Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #28821
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    שלום רב,
    הכתבה הבאה נשלחה אלינו ע"י מכון "קווים".
    אני מקווה שהיא תעזור למעוניינים.
    ארז מירב
    עורך האתר
    מכינה לאדריכלות
     
    לימודי אדריכלות הפכו בשנים האחרונות למקצוע מבוקש בשוק העבודה בארץ. העלייה ברמת החיים של הישראלי הממוצע מביאה רוכשי דירות רבים לחפש את שרותיו של אדריכל בזמן רכישת דירה או שיפוץ דירה קיימת. ביקוש זה המשולב במקצוע רב עניין ויצירתי , מושך צעירים רבים ללימודי אדריכלות. אולם הביקוש הרב יוצר תחרות על מספר המקומות המצומצם בפקולטות במוסדות להשכלה גבוהה ובבתי הספר המלמדים אדריכלות בארץ. בתי ספר אחדים מציעים למועמדים מכינה לאדריכלות אשר מסייעת לסטודנט המיועד לעמוד בדרישות ובבחינות ללימודי אדריכלות.
     
    מה לומדים במכינה לאדריכלות
    מכינה לאדריכלות הינה קורס הכנה לכל שלבי מבחני הכניסה הנדרשים כדי לעמוד בהצלחה בתנאי קבלה ללימודי אדריכלות במוסדות השונים ללימודי אדריכלות בארץ אשר נועד לסייע לסטודנט להתקבל לאחד ממסלולי לימודי אדריכלות.
    הלימוד במכינה נעשה לרוב בקבוצות עם הנחיה אישית, והיא משלבת לימודי אדריכלות עיוניים המועברים על ידי צוות אדריכלים ומעצבים מקצועיים יחד עם התנסות מעשית ופיתוח החשיבה היצירתית ויכולת ניתוח פרויקטים שהם כישורים הדרושים לכל אדריכל. משכה של המכינה נע בין שלושה חודשים בלימוד אינטנסיבי לשלושה סמסטרים.  
    שלבי הלימוד במכינה לאדריכלות
    השלב הראשון של לימוד במכינה כולל לימוד תיאורטי של נושאי אדריכלות, תולדות האמנות ועיצוב. לימודי מכינה לאדריכלות שמים דגש על לימוד מושגי יסוד באדריכלות, מבוא למקצועות הבניין ומושגים טכניים, לימוד טכנולוגיות בניה והכרת מערכות הבית, שלבי פיתוח רעיון באמצעים אדריכליים, הכרת החוויה המרחבית והבנת התכנון בתלת מימד, מושגים בבניית סביבה אורבנית כולל בניית מודלים, קשר בין עיצוב ואדריכלות, פנג שואי, אדריכלות ירוקה  וכ"ו.  
    החלק המעשי של מכינה לאדריכלות כולל התנסות בטכניקות עבודה בסוגי מדיה וחומרים שונים, הקניית מיומנויות בשרטוט אדריכלי ידני (רישום וצבע) ושרטוט אדריכלי ממוחשב והשימוש בו ככלי תכנוני, פיתוח יכולת היצירה של הסטודנט בנושאי קומפוזיציה, חתכים, פרספקטיבה ותורת הצבע. נלמדות טכניקות העברה מדו מימד לתלת מימד ולמדיה דיגיטלית והקנית ידע בסיסי בתוכנות לעיצוב גרפי המשמשות כיום בתכנון אדריכלי כגון אוטו- קאד, סקאצ'- אפ ופוטושופ. כמו כן משולבים בקורס מכינה לאדריכלות ביקורים בתערוכות, קריאת מאמרים וספרות מקצועית.
     
    השלב השני של מכינה לאדריכלות שם דגש על הכנה ממוקדת לתהליכי המיון שיש לעבור לפני הקבלה ללימודי אדריכלות. הלימוד כולל תרגול בחינות הקבלה ללימודי אדריכלות במתכונתם העדכנית ומתוך מאגר בחינות הקבלה של המוסדות השונים, והכנה לראיון אישי על ידי סימולציות של ראיונות קבלה מול צוות המרצים של המוסד שמעביר את המכינה, כולל שימת דגש מיוחד על  פרטים שעוזרים בראיונות קבלה כמו שימוש וקריאת שפת גוף, לבוש מתאים, צורת ההצגה והדיבור ועוד. כמו כן נעשית הכנה למבחן פסיכומטרי הנדרש במכללת ויצ"ו חיפה ובמכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל.
     
    בנוסף, בשלב זה מסייעים מנחי מכינה לאדריכלות לסטודנטים להכין תיק עבודות אישי ובו כ 5 עד 15 עבודות אותו יצטרכו להגיש במהלך הראיון האישי. להצגת תיק עבודות ברמה גבוהה חשיבות רבה בתהליך המיון של סטודנטים לאדריכלות ועליו לייצג את כישוריו ויכולותיו של המועמד הצורה הטובה ביותר.
     
    בבחירת מכינה לאדריכלות מומלץ לבחור בבית ספר המתמחה בתחום לימודי אדריכלות ומציע לסטודנט חממה לימודית ויצירתית המציעה לימודים בהנחיית צוות מרצים העוסקים באדריכלות באופן שוטף, מעודכנים בכל הטרנדים האחרונים בתחום לימודי אדריכלות ומספקים תמיכה לסטודנט לכל אורך הלימודים. לתלמידי מכינה לאדריכלות סיכוי גבוה יותר להתקבל לאחד מבתי הספר היוקרתיים בארץ ללימודי אדריכלות כמו בצלאל, שנקר, הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, והמכון הטכנולוגי בחולון ולזכות בתואר הנכסף.
    מוגש מטעם מכון "קווים"


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן