Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28757
    -3796
    משתתף

    בשטח גדול שלפי התב"ע יכול להכיל עליו 3 דו משפחתיים (כלומר 6 יחידות דיור) מוקם בנין גדול (ישמש כבית אבות).
     האם יש אפשרות לצרף את כל השטחים שהיו מותרים לשש היחידות הפוטנציאליות שהיו יכולות לקום באותו שטח ולהפוך את השטח המצרפי לאולם-מקלט אחד גדול שיחושב כשטח שירות?  ובכלל, האם בניין שישמש כבית אבות יבחן כיחידת מגורים אחת גדולה או שקימת שיטה אחרת לגבי חישובי השטחים בבנין כזה.
    תודה ושבוע טוב

    #34180
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    מרחב מוגן מוסדי

    שלום, ישנן הנחיות ברורות בחוק לגבי הקמת מרחב מוגן מוסדי במבנה המיועד לשימוש הציבור. אני לא חושב שיש הגבלה על גודלו המקסימלי של הממ"ס. אני חייב לציין כי תכנון בית אבות חייב להיות ע"פ התקנים הנוגעים לגבי ממ"ד, נגישות נכים, רוחב דלתות, מוצא בטוח, משרד בריאות (מטבח), כיבו אש, חניות וכד': לכולם דרישות ייעודיות לגבי הנושא. זיכוי השטחים יהיה ע"פ המינימום הנדרש בחוק לממ"ס במבנה שכזה (ברוטו, כולל קירות חיצוניים) בלי קשר לכמות הממ"דים שמבני המגורים יכלו להכיל. לפי מה שהבנתי התב"ע מדברת על איזור מגורים. האם מדובר על בקשה ל "שימוש חורג"? האם לקחתם בחשבון התנגדות שכנים להקלה הזו?



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #34179
    -3796
    משתתף

    Re: מרחב מוגן מוסדי

    ארז שלום. כפי שכבר ודאי הבנת מהמכתב הבא ששלחתי, אני היא "השכן המתנגד". הבנין המדובר מוגדר כמיועד למגורים (לא בנין ציבורי) ומשמש כבית אבות מזה זמן רב ועתה מבקש להגדיל עצמו באופן ניכר.   אודה לך אם תוכל להפנות אותי למקור מידע ממנו ניתן ללמוד כיצד ניתן לקבוע מה הוא אותו גודל מינימלי הנדרש ע"י הג"א או הרשות המוסמכת.    לא הוגשה בקשה להקלה והטיעון הוא כי השטח המבוקש לבניה אינו עובר את המטרים המותרים לבניה באיזור זה. ואולם חישוב המטרים המותרים בין השאר מבוסס על כך כי 62 מטרים המשמשים כמ"ד נספרים כשטחי שירות. לדעתי הלא מיקצועית, מאחר ובמקום יש מטבח אחד מדובר ביחידת מגורים אחת ללא קשר בכמות המתגוררים במקום ולכן גודל הממד יהיה כמאושר לכל אחת משאר יחידות הדיור באיזור  


    #34178
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    Re: מרחב מוגן מוסדי

    אכן, יש כאן סתירה. חוק התכנון אכן מאפשר הקמת בית אבות כבית מגורים : סעיף 63א' (ואז הוא מחוייב בממ"ד ביתי בן 9 מ"ר בלבד) ובאותה נשימה מגדיר "בית אבות" כמבנה ציבורי א' המחוייב בתקנות נגישות חניה בטיחות ורישוי : 8.01 הגדרות (תיקון: תשנ"ה) בחלק זה – "בנין ציבורי א" – בנין או חלק מבנין המשמש למטרות הבאות להוציא בנין או חלק מבנין שאינו נועד להיות פתוח לקהל; (1) אולם לשמחות; (2)  בית אבות; (3) בית לאסיפות ובית לעצרות עם כמשמעות "אסיפה" ו"עצרת עם" בסעיף 1 לחוק ואילו בתקנות החניה, שוב נכלל בית אבות כשייך לעניין "מגורים"- ושם נקבע כי יהיה תא חניה אחד לכל 4 חדרי שינה. למחוקק פתרונים….



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן