Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28583
    togu
    משתתף

    אני מתגורר בבניין ישן וברצוני להרחיב את דירתי "הצידה" בדומה למה שעשה השכן שמתחתי. ההרחבה היא של כ- 45 מ"ר ואצל השכן היא כוללת ממ"ד של כ-10-11 מ"ר עם שני קירות חיצוניים. כמו כן ברצוני להצמיד לדירתי את הגג המשותף שמעליה באמצעות בניית מדרגות ומבואה מינימלית (פחות מ-40 המ"ר שהעיריה מאפשרת) ברצוני לשאול:
    1. האם אני מחויב בכלל לבנות ממ"ד או שיש דרך לפטור אותי מכך?
    2. האם הממ"ד שלי חייב להיות ממוקם מעל שלו בדיוק? מה החפיפה המינימלית ההכרחית בקירות/דלת/חלון?
    3. מה גודל הממ"ד המינימלי שאני מחויב לו? אם הוא קטן מ-10 מ"ר ואני מחויב לבנות מעל הממ"ד של השכן האם אני יכול לבנות ממ"ד קטן משלו ואם כך לאילו קירות שלו אני חייב להיצמד אם בכלל?
    4. האם המטראז' שתופס הממ"ד מחושבים לי בכל הנוגע להיטל ההשבחה או שמא עליהם אני פטור מהיטל זה?
    5. היכן אפשר לקרוא את תקנות הג"א בנושא הוספת ממ"דים לבניינים קיימים?
    6. משיטוטים באינטרנט מצאתי מספרים רבים הנוגעים לשאלה מה שטח ההרחבה המקסימלי הפטור מהיטל השבחה. אם כך, למי שמרחיב את דירתו היום ומתכוון לגור בה מעל 4 שנים בעצמו מה מגבלת המטראז' הרלוונטית לקבלת פטור מהיטל השבחה (או דחיה ופטור בשל מגורים של יותר מ-4 שנים): 110 מ"ר (עפ"י תקנות התכנון והבניה (תשלום היטל השבחה על הקלה בדירת מגורים), התשמ"א-1981)? 120 מ"ר? 140 מ"ר? 160 מ"ר (עפ"י תיקון 53)? אין כל הגבלה (עפ"י תיקון 53 שביטל את הגבלת השטח והופשר משנת 2002)?  אחר?
    7. האם המטראז' של ממ"ד שנכלל בשטח ההרחבה נכלל בחישוב המטראז' לצורך המגבלה (אם קיימת) שבשאלה 6?
    8. האם שטח הגג המשותף שמצמידים לדירה (הגג השטוח והלא בנוי עצמו ולא השטח הבנוי שמוסיפים לגג) נכלל בחישוב המטראז' לצורך המגבלה (אם קיימת) שבשאלה 7? מדובר בעיריה המאפשרת להרחיב עד 40 מ"ר על גבי גג משותף כפוף להסכמת 75% מהדיירים.
    9. האם השטח שבונים על גג המוצמד לדירה נכלל בחישוב המטראז' לצורך המגבלה (אם קיימת) שבשאלה 7 (בניגוד למשל להרחבה "הצידה" כלומר באותו מפלס עם הדירה)? אם כן, האם כולו או בחלקו (למשל, ללא השטח שמעל המדרגות המובילות מהדירה לגג וכו')? מדובר בעיריה המאפשרת להרחיב עד 40 מ"ר על גבי גג משותף כפוף להסכמת 75% מהדיירים. //–>
    10. האם בחישוב המטראז' לצורך המגבלה (אם קיימת) שבשאלה 7 נכנסים רק שטחים שמרחיבים בפועל או גם שטחים שניתן להרחיב אך אינם מנוצלים בינתיים? למשל, אם מרחיבים את הדירה X מ"ר "הצידה" (כלומר באותו מפלס עם הדירה) ומותר להרחיבה גם Y מ"ר למעלה בהצמדת הגג המשותף אבל מנצלים את X המ"ר "הצידה" ורק Z מ"ר (פחות מ-Y) על הגג – איזה שטח יחושב לצורך בחינת הפטור מהיטל השבחה: המטראז' המקורי ועוד X ועוד Y? המטראז' המקורי ועוד X ועוד Z? אחר?
    11. אם אני בוחר להרחיב רק על הגג (ויותר מהשטח המינימלי המחייב בניית ממ"ד בהנחה שיש מינימום כזה) ולא "הצידה" האם עדיין אהיה מחויב בבניית ממ"ד למרות שאין שום ממ"ד באף אחת מהקומות בשטח שמתחת לגג הנ"ל? האם (ואם כן כיצד) זה אפשרי מבחינה טכנית?
    12. איך נהוג לחשב את התשלום לשכן שמתחת על השימוש בתשתית ההרחבה שמעליה אני בונה? אם דרישתו מוגזמת האם יש דרך לחייבו להגיע להסכמה בסכום סביר? אם לא – האם ניתן לעקוף אותו ע"י בניית עמודים ותשתיות משלי לצידי ההרחבה שלו?
    תודה מראש!

    #33764
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: הרחבת דירה, בניית ממ"ד

    שלום, להלן תשובות לשאלותיך הנוגעות לפורום זה (אני מבין שקיבלת תשובות ליתר השאלות ב פורום מיסוי ושמאות) 1. האם אני מחויב בכלל לבנות ממ"ד או שיש דרך לפטור אותי מכך? – כל תוספת בניה מעל 12 מ"ר מחוייבת בממ"ד או שיפור מיגון. אין פטור למעט קיבוצים. 2. האם הממ"ד שלי חייב להיות ממוקם מעל שלו בדיוק? מה החפיפה המינימלית ההכרחית בקירות/דלת/חלון? – הממ"ד שלך חייב לחפוף ב 70% מקירותיו על קירות הממ"ד התחתון. הדלת צריכה לפנות לעבר קיר הדף. חלון: 100/100 3. מה גודל הממ"ד המינימלי שאני מחויב לו? אם הוא קטן מ-10 מ"ר ואני מחויב לבנות מעל הממ"ד של השכן האם אני יכול לבנות ממ"ד קטן משלו ואם כך לאילו קירות שלו אני חייב להיצמד אם בכלל? – גודל הממ"ד יהיה 9 מ"ר נטו (מידות פנים נקיות), רוחבו לא יפחת מ- 160 ס"מ. להערכתי הוא יכסה את ממ"ד השכן. 5. היכן אפשר לקרוא את תקנות הג"א בנושא הוספת ממ"דים לבניינים קיימים? – אצלנו באתר: ממ"ד: תקנות ההתגוננות האזרחית



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #33763
    togu
    משתתף

    בניית ממ"ד על הגג

    תודה על התשובות. נותרה עוד שאלה אחת שלא נענתה: 11. אם אני בוחר להרחיב רק על הגג (ויותר מהשטח המינימלי המחייב בניית ממ"ד בהנחה שיש מינימום כזה) ולא "הצידה" האם עדיין אהיה מחויב בבניית ממ"ד למרות שאין שום ממ"ד באף אחת מהקומות בשטח שמתחת לגג הנ"ל? האם (ואם כן כיצד) זה אפשרי מבחינה טכנית? ותרגיל מחשבתי שברצוני להעלות: 13. נניח, לצורך הדוגמא שברצוני להוסיף 23 מ"ר. היות שכל תוספת של יותר מ- 12 מ"ר דורשת יצירת ממ"ד, האם אני יכול לבקש תוספת של 11.5 מ"ר ולאחר קבלת ההיתר ומימושו לבקש היתר ל-11.5 מ"ר נוספים וכך להגיע לבניה של 23 מ"ר מבלי להיות חייב בבניית ממ"ד?


    #33762
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    בנית ממ"ד על גג

    להלן תשובות לשאלותיך: 11. אם אני בוחר להרחיב רק על הגג (ויותר מהשטח המינימלי המחייב בניית ממ"ד בהנחה שיש מינימום כזה) ולא "הצידה" האם עדיין אהיה מחויב בבניית ממ"ד למרות שאין שום ממ"ד באף אחת מהקומות בשטח שמתחת לגג הנ"ל? האם (ואם כן כיצד) זה אפשרי מבחינה טכנית? -ברגע שיש לך אפשרות לבנות הצידה על גג הממ"ד של השכן, הם יחייבו אותך לכך. במידה ואין אפשרות הצידה, בונים למעלה חדר המכיל "שיפורי מיגון": קירות בלוקים עם הרבצת בטון ע"ג רשת ברזל, תקרת בטון, חלון ודלת הדף. ותרגיל מחשבתי שברצוני להעלות: 13. נניח, לצורך הדוגמא שברצוני להוסיף 23 מ"ר. היות שכל תוספת של יותר מ- 12 מ"ר דורשת יצירת ממ"ד, האם אני יכול לבקש תוספת של 11.5 מ"ר ולאחר קבלת ההיתר ומימושו לבקש היתר ל-11.5 מ"ר נוספים וכך להגיע לבניה של 23 מ"ר מבלי להיות חייב בבניית ממ"ד? – ניסו כבר. יש תקנה נגד זה…



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #33761
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    ממ"ד- שיפורי מיגון

    בהמשך לשאלה שנשאלתי במסר אישי: שיפור מיגון נעשה במקום בניית ממ"ד חדש רק כאשר אי אפשר טכנית לבנות לצד המבנה (בעיית קווי בניין) או על המבנה (בעיית עומסים) ממ"ד חדש. לוקחים חדר, ומעבים את קירותיו ברשת עם בטון, תוך החלפת הדלת והחלון (מותר שיהיה חלון אחד בלבד בחדר!) לדלת וחלון הדף.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן