Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32102
    רותם גולן
    משתתף

    החצר של השכן שלי גבוהה בכמעט 6 מטר מהחצר שלי. הוא בנה, בתוך השטח שלו ועל חשבונו, קיר תומך מדורג (גובה הקיר 3 מטר בצמוד לחצר שלי, 60 ס"מ "אדנית" וקיר נוסף של 3 מטר). שאלותי:
    1. כרגע הקיר הפונה לחצר שלי הוא ללא טיח וצבע. מי אחראי למראה הקיר ומי נושא בעלויות המראה שלו?
    2. בקיר התומך יש צינורות לניקוז הפונות לחצר שלי. האם זה חוקי?
    הבנתי שכדי לצמצם את הלחץ על הקיר התומך יש צורך ליצור ניקוז לשחרור המים, אך זה נראה לא טוב ובעתיד וודאי יהיו סימני מים ובוץ על הקיר וזה מגביל את היכולת שלי להשתמש בשטח שלי שצמוד לחומה.
    3. בעבר בניתי קיר טרומי בתוך השטח שלי כדי למנוע סחף של אדמה מהחצר של השכן לפני שבנה. בעת בניית הקיר התומך של השכן, חלקים מהקיר הטרומי נשברו וברווח שבניהם יש המון פסולת בנייה. האם ניתן לחייב את השכן לפנות את הפסולת ולתקן את הקיר הטרומי?
     

    #40310
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    קיר תומך בין שכנים

    1. כרגע הקיר הפונה לחצר שלי הוא ללא טיח וצבע. מי אחראי למראה הקיר ומי נושא בעלויות המראה שלו? קיר כזה צריך היתר בניה. השכן שבנה אחראי לטיח וצבע וזה מוזכר בהיתר. אם הוא לא יבצע- פנה במכתב לועדה המקומית לתכנון ובניה 2. בקיר התומך יש צינורות לניקוז הפונות לחצר שלי. האם זה חוקי? הבנתי שכדי לצמצם את הלחץ על הקיר התומך יש צורך ליצור ניקוז לשחרור המים, אך זה נראה לא טוב ובעתיד וודאי יהיו סימני מים ובוץ על הקיר וזה מגביל את היכולת שלי להשתמש בשטח שלי שצמוד לחומה (אין ברירה, ולכן רצוי תמיד ציפוי אבן על ציפוי טיח) 3. בעבר בניתי קיר טרומי בתוך השטח שלי כדי למנוע סחף של אדמה מהחצר של השכן לפני שבנה. בעת בניית הקיר התומך של השכן, חלקים מהקיר הטרומי נשברו וברווח שבניהם יש המון פסולת בנייה. האם ניתן לחייב את השכן לפנות את הפסולת ולתקן את הקיר הטרומי? פסולת בניה שנפלה מלמעלה- חובת השכן לנקות. לגבי התיקון- יש להתייעץ עם עו"ד. עניין נוסף: ע"פ תקדימים משפטיים עלות הקמת הקיר החדש אמורה להתחלק שווה בשווה ביניכם.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן