Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

איך המלחמה השפיעה על תחום השיפוצים?

אירועי ה-7/10 טלטלו את מדינת ישראל ואת החיים של כולנו. המלחמה שהחלה בשמחת תורה משפיעה על כל התחומים, באופן משמעותי, וגם בענף השיפוצים מורגשים שינויים שאי אפשר להתעלם מהם.
בכתבה זו תמצאו סקירה מפורטת של התחום כיום, בעקבות המלחמה.

ביקוש שיא לממ"דים

אין כמעט מקום בישראל שלא חשוף לירי טילים. בדרום ובמרכז האיום הוא מצד חמאס, בצפון הארץ הסכנה היא מטילי החיזבאללה, שלמעשה מגיעים גם למרכז הארץ, ובמלחמה הנוכחית גם מקומות שעבר היו מחוץ לטווח הטילים כמו אילת הותקפו – ע"י החות'ים. במציאות כזו ממ"ד – מרחב מוגן דירתי – הוא כבר לא המלצה אלא חובה של ממש. במבנים החדשים הממ"ד הוא חלק בלתי נפרד מהמפרט, אבל כידוע יש בישראל הרבה מאוד בניינים ישנים ובהם אין מרחב מוגן. הציפייה הייתה שתמ"א 38 תוביל להוספת ממ"דים במסגרת שיפוץ המבנים האלה, אבל בפועל, מסיבות שונות, עדיין נשארו הרבה מאוד דירות לא מוגנות. בהתאם כמעט כל קבלן שיפוצים מקצועי מדווח על גידול ניכר בביקוש לבניית ממ"דים, מה גם שהרשויות הודיעו כי יקלו על קבלת ההיתרים הרלוונטיים לכך.

תיקוני נזקים

השפעה ישירה נוספת של המלחמה הנרחבת והממושכת על תחום השיפוצים הוא הצורך בתיקון נזקים. במקרים אלה חשוב מאוד שהשיפוץ יתבצע גם במהירות וגם במקצועיות, כך שבני הבית יוכלו לחזור לשגרת החיים המלאה בזמן קצר ככל האפשר. בהתאם מומלץ לבחור למטרה זו את חברת השיפוצים המובילה בישראל ובכל מקרה לא להסתכן בהזמנת שיפוצניקים חאפרים שעלולים לגרום נזק במקום להועיל.

נמצאים יותר בבית – ולכן שוקלים לשדרג אותו

מגמה מעניינת נוספת מאז פרוץ המלחמה היא העלייה בעניין סביב שיפוץ הדירה. בחלק מהמקרים הרצון הוא לבצע שיפוץ קוסמטי בלבד, ובמקרים אחרים המטרה היא שיפוץ דירה קומפלט, אבל המניע הוא אותו מניע: לפי קבלני השיפוצים, העובדה שאנשים נאלצים כיום לשהות בבתים יותר מבעבר מייצרת רצון לשינוי. ההיגיון מובן: כשנמצאים בבית לפרקי זמן ארוכים, מגלים ליקויים קטנים (וגם פחות קטנים). בנוסף, גדלה המוטיבציה לחדש ולהתחדש, וכך להפוך את מרחב המגורים גם ליפה יותר וגם לנוח יותר ובעיקר מותאם יותר לצרכים העכשוויים של כל בני הבית.

טרנדים נוספים

גם בעיתות מלחמה, כשמשפצים את הבית הציפייה היא לתוצאות מרשימות מאוד, ולכן גם בתקופה הנוכחית באים לידי ביטוי טרנדים עכשוויים. ביניהם: העדפת אריחים גדולים ואפילו אריחי ענק בגודל 80X80 ס"מ (ולא רק בסלון אלא גם במרחבים אחרים), כלים סניטריים ססגוניים (מי אמר שהכיור חייב להיות לבן?), מקלחונים עגולים, משטחי עבודה למטבח מחומרים מתקדמים כמו קוריאן, ושימוש בחומרים כמו ברזל ונחושת שמייצרים מראה קלאסי ומרשים במקומות שונים.

איך להבטיח מקסימום תועלת מהשיפ?

מלחמת ה-7/10 עלולה לפגוע ביציבות הכלכלית של ישראל. אזרחי המדינה מודעים לכך, ומבינים שבעת הזאת נדרשת התנהלות אחראית. שיפוץ, מכל סוג שהוא, מחייב השקעה כספית לא מבוטלת. מצד שני, התועלת גבוהה מאוד, ולכן לא כדאי לוותר על האופציה הזו, אבל כן כדאי לבחון ביסודות מחירון שיפוצים של יותר מחברה אחת. דגש נוסף הוא לבחון את היקף הניסיון של כל חברת שיפוצים, מפני שהוותק מתורגם תמיד לתכנון מדויק ויישום יעיל – ולכן להשלמת השיפוץ בזמן קצר יותר ובעלות נמוכה יותר. בכל מקרה חשוב לקבל – בכתב – הצעת מחיר מפורטת, שכוללת את כל הפעולות שיבוצעו וגם מפרט של החומרים שישמשו את העובדים.

המאמר בשיתוף חברת המשפצים בישראל

דילוג לתוכן