Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

טעויות נפוצות בהובלת דירה

כמעט כל מי שעובר דירה חווה מתח רב בשבועות שקודמים ליום המעבר. הלחץ מובן, ובמידה מסוימת אפילו בלתי נמנע, כמו לפני כל שינוי בחיים. בנוסף יש חששות מיום המעבר עצמו, ואותם אפשר לפוגג אם נערכים נכון להובלה. לפניכם פירוט של הטעויות הנפוצות בהובלת דירות, כך שתוכלו להימנע מהן.

קבלת הצעת מחיר אחת בלבד

טעות נפוצה אחת היא לסגור עם החברה הראשונה שמדברים איתה. תמיד כדאי לקבל לפחות 3 הצעות, ולהתרשם לא רק מהמחיר אלא גם מהרצינות והמקצועיות של כל חברה. עוד טיפ חשוב הוא לא להפקיד הובלת דירה בהכרח בידי החברה שמציעה את המחיר הנמוך ביותר. למעשה, מחיר נמוך מדי הוא סימן מחשיד, ובכל מקרה חובה לקבל את ההסכם, כולל המחיר, בכתב.

דחיית אריזת הדירה לימים האחרוני

עוד טעות רווחת היא המתנה עם אריזת הדירה לימים האחרונים. הדחייה מובנת: מדובר במשימה תובענית ומייגעת, ויש גם חשש שהשגרה תשתבש בגלל שחלק גדול מתכולת הדירה כבר יהיה ארוז ולא ניתן יהיה להשתמש בו. מצד שני תכולת דירה של למשל 4 חדרים מחייבת 60 עד 100 קרטונים, ואי אפשר להספיק לארוז הכל ביומיים שלושה (אלא אם כן עוסקים אך ורק במשימה הזו). ההמלצה היא לפרוס את האריזה על פני שבועיים-שלושה, בהדרגה ולפי תוכנית מסודרת. אופציה נוספת היא להפקיד את האריזה בידי המובילים וכך לשלם אמנם יותר על ההובלה אבל לחסוך זמן יקר.

ויתור על מיון תכולת הדירה

עוד לפני האריזה, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות ולמיין את התכולה שהצטברה בדירה שלכם. אין כמעט בית שאין בו פריטים מיותרים, ולפעמים הם רבים ואפילו רבים מאוד. צמצום כמות הקרטונים מוזיל את עלות ההובלה, וגם מקל על ההתארגנות בדירה החדשה. את הפריטים שאתם לא באמת צריכים תוכלו למכור או לתרום אם הם במצב תקין, או פשוט להשליך לאשפה (או למחזור מתאים).

יציאה לדרך בזמן עומס ניכר בכבישים

התשובה לשאלה כמה זמן לוקח להוביל דירה משתנה בהתאם לנקודת המוצא וליעד. לא רק המרחק בין שתי הנקודות משפיע על משך ההובלה, אלא גם השעה הספציפית שבה יוצאים לדרך. כולנו יודעים עד כמה הפקקים במקומות מסוימים ובפרקי זמן ספציפיים יכולים להיות ארוכים. מובילים מנוסים יתזמנו נכון את ההובלה, וגם יבחרו נתיב שלא יעכב את השלמת המעבר יתר על המידה.

בדיקה לא מעמיקה מספיק של חברת ההובלות

כשבוחרים חברת הובלות, חשוב מאוד לוודא היא אמינה. אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר הוא ביטוח. שימו לב: הביטוח הרלוונטי הוא ביטוח תכולה, ומומלץ לבקש לראות פוליסה כדי לוודא שאתם מכוסים באמת. הובלת דירות עם תכולה מלאה חייבת להתבצע תחת כיסוי ביטוחי מלא, מפני שערך הרכוש בדירה שלכם גבוה מאוד. כמו כן ביטוח מעיד על רצינות ומקצועיות מצד חברת ההובלות.

המאמר בשיתוף חברת המובילים בישראל: https://www.moving-israel.co.il

דילוג לתוכן