Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32422
    א בי
    משתתף

    שלום,
    אנחנו בוחנים רכישת דירה בבית משותף במרכז שיש לה פוטנציאל הרחבה, ומנסים להבין את סך העלויות של הרחבה של כ-30 מ"ר (שמותרת לפי התכניות).
    בבניין מתוכנן בעתיד פינוי בינוי ולכן סטנדרט הבניה צריך להיות רגיל מינוס- בכוונתנו ממש להשקיע את המינימום, העיקר ששטח ההרחבה ייחשב כשטח הדירה לצורך הפינוי בינוי העתידי.
    יש שתי אופציות לדירות כאלו (בשני בניינים שונים) ובהתאם לכך השאלות הבאות:
    1. עלות הגשה להיתר מבחינת כלל היועצים- אדריכל, מהנדס, מודד וכו´?
    2. האם העלות ליועצים האמורים משתנה במידה ויש כבר חריגה קיימת שבנו לפני כשנתיים שברצוננו להסדיר או שאין שוני בעלות לעומת בקשת היתר חדשה?
    3. עלות הבניה עצמה (עד מפתח כולל מע"מ) בסטנדרט רגיל מינוס? (בהנחה שהבניה היא על תקרת הרחבה של השכן).
    עלות תשלום לשכן למטה?
    4. תוספת לעלות הבניה בקומה הראשונה במידה ואין בניה בקומת הקרקע וצריך כלונסאות+עמודים+רצפת בטון?
    5. עלות שיפור מיגון (במידה ופיקוד העורף מחייבים ואי אפשר לבנות ממ"ד)?
    אני מתאר לעצמי שהמחיר משתנה בהתבסס על הרבה פרמטרים, אבל מעוניין להבין טווח כללי לפני שנכנסים להרפתקה הזאת. תודה רבה!

    #40939
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    עלות הרחבת דירה

    שלום, 1. עלות הגשה להיתר מבחינת כלל היועצים- אדריכל, מהנדס, מודד וכו´?- כ 20,000 2. האם העלות ליועצים האמורים משתנה במידה ויש כבר חריגה קיימת שבנו לפני כשנתיים שברצוננו להסדיר או שאין שוני בעלות לעומת בקשת היתר חדשה?- תלוי בקושי להסדיר את החריגה. אם אין קושי, ישנה רק עלות למהנדס שיבדוק את אופן הבניה ויאשר אותו- כמה אלפים. 3. עלות הבניה עצמה (עד מפתח כולל מע"מ) בסטנדרט רגיל מינוס? (בהנחה שהבניה היא על תקרת הרחבה של השכן). עלות תשלום לשכן למטה?- כ 6,000 ש"ח למ"ר.  4. תוספת לעלות הבניה בקומה הראשונה במידה ואין בניה בקומת הקרקע וצריך כלונסאות+עמודים+רצפת בטון?- כ 8,000 ש"ח למ"ר 5. עלות שיפור מיגון (במידה ופיקוד העורף מחייבים ואי אפשר לבנות ממ"ד)?- כ 50,000 ש"ח


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #40938
    א בי
    משתתף

    תודה רבה על ההתייחסות, מספר הבהרות

    1. עלות בניה של 6,000 ש"ח למ"ר נשמעת לי גבוהה יחסית. האם זו אכן העלות המינימלית בהתחשב בכך שאנו מעוניינים בסטנדרט בניה בינוני מינוס, ואי אפשר להפחית מעבר לכך (שכן הבניין ילך בשנים הקרובות לפינוי בינוי וכל מטרת התוספת היא שהשטח שלה יכלל בשטח הדירה לצורך החישוב לפינוי בינוי)? גם בניה קלה זו אפשרות מבחינתנו אם זה יכול להוזיל משמעותית. 2. אני מניח שהסכום בתשובה לשאלה 3 הקודמת התייחס לעלות הבניה, ולא לעלות התשלום לשכן למטה עבור השלד. מה התשלום המקובל לשכן בגין שטח ההרחבה המבוקש? (מתחת יש רק קומה אחת שעשתה הרחבה בהיתר). 3. האם הבנתי נכון את התשובה לשאלה 4 הקודמת, ותוספת העמודים והכלונסאות מייקרות את הבניה בכ-33%? נשמע לי הרבה מאוד. כמה אמורה לעלות בסה"כ תוספת הרצפה לצורך הבניה במקרה שאין קומת קרקע בנויה (כלומר עלות רצפת הבטון כולל העמודים והכלונסאות בלבד, ללא הבניה של ההרחבה על גביה). כאמור מדובר בכ-30 מ"ר בר"ג. 4. ראיתי הערכות מחיר באינטרנט לפיהן שיפור מיגון (באמצעות התזת בטון) עשוי לעלות כ-25K, כך שההערכה של 50K נראית גבוהה מאוד. האם 50K מתייחס לחדר סטנדרטי של 12 מ"ר, או מדובר במשהו בגודל או סטנדרט גבוה יותר? אני שוב מזכיר שמדובר בבית ישן שמיועד להריסה, כך שהכוונה לעשות את המינימום הנדרש. 5. האם כל המחירים שציינת בהודעה הקודמת הם לפני מע"מ או כוללים מע"מ? תודה מראש על הנכונות לסייע. עיינתי בהודעות קודמות בפורום והוא מהווה מקור מידע מצוין בשפה ברורה ונהירה לאנשים כמוני שלא בקיאים בתחום. ישר כח!


    #40937
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    עלות הרחבת דירה

    תודה. 1. עלות בניה של 6,000 ש"ח למ"ר נשמעת לי גבוהה יחסית. האם זו אכן העלות המינימלית בהתחשב בכך שאנו מעוניינים בסטנדרט בניה בינוני מינוס, ואי אפשר להפחית מעבר לכך (שכן הבניין ילך בשנים הקרובות לפינוי בינוי וכל מטרת התוספת היא שהשטח שלה יכלל בשטח הדירה לצורך החישוב לפינוי בינוי)? גם בניה קלה זו אפשרות מבחינתנו אם זה יכול להוזיל משמעותית.- אכן בניה קלה מוזילה עלויות. הבעיה היא שמדובר בכמות קטנה של מ"ר. בכמות גדולה יותר של מ"ר ישנן עלויות "תקורה" שמתפרסות ע"פ מטרים רבים יותר ואז ניתן להוזיל. 2. אני מניח שהסכום בתשובה לשאלה 3 הקודמת התייחס לעלות הבניה, ולא לעלות התשלום לשכן למטה עבור השלד. מה התשלום המקובל לשכן בגין שטח ההרחבה המבוקש? (מתחת יש רק קומה אחת שעשתה הרחבה בהיתר). מביאים שמאי מוסכם שמעריך בדיוק את העלויות ומחלקים למספר השכנים שעושים שימוש ביסודות/ עמודים/ קורות קשר/ רצפות. בעיקרון- קשה לזרוק מספר משום שלכל שיטת ביסוס יש עלויות שונות. 3. האם הבנתי נכון את התשובה לשאלה 4 הקודמת, ותוספת העמודים והכלונסאות מייקרות את הבניה בכ-33%? נשמע לי הרבה מאוד. כמה אמורה לעלות בסה"כ תוספת הרצפה לצורך הבניה במקרה שאין קומת קרקע בנויה (כלומר עלות רצפת הבטון כולל העמודים והכלונסאות בלבד, ללא הבניה של ההרחבה על גביה). כאמור מדובר בכ-30 מ"ר בר"ג. אינני מפקח בניה או מנהל עבודה ולכן קשה לי להעריך. הכי טוב זה להתקשר עם אחד ולבקש ממנו יעוץ פרטני שיתאים לשטח. 4. ראיתי הערכות מחיר באינטרנט לפיהן שיפור מיגון (באמצעות התזת בטון) עשוי לעלות כ-25K, כך שההערכה של 50K נראית גבוהה מאוד. האם 50K מתייחס לחדר סטנדרטי של 12 מ"ר, או מדובר במשהו בגודל או סטנדרט גבוה יותר? אני שוב מזכיר שמדובר בבית ישן שמיועד להריסה, כך שהכוונה לעשות את המינימום הנדרש.  ייתכן שהפרזתי מעט, אבל יחד עם החלון, הדלת, ומסנן האב"כ אני מניח שהערכה נכונה היא איפשהו לכיוון ה-40,000. שוב, להתייעץ עם מפקח/ מנהל עבודה. 5. האם כל המחירים שציינת בהודעה הקודמת הם לפני מע"מ או כוללים מע"מ?- הבניה כוללת מע"מ. היועצים לא.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #40936
    עידן כהן
    משתתף

    עלות הרחבת דירה

    שלום, אני גם בודק את הנושא (גם עלות הרחבה של 30 מ').  מכיוון והמחירים משתנים בהתאם למיקום הגיאוגרפי, נמתקד את הדיון לאזור תל אביב. 1) עלות מוערכת לכל תהליך הרישום, אדריכלות, אגרות היתר השבחה ומשך הטיפול בהיתר ? 2) מהו אחוז ההסכמה שצריך? אני גר בקומה ראשונה בניין רכבת בעל 3 כניסות כאשר בכל בניין 6 דירות (3 בכל צד), בכניסה שלי אף אחד עדיין לא עשה הרחבה (בניגוד לכניסות האחרות) והבנתי שחלק הצליחו להוציא אישורים ללא 75% הסכמה. תודה


    עידן

    #40935
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    שלום,

    שלום, 1) עלות מוערכת לכל תהליך הרישום, אדריכלות, אגרות היתר השבחה ומשך הטיפול בהיתר ? תלוי ברמת הסיבוך. בקש פגישה עם אדריכל וקבל הצעה. 2) מהו אחוז ההסכמה שצריך? אני גר בקומה ראשונה בניין רכבת בעל 3 כניסות כאשר בכל בניין 6 דירות (3 בכל צד), בכניסה שלי אף אחד עדיין לא עשה הרחבה (בניגוד לכניסות האחרות) והבנתי שחלק הצליחו להוציא אישורים ללא 75% הסכמה. ראה כאן מדריך "הסכמת שכנים". 


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן