Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מתי צריך להחליף את צנרת הביוב?

צנרת הביוב מיועדת לשרת אותנו שנים רבות ללא תקלות או בעיות מיוחדות. אלא שנזקי הזמן ושחיקה לאורך שנים עשויים לגרום בסופו של דבר לנזקים חמורים ביותר שמעלים את הצורך לבצע החלפה שלה.
מתי צריך להחליף צנרת ביוב וכיצד זה מתבצע בדיוק? סיכמנו בפניכם את כל המידע בנושא, כולל לגבי האפשרות של ביצוע תיקונים במקרים מסוימים.

מתי נדרש להחליף את צנרת הביוב?

הצורך להחליף קו ביוב עולה כאשר אין ברירה והוא כבר לא יכול לעמוד במשימה שלו להוביל את מי הביוב בצורה תקינה. הדבר יכול להיגרם עקב מספר סיבות:

  • התיישנות החומר – במבנים מאוד ישנים הצנרת עשויה להיות מורכבות ממתכת, חרס או בטון שלאורך הזמן פשוט יכולים להתפורר ולהיהרס.
  • חדירת שורשים – שורשי עצים עלולים לחדור לתוך הצינורות ולגרום לחסימה מאוד מורכבת עד שצריך להחליף את כל הקו.
  • תזוזות הקרקע – למרות שצנרת הביוב אמורה להיות מעוגנת לסלעים ויסודות מתחת לקרקע, תזוזות טבעיות עשויות לגרום לשברים, פגיעה בשיפועים והופעת חסימות שונות בצינורות.
  • ליקויי בנייה – החלפת קו ביוב עשויה להידרש גם במידה והוא לא הונח בצורה תקנית ועל כן מגלה כשלים זמן לא רב לאחר שהבנייה מסתיימת.

החלפה של קווי ביוב – חשיבות האבחון המקדים

צנרת ביוב בעייתית היא כזאת שמגלה כשלים וליקויים לעיתים קרובות, מה שבא לידי ביטוי בתסמינים שונים כגון עליית ריחות רעים מהביוב, הצפות ביוב חמורות וכמו כן, נזילות מתוך צינורות הביוב שגורמות לאדמה לחה וגדילת פרא של צמחייה בסביבת הצנרת. על מנת לבדוק את הבעיה ומידת חומרתה יש לפנות אל קבלן ביוב על מנת שיבצע צילום של קווי הביוב ויגלה מה קורה בתוכם. הצילום מתבצע באמצעות מצלמות סיב אופטי שמאפשרות לקבל תמונת וידאו ברורה לגבי מיקום הבעיה, מה גורם לה ומהי מידת החומרה. בהתאם לממצאים ניתן לקבוע האם יש תקלה בקו הביוב שניתן לפתור בקלות יחסית או שזוהי תקלה חמורה מאוד שרק החלפת הקו מהווה פתרון יעיל עבורה.

מתי תיקון של צנרת הביוב הוא הפתרון?

כאמור, ישנן תקלות שאותן ניתן לפתור מבלי שיעלה הצורך להחליף את כל הקו. באילו מקרים ניתן לתקן צנרת ביוב במקום להחליף אותה?

  • סתימות ביוב מורכבות – באמצעות ציוד מתאים ניתן לפתוח כמעט כל סתימה בתוך קווי הביוב ובכך למנוע את החלפת הצנרת. הדבר מתבצע באמצעות ביובית אשר כוללת משאבה חזקה וראשי צינור (דיזות) מיוחדים לטיפול בכל גורם חוסם (אלא אם מדובר בשורשים שכבר שברו את הצינורות לגמרי).
  • סדקים ושברים קלים – צנרת שדולפת מהווה צרה צרורה בשל ההצפות שיכולות להיגרם והפתח לחדירת שורשי עצים שבסופו של דבר יסתמו אותה. אם מדובר בשברים וסדקים קלים, ניתן לתקן את הצנרת מבפנים תוך שימוש ברובוט מיוחד שפועל מתוך הצנרת ולמנוע זאת מראש. 

כיצד מתבצעת החלפה של קו ביוב?

אם שאלתם את עצמכם איך מתבצעת התקנה של צנרת ביוב חדשה, הרי שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל ועל כן רק קבלני ביוב מורשים לבצע אותה. יש לתכנן את התוואי החדש, לחפור וליצור את המסלול שבו יעברו הקווים, להתקין שוחות ביוב חדשות בגבהים הרצויים ולאחר מכן לחבר את הצנרת בין השוחות. בנוסף יש לדאוג לקיבוע של כל הצינורות לאלמנטים שונים בכדי שלא יזוזו עקב סחף הקרקע שמתרחש באופן טבעי. לאחר ההתקנה יש לחבר את הצנרת החדשה לזו העירונית ולבצע בדיקות עומסים לפני שקוברים אותה באדמה. החלפה של קווים שתתבצע באופן מקצועי ויסודי אמורה לספק עשרות שנים של עבודה, ללא צרכי תחזוקה ותיקונים כלשהם.

 

דילוג לתוכן