Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חלוקת דירה

  • This topic is empty.
מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #29620
    -3424
    משתתף

    חלוקת דירה

    שלום לצוות
    יש ברשותי דירה אשר עברה חלוקה באיזור המותר בתל אביב רחוב בן יהודה. למעשה כאשר עשינו את השיפוץ לני כ5 , 6 שנים שילמנו לאיש מקצוע שהיה אמור לטפל בכל הנושא של אישורים המתאימים , שילמנו עבור תיק בעירייה ולמעשה הבחור סחט מאיתנו כסף ללא הכרה ולא עשה כלום. חוץ מלגבות כסף בעידדו של השיפוצניק שגם הוא ברח למעשה עם רוב הכסף בידיו כאשר השאיר את הדירה הרוסה  והיינו אמורים לסיים אותה לבד.. פקחים פנו אלינו מספר פעמים היתה רגיעה והפעם הם חזרו לפי הבנתי הם שלחו צו מבית משפט להיכנס. היינו רוצים מה עלינו לעשות הבנו שישנה אפשרות אם אתה גר בדירה לעשות בה כרצונך בתנאי שאינה מושכרת. ממי אנו יכולים לקבל מידע זה? ובכלל כל מידע רלוונטי שיכול לעזור לנו יתקבל בברכה. נציין כי אנו כרגע " מרוששים" לאחר השיפוץ הנ"ל ונודה על כל מידע שיוכל לעזור לנו אנו יודעים שישנה אפשרות לבקש היתרים בעירייה אך זה דורש לא מעט זמן וכסף וכרגע אנו עייפים מכל זה. המון תודה למי שיכול לעזור לנו בסוגייה זו.

    #35842
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: חלוקת דירה

    שלום, ע"פ החוק היבש חלוקת דירה מצריכה היתר בניה שכן מדובר בהגדלת צפיפות הדיור.  כתבת: " הבנו שישנה אפשרות אם אתה גר בדירה לעשות בה כרצונך בתנאי שאינה מושכרת". אין זה נכון. כל עוד ביצעתם שינוי שמאפשר פוטנציאלית חלוקת הדירה- עליכם הייתה החובה לדאוג שהוצא היתר לכך. כרגע יש לכם שתי אפשרויות: 1. יש לשכור אדריכל על מנת שיבדוק אם ניתן להגיש בקשה להיתר. – במידה וצפיפות הדיור המקסימלית במבנה אינה מאפשרת זאת, יש ליזום שינוי לתכנית מתאר. זהו תהליך ארוך ויקר אשר מחייב הסכמה של השכנים. בשני המקרים הללו- לפחות תרוויחו פרק זמן שבו "הנושא בטיפול" ואולי העירייה תעכב את הזימון למשפט. 2. אפשרות שניה- לבטל את הלובי שיצרתם, ולהפוך את הדירות ליחידה אחת. להזמין את הפקחים לראות.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #35841
    -3422
    משתתף

    Re: חלוקת דירה

    במקרים של חלוקת דירה, יש לבדוק אם ישנם עוד דירות מחולקות בבניין, מוטב שלא יהיו שני שעוני חשמל, ושני פעמונים בכניסה לדירה. כמו כן דלת מעבר בין פנים הדירות היא עודף אלמנט שמחזק משפטית שהדירה לא חולקה לשתי יחידות דיור נפרדות. כמו כן, עיריית תל אביב מקלה במקרים בהם גודל כל יחידת דיור מחולקת עולה על 40 מ"ר. יחידות דיור מחולקות הקטנות מ-30 מ"ר , לא ניתן יהיה להוציא להם היתר בנייה. אדר' בועז שניר


מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן