Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מס רכישה על היטל השבחה שנדחה.

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28603
    -3862
    משתתף

    מס רכישה על היטל השבחה שנדחה.

    לפני מס חודשים קניתי דירה והתחייבתי לשלם את היטל ההשבחה כלפי המוכרים, וקיבלתי אישור מהעירייה על תשלום ההיטל רק בעת מימוש עתידי בנייה או מכירה נוספת,(מכתב התחייבות)
    בתחילה חישבו לי מס רכישה בסכום מסויים ושילמתי אותו, כעת כאשר אני רוצה לקבל אישור לטאבו נאמר לי כי אני צריך להשלים את התוספת במס רכישה על סכום היטל ההשבחה, (למרות שזה לא שולם ,וייתכן במקרים מסויימים שלא ישולם גם בעתיד), האם יש לי אפשרוייות להמנע מתשלום זה (המדובר במאות שקלים)

    #33799

    Re: מס רכישה על היטל השבחה שנדחה.

    שלום הקדמה קצרה, מס שבח משולם לשלטונות מס הכנסה בגין השבח שנוצר במקרקעין בתקופה שבין יום הרכישה ליום המכירה. היטל השבחה משולם לוועדה המקומית בגין עליית שווים של מקרקעין עקב אישור תכנית במהלך תקופת הבעלות בנכס שיעורו של ההיטל הינו – 50% מההשבחה. ע"פ החוק החבות בתשלומים אלו  הינה של המוכר. כאשר קונה נוטל על עצמו את תשלום היטל ההשבחה משמעות הדברים היא שחלק מסויים משווי הנכס לא נכלל בחוזה.  חלק זה מהווה כפל היטל ההשבחה (ההשבחה המלאה). כך שיש בסיס לטענת פקיד השומה.  יחד עם זאת, מומלץ להיוועץ בשמאי מקרקעין לצרך בחינת החיוב בהיטל השבחה ואומדן ההשבחה המלאה. יתכן כי בפועל לא קיימת השבחה משמעותית ופקיד השומה ישתכנע כי אין מקום להגדלת השומה.


    בברכה, יעקב צפריר, עו"ד ושמאי מקרקעין      

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן