

נושא הצמדת החניות הופך לקריטי יותר ויותר עם הגדלת צפיפות האוכלוסיה בארץ. מיזמים תיאורטים רבים קמים ונופלים על נושא זה ובות מאוד השאלות בפורומים השונים. לשון החוק ברורה ומכילה את כל הפירוט הנחוץ. עם זאת, כדאי לשים לב:
1. בשנת 2016 יצא תיקון לתקנות המקוריות מ-2002. התיקון הוא לא על כל התקנות, אלא רק על אלה העוסקות במספר מקומות החניה אשר יוצמדו לכל יעוד, בהתייחס לקרבה לנתיבי תחבורה ציבורית ראשיים.
2. יש לשים לב מלבד לתקנה העוסקת במספר החניות- לתקנה העוסקת בצפיפות החניה לאורך שעות היום (ראו בתקנות המקוריות מ-2002). בזכות תקנה זו ניתן בעצם "לחסוך" מקומות חניה במגרש מסויים אם השימושים בו מעורבים. לייעוץ נוסף ניתן לפנות לפורום אדריכלות באתר זה.
3. לגבי תכנון החניה: מידות אורך/ רוחב/ גובה, תאי נכים: קיימים מספר מסמכים רשמיים:
א. מסמך מדיניות לגבי אופן תכנון חניונים ומקומות חניה
ב. תקן 1918 חלק 2 שקובע את מידות החניה במקרה של ציבור הנכים.
התקנות להלן נערכו ע"י ארז מירב, עורך "אדריכלות ובניה בישראל".
- הקובץ הראשון מכיל את התקנות המקוריות משנת 2012.
- הקובץ השני מכיל את העדכון החשוב מ-2015, אשר מתייחס למספר מקומות החניה שיש להצמיד בכל יעוד, בהתייחס לקרבה לנתיב תחבורה ציבורית ראשי.
הקבצים הבאים מכילים:
- "מסמך מדיניות" של משרד התחבורה: רוחב חניה, אורך חניה, מידות חניה.
- תקן 1918 חלק 2- תכנון חניות נכים