Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חישוב שטח – מדרגות וכבש

  • This topic is empty.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29788
    nglick
    משתתף

    חישוב שטח – מדרגות וכבש

    מירב שלום רב,
    מבקש לדעת האם גשר קונזולי, המתחיל היכן שמדרגות קונזוליות מסתיימות, לא צריך להיחשב במניין שטחי הבניה, הואיל וההיטל שלו בקומה מתחת כן נחשב.
    אני מוצא לכך שני תימוכין אפשריים:
    1. מערכת המדרגות מחושבת כשטח בניה של הקומה התחתונה בהתאם לשטח ההיטל האנכי של המדרגות, ועפ"י חוק התכנון והבניה זה כולל מדרגות המטפסות אלכסונית, ומשטחים אופקיים (ברם, הכוונה כנראה לפודסטים…).
    2. בלשון החוק קיימת הקביעה הבאה: "השטח המשמש גישה אל המפלס, בין במדרגות ובין בכבש, ייחשב גם הוא חלק ממפלס כאמור, ובלבד שלא בא במנין השטחים המותרים לבניה של הקומה שמתחתיו." כלומר, אם שטח ההיטל של הגשר (=כבש) כן נספר כשטח בניה בקומת הכניסה, הרי הוא לא אמור להיחשב חלק ממפלס הקומה השניה.
    אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
    בתודה מראש,
    נתי

    #36089
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: חישוב שטח – מדרגות וכבש

    שלום, להלן חוות דעתי: גשר קונזולי, המתחיל היכן שמדרגות קונזוליות מסתיימות, צריך להיחשב במניין שטחי הבניה. להערכתי גשר זה אינו נחשב כחלק משטח ה"גישה לבניין" כפי שקובעות התקנות. לגבי התימוכין אפשריים: 1. מערכת המדרגות מחושבת כשטח בניה של הקומה התחתונה בהתאם לשטח ההיטל האנכי של המדרגות, ועפ"י חוק התכנון והבניה זה כולל מדרגות המטפסות אלכסונית, ומשטחים אופקיים (ברם, הכוונה כנראה לפודסטים…). -אכן הכוונה לפודסטים, לא לגשרים. 2. בלשון החוק קיימת הקביעה הבאה: "השטח המשמש גישה אל המפלס, בין במדרגות ובין בכבש, ייחשב גם הוא חלק ממפלס כאמור, ובלבד שלא בא במנין השטחים המותרים לבניה של הקומה שמתחתיו." כלומר, אם שטח ההיטל של הגשר (=כבש) כן נספר כשטח בניה בקומת הכניסה, הרי הוא לא אמור להיחשב חלק ממפלס הקומה השניה.- פרשנותך שהגשר = כבש נראית לי שגויה. כבש = רמפה, עם שיפוע, המהווה תחליף למדרגות. וכוונת המחוקק היתה, ככל הנראה לומר: השטח המשמש גישה למפלס (מדרגות או רמפה) יספר פעם אחת, במפלס התחתון.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #36088
    nglick
    משתתף

    Re: חישוב שטח – מדרגות וכבש

    ארז שלום, תודה על תשובתך המנומקת! סופ"ש נעים, נתי


מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן