Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הוספת חדר בבית משותף

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29601
    irith22
    משתתף

    הוספת חדר בבית משותף

    שלום ארז,
    ראשית, ברכות על הפורום הפורה.
    אשמח לעזרתך במספר שאלות… הקדמה – אנחנו מעוניינים להוסיף חדר בבניין ישן המיועד לשימור בחולון. עפ"י מחלקת הנדסה – ידנו בבקשה גם אם הבניין מיועד לשימור. יש מגבלה של 5 מטר קדימה (ויש כ -5 מטר קדימה…), 3 לצדדים (גם שם קיימת המגבלה בפועל מאחר ושם עובר שביל הכניסה לבניין) ו -5 מאחור (יש מספיק מקום מאחור אך על הקיר האחורי של הבניין עוברת כל תשתית הבניין-חשמל,מים,גז וזה בניין מאוד ישן כך שאני לא ממש מתלהבת להכנס להרפתקאה הזו…).
    מהנדס שלא ראה עדיין את הבית טען שאפשר להוסיף ממ"ד והעירייה חייבת להענות (האומנם?).
    אלו המגבלות הבסיסיות שיש לנו (שלא להוסיף נגישות לקבלן בנייה מאחר והרחוב צר אימים…חתימת דיירים נוספים וכו') – האם מקובל לבקש ממהנדס לראות את הבית לפני כן התחלת התהליך? אם לא, אעשה חוזה עם שלבים לאישור – כמה מקובל לתת לשלב ההתחלתי – יש לי תחושה שזה יפול כבר בהתחלה…
    תודה מראש,
    אירית

    #35812
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: הוספת חדר בבית משותף

    שלום, 1. שלמי לאדריכל על ייעוץ לפי שעה בלבד בשלבים הראשונים. חתמי חוזה רק במידה ונכנסים לתהליך. 2. אכן,  בניית ממ"ד בן 9 מ"ר היא ע"פ החוק. ישנן הקלות בקווי בניין לממ"ד. לדוגמא: אם קו הבניין האחורי הנו 5.0 מ', והקיר האחורי של חדר רגיל (או סלון) לא יכול להיבנות מעבר לקו זה, הרי המחוקק מאפשר לבנות את הקיר של הממ"ד בהקלה של 30%, כלומר עד 3.5 מ' מגבול המגרש. קיימת הקלה כזו גם לגבי קו בניין צידי: רשאית הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאשר בנייה עד מרחק של 270 ס"מ מקו הבניין והכל בתנאי שחלון הממ"ד לא יפנה לכיוון קו הבניין. לגבי קו בניין חזיתי לממ"ד- יש לברר בוועדה המקומית (כבר יצא לי לקבל הקלה גם על זה).


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן