Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאטום גג רעפים?

גרים בבית פרטי עם גג רעפים? סובלים מטפטוף של מים ורטיבות בתקרת הבית? כנראה שאתם זקוקים לאיטום. אבל איך אוטמים גג רעפים? במאמר הבא נסביר את הדרכים הנפוצות לאיטום של גגות אלו.

איך בנוי גג רעפים?

גג רעפים כשמו כן הוא, גג שבנוי מרעפים שעשויים מאבן חרס. האבן עצמה קשה ואטומה למים והיא בנויה בצורה כזו שאבן מתיישבת על אבן ממש כמו פזל או לגו ובשיפוע יורד בכל חלקי הגג.

גג רעפים בנוי בצורות הנדסיות מגוונות, כאשר החיבורים בין הפאות נעשים באמצעות צלעות שנקראות רוכבים. אפשר לומר שהרוכבים הם השלד של גג הרעפים.

מדובר בשיטה ותיקה שאמורה למנוע כניסה של מים למבנה ולכן מרבית האנשים שעוסקים באיטום גגות, יאמרו שאין צורך לאטום את הגג, אלא אם יש בו כשלים.

מהם הכשלים שעשויים להתרחש בגגות רעפים?

מצב של נזילות מגג רעפים עשוי להתרחש בשלוש מקרים:

  1. כאשר יש רעפים שבורים – ברגע שיש רעפים שבורים, יש חריצים שמהם יכנסו מים למבנה. במצב כזה תראו רטיבות באזור התקרה.
  2. כאשר הרעפים לא יושבים בצורה נכונה אחד על השני – אם הרעפים לא יושבים בצורה טובה אחד על השני, לא תהיה אטימה ותהיה נזילה.
  3. כאשר יש חריצים ברוכבים – אם יש חריצים ברוכבים, מים יכנסו למבנה.
  4. כאשר יש לכלוך רב על הגג כמו עלים ושיפוע לא תקין – מים יצטברו על הגג ובאיזה שהוא שלב, אם יש חריצים, הם יחדרו את הרעפים.

דרכי האיטום יעילות עבור גגות רעפים

  • תיקון רעפים שבורים – אם יש נזילה נקודתית בגג ואתם רואים אזור של רטיבות במקום ספציפי בבית, כנראה שיש שבר באחד הרעפים. במקרה נקודתי כזה, כדאי להזמין איש איטום גגות שיחליף את הרעפים השבורים וזה אמור לפתור את הבעיה.
  • תיקון הרוכבים באמצעות בטון או חומרים אקריליים – אם הבעיה היא ברוכבים, אתם תראו נזילות בכל האזורים שבהם יש חריצים. פה הבעיה כבר יותר גדולה מתיקון של רעף אחד או שניים ובמקרה הזה כן יש צורך לבצע איטום שיתבצע בעזרת בטון או חומרים אקריליים לפי המצב.
  • יריעות ביטומניות – במקרים שבהם אנו רוצים לדאוג שלא תהיה נזילה בכל מצב, גם אם יש רעפים שבורים או רוכבים עם חריצים, כדאי לבצע איטום גג רעפים באמצעות יריעות ביטומניות.

את היריעות לא מניחים על הרעפים, אלא בחדרון הקטן שיוצר הגג. היריעות יהיו למעשה הרצפה של אזור התקרה בחלק הלא נראה.

יריעות ביטומניות הן חומר חזק מאוד שנשאר עמיד לאורך שנים ולכן הן מאוד מומלצות ומונעות מצבים של נזילות באופן וודאי. הן נמצאות בשימוש נרחב בגגות בטון ישרים ובשנים האחרונות זהו אחד הפתרונות הטובים ביותר גם בגגות רעפים.

  • איטם בחומרים אקריליים – חומרים אקריליים נועדו לאטימה קלה באזורים שיש בהם חריצים קטנים ובאזורי חיבורים.

באיטום זה נהוג להשתמש כאשר אין שברים ברעפים, אבל יש סדקים. החומרים האקריליים לא חזקים ועמידים כמו היריעות ויש לחדש אותם מידי תקופה.

  • איטום על ידי חומרים פולימריים – חומרים פולימריים דומים במטרה שלהם לחומרים האקריליים וגם אותם יש לחדש מידי תקופה.

למי פונים כדי לאטום את גג הרעפים?

איטום גגות זו עבודה למקצוענים שמכירים היטב את חומרי האיטום ויודעים מה מתאים לפי תקני הבנייה.

חברה מקצועית לאיטום גגות כמו הראשון באיטום היא הכתובת הנכונה ביותר עבור עבודה כזו. לחברה מקצועית שעוסקת בתחום יש את כל הכלים לבצע עבודה מקצועית ויסודית שתישמר לכם למשך זמן רב. כמו כן, הם ייעצו לכם בצורה הטובה ביותר לפי מצב הרעפים והרוכבים.

המאמר בשיתוף חברת הראשון באיטום: https://www.itum1.co.il

מדריכים נוספים

  • זיפות גגות

    זיפות גגות

    כולנו מכירים את שיטת האיטום הישנה והטובה בעזרת חימום ומריחת זפת. האם היא באמת מספקת ואמינה? מהו אופן היישום הנכון? מהו סוג הזפת התקני? וכיצד למנוע מפח נפש?

  • יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום: היכרות לעומק

    יריעות איטום הן אחת הדרכים הבטוחות והיעילות ביותר במניעה והגנה מפני דליפה של נוזלים. היריעות, אשר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים, מיוצרות מחומרים מתקדמים ביותר אשר מנצלים משקל סגולי נמוך עם איכות איטום גבוה. עם זאת, כדי לנצל באופן מקסימלי את יכולתן של היריעות יש לבצע בחירה מושכלת והתאמה נכונה בין היריעה לסוג העבודה הנדרשת ולהקפיד על עבודה מקצועית ואיטום נכון.

  • כשהאמבטיה מטפטפת בסלון: הטיפול בנזילות מהשכנים

    כשהאמבטיה מטפטפת בסלון: הטיפול בנזילות מהשכנים

    לא נעים להיפגש עם שכן זועם בחדר המדרגות, וגרוע לא פחות לסבול מעובש, לחות וריח ביוב שחודרים מהצנרת הלקויה שלו. אז מה עושים כשהתקרה מטפטפת מתחת למרפסת השכן? מי יישא בהוצאות התיקון והנזקים – הקבלן, השכן או חברת הביטוח? ומה עושים כשהשכן מתכחש לבעיה?

  • בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    בעיות איטום במבנים טרומים, תפרי התפשטות

    מהן בעיות האיטום המיוחדות למבנים טרומים? מהי ההשפעה על המבנה? כיצד להתגונן בפני תיקון חלקי ולקוי? מהו אופן הביצוע המומלץ?

דילוג לתוכן