Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

  • This topic is empty.
מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32896
    א בי
    משתתף

    היי, אנחנו שוקלים לרכוש דירה ישנה עם מרפסת שמש של כ-12 מ"ר שהוספה בלי היתר בקומה הראשונה בבניין של 3 קומות על עמודים (נראה לי שזו "מרפסת זיזית" אבל אני לא בקיא בהגדרות..)
    האם מישהו מכיר מה מדיניות הועדה ברמת גן לגבי זה? 
    בעקרון לפי תקנות התכנון והבניה (הליך רישוי בדרך מקוצרת) מ-2017, אם אני מבין נכון אפשר לבקש הליך רישוי בדרך מקוצרת לגבי הוספת מרפסת שמש בגודל האמור, כך שאם הועדה לא מגיבה תוך 25 יום יראו בזה כהיתר.
    אבל רציתי להבין איך זה עובד בפועל לגבי בניה שבוצעה ללא היתר מלכתחילה, והאם אפשר גם במקרה כזה לפעול בהליך מקוצר בלי לחטוף קנסות וכו'. הכל בהנחה כמובן שאנחנו מטפלים בזה מיד לאחר הרכישה.
    ולא פחות חשוב- מה העלות המשוערת (שכ"ט אדריכל+אגרות). תודה מראש

    #41733
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    הסדרת בניית מרפסת שמש שבוצעה ללא היתר

    שלום, ההליך המקוצר לא ממש מקוצר. פשוט לוקחים אדריכל (12,000) וקונסטרוקטור (3,000) וקדימה. אם יוזמים- הסיכוי לחטוף קנס פוחת. 


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

    #41732
    א בי
    משתתף

    שאלה נוספת

    תודה רבה על המענה. 1. עניין אפשרות הכשרת המרפסת הוא שיקול קריטי ברכישת הדירה. איך ניתן לבדוק עקרונית בעירייה אם ניתן לבצע הכשרה של זה ללא קנס לפני שהולכים על התהליך, וזאת מבלי לחשוף את המוכר לסכנת אכיפה (כלומר סוג של פרה רולינג)? 2. לא הבנתי מדבריך האם אי אפשר לפעול בהליך המקוצר במקרה זה בגלל החריגה, או שניתן לפעול במסגרתו אך הוא מורכב כשלעצמו – אשמח אם תבהיר. 3. אגב לאחר בדיקה נוספת מתברר שהמרפסת היא של 15 מ"ר (ולא 12 מ"ר כפי שציינתי), אך יש תב"ע שמאפשרת הרחבה של כל דירה ב-50 מ"ר, כך שאני מניח שניתן להגיש זאת כך שהמרפסת תנגוס ב-3 מ"ר משטח ההרחבה המותר לפי התב"ע. 4. האם בנוסף ליועצים שציינת דרושים יועצים נוספים כלשהם, כגון מודד וכו'? האם המחירים כוללים מע"מ? 5. אשמח להמלצה על אדריכלים שיש להם נסיון בהכשרת חריגות כאלו בעיריית רמת גן. שוב תודה על העזרה!


    #41731
    א בי
    משתתף

    עוד שאלה

    בהמשך לשאלות הנוספות הקודמות, שאלה נוספת ברשותך: האם העירייה תאשר רק מרפסת אחת (מדובר במרפסת הפונה לעורף הבניין), בעוד ששאר השכנים לא הוסיפו מרפסות? או שמרפסת כאמור מאושרת בד"כ רק אם גם הדירות בקומות מעל מוסיפות מרפסת? יש להדגיש שבאיזור המדובר יש לא מעט מקרים של הרחבות של חדר, שבהן חלק מהדירות עשו הרחבות וחלק לא. בבניין הספציפי הזה לא עשו הרחבות כלשהן, כך שאולי ניתן ללמוד מכך שניתן יהיה להוסיף את המרפסת גם אם לא כל הקומות יוסיפו מרפסת. מצד שני, אולי יהיה קשה לקבל את חתימות הבעלים בקומות העליונות, שעלולים לטעון שהוספת המרפסת עלולה למנוע מהם את הרחבת הדירות אם וכאשר ירצו בכך בהמשך (כאמור אף אחת מהדירות בבניין לא הרחיבה וספק רב אם ירחיבו בעתיד, אבל זו טענה אפשרית להתנגדות). בקיצור, אני מנסה להבין אם עצם העובדה שמדובר במרפסת בודדת עלולה ליצור בעיה בקבלת האישורים, גם אם אין בעיה כלשהי מבחינת קווי הבניין, זכויות הרחבה וכו'. תודה רבה


    #41730
    ארז מירב
    מנהל בפורום

     איך ניתן לבדוק עקרונית

     איך ניתן לבדוק עקרונית בעירייה אם ניתן לבצע הכשרה של זה ללא קנס לפני שהולכים על התהליך, וזאת מבלי לחשוף את המוכר לסכנת אכיפה (כלומר סוג של פרה רולינג)?- מנסיוני פרה רולינג לא גורם לאכיפה.  2. לא הבנתי מדבריך האם אי אפשר לפעול בהליך המקוצר במקרה זה בגלל החריגה, או שניתן לפעול במסגרתו אך הוא מורכב כשלעצמו – אשמח אם תבהיר. הרישוי ה"מקוצר" זו סתם אמירה. בפועל- הדרך מסורבלת כמו רישוי רגיל למעט אישור פיקוד העורף.  3. אגב לאחר בדיקה נוספת מתברר שהמרפסת היא של 15 מ"ר (ולא 12 מ"ר כפי שציינתי), אך יש תב"ע שמאפשרת הרחבה של כל דירה ב-50 מ"ר, כך שאני מניח שניתן להגיש זאת כך שהמרפסת תנגוס ב-3 מ"ר משטח ההרחבה המותר לפי התב"ע. כנראה. 4. האם בנוסף ליועצים שציינת דרושים יועצים נוספים כלשהם, כגון מודד וכו'? האם המחירים כוללים מע"מ? אלה מחירי אצבע בלבד. מודד 2500 ש"ח. מעבדות למיניהן- 2000 ש"ח וכד'.  האם העירייה תאשר רק מרפסת אחת (מדובר במרפסת הפונה לעורף הבניין), בעוד ששאר השכנים לא הוסיפו מרפסות?- שאלה מצויינת- בדקו בפרה רולינג.   


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן