Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28763
    etela
    משתתף

    שלום,
    אני גרה בבניין משותף המתאים ליישום תמ"א 38. מדובר בבניין בן שלוש קומות על עמודים, כאשר הוספת קומה נוספת על הגג תסתיר את הנוף לבניין שממול.
    כמו כן, בתב"ע החלה על הקרקע רשום כי המבנים מוגבלים לגובה של 8 מ'.
    יש לי שתי שאלות: האחת – הם הוועדה המקומית יכולה לא לתת לי היתר בגלל חסימת הנוף לשכנים ממול (בהנחה כמובן שיוגשו התנגדויות, וכמובן שיוגשו). השנייה – האם התמ"א גוברת על התב"ע מבחינה זו שלמרות שרשומה בתב"ע הגבלת גובה, עדיין אפשר יהיה לבנות על הגג במסגרת התמ"א?
    תודה רבה.

    #34193
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    הרחבה/ הוספת קומה: תמ"א 38

    שלום, תמ"א 38 אכן מעניקה למבנים המשפרים את עמידותם לרעידות אדמה אפשרות להינות מהתמריצים הבאים: – הגדלת יח' דיור קיימות מעבר לאחוזי הבניה המותרים בתב"ע (תוך תוספת ממ"ד). ההגדלה תתבצע באמצעות הוספת אגף, או קומה מפולשת. – הגדלת מס' יח' הדיור במבנה, תוך הגבהת המבנה והוספת קומה- מעבר למותר בתב"ע. המדינה השאירה לוועדות המקומיות את הסמכות לקבוע באיזו מידה תבוצע ההרחבה, ועד כמה יפגעו השכנים במגרשים הסמוכים ממנה. בעיקרון, במידה והוועדה המקומית מוצאת כי הגבההת הבנין מתאימה לחזות הרחוב ולאופיו, יהיה קשה מאוד לעצור את התכנית, גם אם יוגשו התנגדויות. הייתי ממליץ על פגישת הכנה עם מהנדס הוועדה המקומית ע"מ לבחון את עמדתו העקרונית לגבי הרחוב שלכם, ספציפית. אגב, נדרשת הסכמת שכנים בעלי הרכוש המשותף:  לצורך חיזוק בלבד- הרף הדרוש כיום 15%, לצורך הרחבת דירות קיימות-  60%, רף הסכמה לצורך הוספת יחידות דיור חדשות הוא 66% מבעלי הדירות . לצורך הידיעה: בהרחבה רגילה יש צורך ב- 75% מהשכנים. אגב, גם באם לא מגיעים לרף זה ניתן להפעיל את תקנה 2א' ולבקש התנגדות מסודרת של השכנים.



    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן