיס מים, כדוגמת המולטיגג. אך גם חומר זה יהיה חשוף לאותן המגבלות במקרה שהיריעה עצמה תתנתק מהתשתית, ובמיוחד מהקירות.לא ניתן לבצע איטום אקרילי על גבי תשתיות עם חומרי איטום אחרים מלבד, כמובן על גבי איטום אקרילי ישן.

בעת ביצוע איטום בחומר אקרילי או פולימרי על בסיס מים – יש לקחת בחשבון שהאיטום הבא כמה שנים אחר כך, יהיה צריך להיות אקרילי גם הוא. אין טעם לבצע איטום אקרילי כעת כאשר ידוע מראש שנצטרך להסירו לאחר כמה שנים (5 או יותר).

חומרי איטום ביטומנים משחתים, במריחה

חומרים אלו אינם מיועדים לאטימה על גבי גגות חשופים אך למרות זאת נעשה בהם לעיתים שימוש כזה במיוחד בגגונים קטנים. חומרים אלו נוחים מאוד לעבודה, בדומה לחומרים האקרילים, אך יש צורך בהלבנתם בצבע להלבנת גגות. חומרים ביטומנים משחתיים עמידים פחות בפני פגיעות מכניות ואינם עמידים כלל בקרני השמש.

מתי לבצע?

לא מומלץ לבצע איטום בחומרים אלו על גבי גגות חשופים וייעודם המקורי הינו לאטימת חדרים רטובים ומרפסות מרוצפות קטנות (מתחת לריצוף). יחד עם זאת ניתן לאטום בעזרתם משטחים קטנים במיוחד כגון קרניזים וגגונים. החומר נתפש מצוין על גבי תשתיות בטון ועל גבי תשתיות ביטומניות (זפת).

ניתן גם להשתמש במשפחת חומרים זו לצורך ביצוע תיקון מקומי ביריעות ביטומניות או סביב אלמנטים שונים בגגות. חומרים אלו אינם נאחזים בתשתיות אחרות וככלל אינם מומלצים לאיטום גגות חשופים.

חומרי איטום פוליאוריטנים

חומרים אלו מיושמים במריחה לאחר יישום שכבת יסוד/שכבת הדבקה. החומר חזק יותר מכל שאר החומרים שהוזכרו עד כה. גמישותו פחותה מעט בדרך כלל מזו של שאר החומרים ולפיכך מיישמים אותו בדרך כלל על גבי גגות קטנים יותר ומרפסות, (מעל ומתחת לריצוף).

הפוליאוריטן עמיד בקרינת השמש ועמיד בפני פגיעות מכניות. בנוסף יש לו עמידות מפני פגיעות של כימיקלים שונים. חסרונו היחיד הינו במחירו הגבוה. על גבי תשתיות בטון הוא מהווה את אחד החומרים הטובים ביותר הקיימים אך מחירו הגבוה מונע שימוש שכיח. קיימים בשוק גם חומרים פוליאוריטנים אשר אינם עמידים מקרני השמש וחומרים אלו טובים לביצוע רק מתחת למשטחים מרוצפים.

מתי לבצע איטום גגות?

ניתן ליישם את החומר על תשתיות בטון או על תשתית זפת ישנה, אך כאמור – תשתית הבטון עדיפה לעין ערוך ואין וודאות לגבי אורך החיים של החומר כאשר הינו מיושם על גבי תשתיות זפת. הזפת מטבעה גמישה יותר ומתרככת בעת התחממותה. מכיוון שהפוליאוריטן איננו בעל יכולת גמישות זהה לזו של הזפת- יתכן כשל והיפרדות בין החומרים במהלך השנים, במיוחד במזג אויר חם על גבי גגות חשופים.

האמור מתאר באופן כללי ביותר את משפחת החומרים הפוליאוריטנים ויש לאמר כי קיימים הבדלים משמעותיים בין החומרים של היצרנים השונים, אשר יש לתת עליהם את הדעת. חומר מצויין מ"משפחה" זו הנו חומר מסוג פוליאורה, וקיימים כאמור חומרים של יצרנים נוספים אשר עמם יש להיוועץ באשר ליעודו של השימוש.

יריעות PVC, EPDM וכדומה

יריעות אלו אינן מרותכות או מודבקות אל הגג בכל שטחן. הן מונחות עליו ויוצרות כיסוי של ממברנה אטומה, מעין עטיפה, על גבי כל שטח הגג. היריעות מקובעות במקומות מסוימים בגג ואל הקירות מסביבו אך אינן צמודות אל התשתית בכל השטח. יתרונן הוא בחוזקן וגמישותן הרבה. בנוסף – החומר לבן ואיננו דורש הלבנה.

חסרונן הגדול ביותר הינו שאינן צמודות לכל שטח הגג וכשל מקומי יכול לגרום לחדירת מים מתחת לכל שכבת האיטום ולכשל כללי של כל המערכת. במקרה של כשל שכזה לא ניתן לאתר בוודאות את מקור חדירת המים אל מתחת לשכבת האיטום.

אורך החיים של יריעות PVC או EPDM יכול להגיע לעשרות שנים. אולם במשך הזמן מקבלות היריעות מתיחות או עיוותים שונים אשר גורמים להיווצרות שלוליות גדולות על הגג או במקרים קיצונים – להתנתקות היריעה מהקיר.שיטת איטום זו נפוצה פחות משאר השיטות ומתבצעת ע"י קבלנים המתמחים בעבודות מסוג זה.

מתי לבצע?

ניתן ליישם שיטה זו על גבי כל התשתיות הקיימות משום שהן פשוט מכסות את כל השטח וכאמור אינן צמודות/דבוקות לתשתית. משום חסרונן המוזכר לעיל איננו ממליצים על ביצוע שיטה זו, אך השיטה טובה כשלעצמה ואיננה פסולה כלל. השיטה מעולה לביצוע במיוחד על גבי גגות של מבני תעשייה, גגות פח, גגות טרומיים עם תזוזות רבות (בעלי מספר רב של תפרי התפשטות) וכד.

חומרים אלו מוכרים לעיתים בשמות כמו "גומי נוזלי בהתזה", "גומי לגג" וכד. חומרים אלו ניתנים ליישום במריחה או בהתזה. יתרונם הינו בגמישותם הגדולה ובנוחות היחסית של היישום. יחד עם זאת הם אינם חזקים כמו שאר החומרים שהוזכרו לעיל ועל פי ניסיוננו אחיזתם אל התשתית חלשה יותר מכל שאר החומרים.

ניתן ליישם חומרים אלו על גבי גגות בטון. היישום על גבי גגות מזופתים איננו מספק מבחינת כושר ההיצמדות של החומר אל התשתית הביטומנית (הזפת) למרות חומר היסוד שלו. לעיתים משמש החומר לציפוי גגות פח. מכיוון שהחומר פגיע יותר מפני פגיעות מכניות מומלץ ליישם אותו רק על גבי גגונים או גגות שלא צפויה עליהם תנועת עוברי אורח מזדמנת או שאין בהם מתקנים שונים (מערכות מיזוג וכולי).

מתי לבצע?
איננו נוהגים להמליץ כלל על איטום בחומרים אלו מהסיבות המוזכרות לעיל.

סיכום

בעת ביצוע ההחלטה לגבי סוג האיטום בגג הבית יש לקחת בחשבון את סוג החומר שכבר קיים על הגג. מומלץ תמיד להשתמש בחומר איטום מאותה משפחת- חומרים ולא לערבב ביניהם. על אף הפיתוי לבצע עבודה מהירה ולכסות את האיטום הקיים בשכבת איטום כלשהיא נוספת – יש להימנע מכך ולהבין שאיטום זול יעלה בסופו של דבר הרבה יותר ביוקר ולו רק משום הצורך בקילוף חומרי איטום ישנים לאחר מספר שנים.

איטום טוב שמתבצע על גבי תשתית הגג עצמו, או שמתבצע עם אותו סוג החומר של האיטום הנוכחי יכול להחזיק לתקופה ארוכה, (עשר שנים או הרבה יותר מכך) ויהיה בסופו של דבר האיטום הזול ביותר. איטום טוב באמת הנו כזה שיחזיק מעמד גם עשרות שנים ועם פעולות אחזקה מינימאליות.

מאמרים ומפרטי איטום נוספים ניתן לקרוא באתר האינטרנט של חברת איטומן. בנוסף נשמח לסייע לכל באמצעות הפורום באתרנו או באתר זה.

אולי חיפשתם מידע על :

חומרי איטום גגות
איטום גגות המלצות
איטום גג
איטום גגות פוליגג
איטום גגות תל אביב
איטום גגות מחיר
איטום גגות מחירים
פתרונות איטום גגות

מדריכים נוספים

  • הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאטום גג רעפים?

    הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאטום גג רעפים?

  • יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום הן אחת הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר במניעה והגנה מפני דליפה של נוזלים. היריעות, אשר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים, מיוצרות מחומרים מתקדמים ביותר אשר מנצלים משקל סגולי נמוך עם איכות איטום גבוה. עם זאת, כדי לנצל באופן מקסימלי את יכולתן של היריעות יש לבצע בחירה מושכלת והתאמה נכונה בין היריעה לסוג העבודה הנדרשת ולהקפיד על עבודה מקצועית ואיטום נכון.

  • זיפות גגות

    זיפות גגות

    כולנו מכירים את שיטת האיטום הישנה והטובה בעזרת חימום ומריחת זפת. האם היא באמת מספקת ואמינה? מהו אופן היישום הנכון? מהו סוג הזפת התקני? וכיצד למנוע מפח נפש?

  • בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    מהן בעיות האיטום המיוחדות למבנים טרומים? מהי ההשפעה על המבנה? כיצד להתגונן בפני תיקון חלקי ולקוי? מהו אופן הביצוע המומלץ?

דילוג לתוכן