Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

קיר משותף

  • This topic is empty.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #32605
    איילת כהן
    משתתף

    קיר משותף

    אשלום רב, ברצוני לשפץ בית ישן אשר לו קיר משותף עם השכן. ברצוני להשאיר את הקיר המשותף ולבנות צמוד אליו קיר חדש ( בלוקים ) 
    הבית שצמוד ישן, מוזנח ומלא בסדקים כולל הקיר המשותף בתוך הבית  של השכן.יש לי תמונותשמעידות על כל המצב והסדקים בתוך ביתו . השכן בעייתי ומתערב בכל עניין ודבר ומנסה "לסחוט" אותי כך מרגיש לי לפחות שבתנאי לחתימתו להיתר הוא רוצה שאשפץ לו את כל הקיר על חשבוני כולל שבירת חלק מהקיר ובניה מחדש , טיח ועוד אחת לא יחתום.
    עליי לציין שכל ביתו ללא היתר ( לפחות כך אמר לי האדריכל לפי מה שבדק בעיריה) .. האם מחובתי לתקן את הקיר בפנים ביתו ? (אני לא מעוניין  לקחת אחריות על זה ואם חלילה יקרה משהו וכו) למרות שאני בונה במקביל קיר חדש ? אני לא נוגע כלל בקיר המשותף. כיצד אבטיח את עצמי מבעיות עתידיות משפטיות וכו שלא יבוא בטענות בעתיד וכו ? 
     

    #41275
    ארז מירב
    מנהל בפורום

    קיר משותף בין שכנים

    שלום, הבעיה ברורה. אכן, בנייה של קיר חדש היא הפתרון הנכון.  1. יש לכתוב מכתב רשמי לשכן שבו אתה מבקש ממנו לחתום על התכניות שלך. בתוך המלל, יש להזכיר כי ע"פ בדיקה שערכת (ותכתוב חודש משוער בו נערכה הבדיקה) מצאת כי הקיר מלא בסדקים. תכתוב שאתה מעוניין להיכנס ולצלם את הסדקים, ע"מ למנוע תלונות בעתיד. מכתב כזה יכסה אותך מתלונה/ תביעה משפטית. 2. במידה והוא לא משיב לך, או מונע ממך לצלם, אתה במצב טוב מבחינה משפטית. ובכל זאת, תזכור שאינני משפטן וכדאי תמיד לקבל יעוץ משפטי. 3. במידה ואינו חותם על התכניות- אל דאגה! בקש מהוועדה המקומית להפעיל את סעיף 36 שקובע שעל השכן להגיש התנגדות בכתב תוך פרק זמן קצר. מנסיוני, 99 אחוז לא מגישים (ואז הבקשה מאושרת אוטומאטית) ואלה שמגישים נדחים אם הנימוקים שלהם אינם רלוונטים מבחינה תכנונית.  יהיה בסדר…


    ארז מירב -meirav.com" target="_blank">יועץ מומחה לנושאי תכנון ורישוי        


    ארז מירב
    יועץ מומחה בתחום התכנון והרישוי,
    הכנת חוות דעת לבימ"ש ויעוץ אדריכלי כללי
    erezmeirav1@gmail.com
    erez-meirav.com

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
דילוג לתוכן