Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

בניית מרפסות בבניין

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29242
    -3580
    משתתף

    בניית מרפסות בבניין

    שלום,
    אני גר בבניין ובו 15 דירות (הדירה שלי ושל 4 שכנים נוספים היא בת 5 חדרים ושאר 10 הדירות הן בגודל 4 חדרים כל אחת).
    שכני שכרו אדריכל והגישו בקשה לבניית מרפסות בדירות שלנו (של ה-5 חדרים).
    בקצרה, נראה כי לא קיבלו שירות טוב והאדריכל שלהם לא ידע עד לרגע זה שהתקנות השתנו וכיום ניתן לבנות מרפסות חופפות. הגשנו התנגדות לתוכניות מאחר שהמרפסות שתוכננו בעייתיות. טרם הדיון אבקש לשאול : 
    האם ניתן לבנות מרפסות חופפות? האם ניתן לבנות עם עמודים? האם ניתן לבנות בשטח של 14 מ' כל מרפסת (לפי התוכנית זה 12 ובבניין אין מרפסות נוספות)? הקיר החיצון רחוק מהמדרכה כ-4 מ' והמרפסות ייבנו בכיוון של גינה משותפת בכניסה לבניין. האם עלי לההציג תוכניות חדשות בדיון ההתנגדות ? אודה על סיועכם כי קיימת אי בהירות רבה בנושא.  

    #35148
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: בניית מרפסות בבניין

    שלום, 1. מרפסות זיזיות (גזוזטרא)/ מרפסת מקורה התקנה החדשה ה כבר נחתמה ע"י שר הפנים – מר מאיר שטרית, תיקון תקנות חישוב שטחים בדבר מרפסות. דבר זה קרה בעקבות אישור תקנה חדשה ע"י המועצה הארצית לתכנון ובניה (5/2/2008).   התקנה מאפשרת תכנון של מרפסות בעלות גג החופף לרצפת המרפסת שמעליה,  בשטח ממוצע של 12 מ"ר לדירה בבניין ועד 14 מ"ר לדירה, כאשר במקרים ששטחן הכולל של המרפסות בבניין יעלה על המכפלה של מספר הדירות ב- 12 מ"ר, או כאשר שטח המרפסות לדירה יעלה עד 14 מ"ר, ייכלל השטח העודף במניין השטחים העיקריים.          2. הבלטת מרפסות   כל מרפסת לא תבלוט יותר מ- 50 ס"מ מעל לדרך, או 1/3 מרוחב המדרכה, אך לא יותר מ- 1.2 מטר.   כל מרפסת לא תבלוט יותר מ- 1.5 מטר מפניו החיצוניים של הבניין. הועדה המקומית רשאית לאשר, בהליך של הקלה, מרפסת בעומק של עד 2 מטר.   בכפוף לקווי הבניין, ניתן להתיר בניית מרפסת הבולטת מקיר הבניין, בשיעור של 1 מטר במרווח הצדדי, ובשיעור של 1.5 מטר במרווח האחורי, בתנאי שהיא נמצאת 2.5 מטר לפחות, מעל הקרקע.   בקומת הקרקע לא תורשה מרפסת או בליטה אחרת במרחק שהוא פחות מ- 3.5 מטר מהגבול הקדמי. בקומות אחרות מעל גובה של 2.5 מטר, מותר להבליט מרפסת בעומק של 1.5 מטר ובחריגה של עד 1/3 המרווח הקדמי.  במידה והמרפסות שהוצעו אינן עומדות בתנאים הנ"ל אין צורך להצטייד בתכנית אלטרנטיבית, אך במידה והן עומדות וההתנגדות היא לא מטעמים חוקיים אלא ממניעים אחרים כדאי לנסות למצוא אלטרנטיבה אחרת שתהיה מקובלת עליכם.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #35147
    -3580
    משתתף

    Re: בניית מרפסות בבניין

    תודה רבה! עזרת לנו מאד! השכנים כולם מסכימים כעת שהמרפסות תהיינה חופפות (התוכניות שהוגשו כללו מרפסות עד לעומק של 2.8 מטר!!! וכל מרפסת תוכננה בצורה גיאומטרית שונה מהאחרת למרות שהתכנון הוא לבצען באותו הצד של הבניין!!!).  בכוונת כל השכנים להציג עמדה אחידה ומוסכמת במסגרת הדיון בהתנגדות. כפי שודאי ניחשת, מי שערך את התוכניות ככל הנראה אינו מיומן דיו (בלשון המעטה) וטוב שהמצב תוקן בזמן… נותרה אי הוודאות בקשר לבניית המרפסות על עמודים – האם זה אפשרי מבחינה חוקית והאם זה כדאי מבחינה כלכלית וכן בטיחותית/הנדסית. אודה על דעתך בעניין כדי שנוכל להציג עמדה מוסכמת גם בעניין זה (כולם מעדיפים עמודים אך אינם סומכים יותר על דעתו של עורך התוכניות אשר שולל העניין לחלוטין כפי שהתעקש בעניין עומק המרפסות ובשאלת התיקון החדש בתקנות). שוב תודה!   


    #35146
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: בניית מרפסות בבניין

    אני לא מבין כיצד ניתן להוסיף מרפסות לבניין קיים ללא תמיכתן בעמודים חדשים. כדאי מאוד להתייעץ עם קונסטרוקטור (במילא תצטרכו אחד לצורך התכניות), ולבצע פגישת התייעצות עם מהנדס הוועדה המקומית ע"מ לקבל את חוות דעתו האדריכלית לגבי מיקום העמודים וצורתן הכללי של המרפסות. מהנדסי הוועדות אוהבים להרגיש שמתייעצים איתם, וזה גם ייתן לכם "נקודות נוספות" בקרב על ההתנגדות.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן