Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מה חשוב לבדוק לפני בחירת אריחים למטבח שלכם

חיפוי קירות המטבח באמצעות אריחים הפך למאוד נפוץ בימינו, במטרה להשיג שני יתרונות מאוד חשובים – שדרוג המראה של חלל זה וכמו כן, שמירה על הקירות מפני הכתמה ורטיבות. מאחר ולא מדובר באלמנטים שמחליפים לעיתים קרובות, אם בכלל, כדאי מאוד לדעת איך לבחור אריחים למטבח בצורה נכונה. קראו את השורות הבאות ותקבלו את כל הדגשים החשובים.

אריחים וחיפויים למטבחים – הכירו את כל האפשרויות

חיפויים ואריחים למטבחים מגיעים בכמה סוגים ועליכם להכיר את כולם, על שלל היתרונות והחסרונות שלהם. הנה סקירה של המבוקשים שבהם:

  • קרמיקה – נחשבת לזולה יחסית, מגיעה בגימור מט או מבריק ופני השטח שלה מעט מחוספסים. קל מאוד לקדוח בה (למשל, לתליית מדף) ולנקות אותה וניתן לבחור מבין מגוון של גוונים וצבעים. החיסרון של חיפוי קרמיקה למטבח הוא שניתן להשתמש בה רק כאריחים קטנים (גדולים נשברים בקלות) ושלעיתים בכל זאת קשה לנקות אותה, כאשר מדובר בגימור מט.
  • גרניט פורצלן – אתם מכירים את החומר הזה כמבוקש מאוד בתוך משטח ריצוף איכותי, אך כל התכונות שלו הופכים אותו גם לחיפוי מעולה למטבחים. הוא עמיד בפני הכתמה, קל לניקוי, ניתן לקבל אותו בכל גוון או צבע, כך שהוא מתאים גם כאשר מחפשים אריחים מצוירים למטבח בהתאמה אישית. בנוסף ניתן להשתמש גם באריחים גדולים מאוד ליצירת מראה מאוד אלגנטי ומרשים. החיסרון היחיד שלו הוא היותו יקר יותר מקרמיקה.
  • זכוכית – זוהי האפשרות היוקרתית והיקרה ביותר. מדובר בחיפוי שאינו מוכתם, עמיד לאורך זמן, ניתן לעצב אותו כיד הדמיון ובנוסף ניתן להעביר מאחוריו צנרת וחיווט חשמל בקלות במידת הצורך. יחד עם זאת, לא ניתן לקדוח או לערוך בו שינויים לאחר ההתקנה ויש לקחת זאת בחשבון.

בנוסף ניתן לחפות את קירות המטבח גם באמצעות שיש, כגון קוריאן או קיסר, אך העלויות הגבוהות והמוגבלות במספר העיצובים האפשריים הופכים את האופציה הזו לפחות מבוקשת.

בחירת אריחים עבור חיפוי המטבח – מה עוד חשוב לדעת?

אם חשבתם שבכך הסתיימה המלאכה של מה לבדוק לפני שרוכשים את החיפוי, הרי שיש עוד כמה שיקולים שעליכם להתייחס אליהם בכדי שתהיה זו בחירה מוצלחת:

  • צבע – כל אחד מהסוגים שהצגנו מאפשר בחירה מבין צבעים וגוונים רבים. כיצד בוחרים? כלל האצבע אומר שלמטבחים בסגנון כפרי יתאימו חיפויי קיר בהירים יחסית (בגווני השמנת) ושלמטבחים מודרניים כדאי לבחור בכאלה עם צבעים כהים יותר. אלו למעשה צבעים שמנוגדים לצבע ארונות המטבח, מה שמתאים במרבית סוגי המטבחים, בין אם הם גדולים או קטנים.
  • שילוב אלמנטים – כדאי מאוד לחשוב על שילוב של אלמנטים שונים בחיפוי על מנת "לשבור" את הרצף ובכך להפוך אותו ליותר מיוחד. לדוגמא – שילובי פסיפס לאורך החיפוי או אריחים מצוירים למשל. במידה ומדובר בחיפוי זכוכית, ניתן להשתמש בזכוכית חלבית עם הדפסים מעניינים על גבה. אם בחרתם במטבח מודרני, כדאי מאוד לשקול שימוש באריחים גדולים של גרניט פורצלן עם אפקטים שונים, כגון אפקט "מראה" שמגדיל את תחושת החלל הפנוי במטבח או אפקט "חלודה" שמעניק למטבח מראה ארטיסטי מעניין.

 

הדבר האחרון שאתם צריכים להתייחס אליו הוא נושא האיכות וההתקנה. עליכם לבחור בספק שמציע לכם אריחים וחיפויים איכותיים למטבח, כאלה שיחזיקו לשנים ארוכות ושגם יותקנו בצורה נכונה, כך שהם יראו בדיוק כפי שדמיינתם.

 

מדריכים נוספים

  • המדריך השלם לצביעת הבית

    המדריך השלם לצביעת הבית

    אחת מעבודות הריענון האהובות ביותר היא צביעת הבית. אין כמו להיכנס לבית רענן, נקי, שמדיף ריח של צבע חדש ושמעניק תחושת אור ומרחב. מאחר ומדובר בעבודה פשוטה וזולה יחסית, שיכולה לעשות פלאים למראה הבית ולשדרג אותו בקלות ובמהירות, היא לא נחשבת מאיימת במיוחד ורבים מעדיפים לבצע אותה באופן עצמאי, ללא עזרה של בעל מקצוע.

  • סוגי שיש נפוצים, והשימוש בהם

    סוגי שיש נפוצים, והשימוש בהם

    שיש הוא אחד מסוגי האבן הטבעית הבולטים והנפוצים ביותר בשימוש. מחירו לא נמוך, אבל הוא קשיח מצד אחד, ונח לעיבוד – מצד שני. בכתבה הבאה נסקור את סוגי השיש הנפוצים, והשימושים המומלצים להם.

  • צביעת חדר האמבטיה- שיטות ודגשים

    צביעת חדר האמבטיה- שיטות ודגשים

    כמה פעמים נתקלתם בבעיות צבע שנוצרו דווקא בחדר האמבטיה? סביר להניח שלא פעם אחת. צביעת חדר האמבטיה מציבה בפני המשפץ מספר אתגרים ולכן יש להתייחס אליה בצורה שונה לחלוטין בהשוואה לצביעת דירה.

דילוג לתוכן