Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32440
    מאור ר
    משתתף

    שלום,
    בבדיקה שנעשתה ע"י בודק מוסמך דירה לפני מסירה הוא רשם שיש מספר נקודות לקויות, רציתי לשאול:
    1. במטבח אין חלון אבל המטבח נמצא באותו חלל עם הסלון, הוא רשם שזה בניגוד לתקנון ויש להעריך השפעה בערך ע"י שמאי, האם זה כך גם שהוא באותו חלל?
    2. אורך החנייה הוא 415 ס"מ במקום 425 ס"מ לפי התקנון, כמה הדבר יכול להשפיע על ערך הדירה?
    3. במרפסת הקיר נבנה בסטייה של 4 ס"מ קלין במקום 2 ס"מ, במקרה הנוכחי שלא נוגעים בזה, האם יש לזה השפעה של ממש מלבד אסטית? והאם קבלנים נוהגים לפצות מבלי לדרוש בתהליכים מורכבים אחרים?
    בנוסף שמתי לב  – שיש קירבה בקו אוירי גדולה (קומה שנייה) של פחי אשפה לחלונות ללא כל חוצץ – הדבר יכול לגרום לריח לעלות ממש לפתח הבית ולגרום למפגע תברואתי. יש מה לעשות בנושא מול הקבלן?
     
    תודה רבה

    #40987
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    בדק בית ותקלות

    שלום, אני מעביר את השאלה לכאן, לעו"ד צבי שטיין שמתמחה בליקויי בניה.


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #40986

    בדק בית ותקלות

    שלום לפונה-23.1.20 אם המהנדס שלך כתב שנושא החלון הוא בניגוד לתקנות התכנון והבניה (לא התקנון) אזי צריך לפנות לשמאי מקרקעין מוסמך שיעריך את ירידת הערך, אם בכלל. לגבי פחי האשפה, גם לזה צריך המהנדס שלך להתייחס במדויק בחוות הדעת תוך התייחסות לדרישות  התקנות מחד והממצאים שהוא מצא בשטח מאידך. לגבי החניה-הפרמטר היחיד אינו אורך החניה. מה שקובע הוא גם רוחב החניה, דרך הגישה אל החניה וכו'. גם זה נושא לשמאי לקבוע ירידת ערך, אם בכלל.. המהנדס שלך צריך לכתוב את הממצא המדויק לגבי הקיר ולקבוע אם זה ניתן לתציקון אם לא. אם לא ניתן לתיקון שמאי יעריך את ירידת הערך, אם בכלל.  


    בברכה, צבי שטיין, עו"ד מגשר ונוטריון מומחה בתביעות בגין ליקויי בניה Zvi Stein, Advocate, Notary & Mediator TEL:03-6728559 TEL: 03-6720503 FAX: 03-6739193 http://www.zvistein-lawoffice.co.il

    #40985
    מאור ר
    משתתף

    תודה על העזרה.

    תודה על העזרה. הבודק לא התייחס לנקודת של האשפה זה דבר שאני שמתי לב, האם צריך לבקש ממנו שיבדוק את זה (זה תחום האחריות שלו?)? לגבי המטבח, היה ידוע מראש שלא יהיה חלון. האם זה תקין לעשות את זה כך מראש שהמטבח והסלון באותו חלל מבלי שתהיה תלונה לגבי הקבלן (ללא קשר לירידת ערך או לא)?      


מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן