Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28537
    sdr
    משתתף

    רכשתי דירה בקומת קרקע בבניין ללא מקלט או ממ"ד. לפי מיטב ידיעתי במסגרת הרחבות שעשו כל דיירי הבניין, עם השנים, נוצלו כל אחוזי הבניה הקיימים. במצב זה אני בודקת אפשרות לבניית ממ"ד בן 9 מ"ר ולצורך כך התחלתי להחתים את השכנים על הסכמה עקרונית. אחד השכנים, אשר רכש דירה בבניין לאחרונה, ויודע גם הוא שאין אחוזי בנייה אפשריים מבקש ממני להציג לו אסמכתאות חוקיות לכך שהסכמה שלו לבניית הממ"ד בדירתי לא "גוזלת" ממנו אחוזי בנייה עתידיים ולא פוגעת בו בשום דרך. הסברתי לו כי ממ"ד נחשב שטח שירות ולא שטח עיקרי אולם הוא טוען שזה לא מספק אותו. במסגרת החיפושים שלי ראיתי את ס' 9 בתקנות התכנון והבניה (חישוב שטחים ואחוזי בניה) אלא שגם שם לא נאמר מפורשות שבניית ממ"ד היא "מעל" אחוזי הבניה ולא נכללת בהם. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לאסמכתאות שתוכלנה לספק את השכן שהוא היחיד מבין הדיירים שעדיין לא חתם לי.

    #33691
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    חישוב שטח ממ"ד

    שלום,  את צודקת, הממ"ד נחשב כשטח שירות. (כיום 12 מ"ר זיכוי, הכולל היטל הקירות שלו, 9 מ"ר לפחות שטח פנימי נטו) להלן: תקנות התכנון והבניה: (ד) בכפוף לאמור בתקנת משנה (ו), ייראו השטחים שנועדו בתכנית רק למתן שירותים נלווים למטרה מן המטרות העיקריות האמורות בתקנת משנה (ב), כשטחי שירות אם הם נמנים עם אחד מאלה: (1) ביטחון ובטיחות: מקלט, וחלקים ומיתקנים בבנין הבאים להגן על הנמצאים בו בפני סכנות בטחוניות או בטיחותיות ובלבד שאינם מיועדים לשימוש למטרה עיקרית; ואולם במרחב מוגן דירתי יראו כשטח שירות בדירת מגורים רק את השטח המזערי הנדרש לפי התקנות בענינן, וכן את השטח שמתחת לקירות של מרחב מוגן דירתי, אף אם הקיפו הקירות שטח העולה על השטח המזערי הנדרש לפי אותן תקנות;



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #33690
    sdr
    משתתף

    Re: חישוב שטח ממ"ד

    תודה על ההפנייה, רק איפה כתוב בדיוק ששטחי שירות לא נכללים באחוזי הבנייה? זה נשמע הגיוני אבל קראתי בעיון את התקנות של חישוב השטחים ולא מצאתי שום אמירה מפורשת כזו.


    #33689
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    אחוזי בניה: שטחי שירות

    שלום, אם תיגשי לוועדה המקומית לתכנון ובניה, ותבקשי את תקנון תכנית בניין העיר במקום מגורייך, תוכלי לראות כי אחוזי הבניה הם בהתאמה לשטחים העיקריים. ניתן לקבל דף מידע ברור בעלות של מאה ושישים ש"ח לערך, המהווה אסמכתא רשמית לכך.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן