Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ציפי הירשמן

התגובות שלי בפורום

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41341

    תודה רבה.

    תודה רבה.


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41343

    ארז שלום,

    ארז שלום, לאור התשובה 1 שלעיל  מצ"ב סקיצה של תכנית קומת מרתף, קיימים קירות ממ"ד יורדים ולא חישבתי אותם כחלק משטח המרתף המותר. (אמנם זה צמוד) האם לדעתך יעבור?


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41344

    תודה רבה, ייש ר כח!

    תודה רבה, ייש ר כח!


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41346

    שאלות לגבי תכנית

    ארז שלום, תודה רבה על הפורום ועל המענה – זה מעולה ועוזר מאד יישר כח גדול! כרגע יש לי סקיצה ראשונית לתכנית – מצורף כאן-  במהלך התכנון עולות לי כמה שאלות – אשמח אם תוכל לענות לי עליהם. מדובר בבית פרטי דו משפחתי, מותר 2 קומות + קומת מרתף, 140 מ"ר עיקרי, 40 מ"ר שרות. 30 מ"ר מרתף, גובה מקסימלי של המבנה 7.5 מ' ובגג משופע 8.5 מ', (הנחיה יחידה למחסן שגובה התקרה שלו תהיה 2.2 מ'). השאלות: 1.קירות ממ"ד יורדים נחשבים כשטח? במידה וכן, האם אפשר להתעלם מהקיום שלהם למרות שהם קיימים – ע"י כך שלא מצרפים אותם כחדר למרתף? (אולי ממלאים בעפר?) 2.כיוון שהמגרש קטן הלקוח רוצה חצר גדולה וכמה שיותר שטח בקומה א' עבור חדרים,  האם שטח החצר המקורה – בקונטור העליון של קומה א' – נחשב כשטח? 3.את הכניסה לבית הכנסתי פנימה כדי שיהיה פודסט אחרי המדרגות, הפודסט לפני הכניסה לבית נחשב כשטח? איזה? במידה וכן, אם אני מזיזה את דלת הכניסה לקצה המדרגות (קו הבניין) (ובמקביל גם את  מדרגות הכניסה לכוון השער) ושמה גגון גדול עד 3 מ' (לפי עמוד 9 בתקנות התכנון והבניה ב"הגדרות") – האם זה נחשב כשטח (המקורה שלפני הדלת).? 4.במידה ודלת הכניסה תשאר כמו בתכנית המצ"ב האם השטח שמעל הדלת (בתוך הפטיו) נחשבח כשטח? 5.המדרגות הפתוחות מקורות עלייה לגג העליון יש להם קיר אחד – המפריד בין השכן – וכל השאר מעקה – האם נחשב כשטח? 6.האם מחשבים את שטח הגג המשופע (לא רעפים משהו אחר שאפשר 10-15%שיפוע)? במידה וכן, האם הגג מתקזז עם המדרגות שתחתיו? תודה ענקית מראש.    


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41348

    חישובי שטחים

    ארז שלום, בבית אותו אני מתכננת עכשיו יש הנחיה שאומרת שגובה הבניין יהיה 7.5 מ' ממפלס 0.00, ובמידה ויש גג משופע ניתן שהגובה יהיה 8.5 מ'. 1. האם הכוונה לנקודה הגבוהה ביותר (לקצה העליון של גג הרעפים)? או לגובה ריצפת הקומה? 2.אם אני מתכננת מדרגות עלייה לגג מרפסת פתוחה שעל כל הבית, המדרגות חשופות לחוץ (הם עם קיר אחד או 2, או קיר ומעקה) ומעליהם אני מתכננת את הגג המשפוע – כדי שלא ירד עליהם גשם, האם המדרגות האלו כלולות בשטחים? אם כן שרות או עיקרי? מצ"ב סקיצה עקרונית. ממש תודה מראש על כל העזרה.


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41350

    תודה רבה על המענה המהיר,

    תודה רבה על המענה המהיר, 2. אז מה ההבדל בצורת החישוב של כל פתח בנפרד לבין כמה ביחד? לפי עמוד12 "מהמפרט לפתרונות הגנה על דלת המרחב המוגן" מ-2018? מצ"ב העמוד. 3.האם אין אפשרות לחשב את פתחי החוץ עפ"י קיר כמות/גודל קיר ההדף? מה המשמעות של דלת מוגברת רסיסים – האם משתמשים בה היום לדירות מגורים, זה קיים? מצ"ב דוגמא לתכנית ראשונית. האם חובה שקירות ההדף יהיו בטון ובפרט זה שמול הדלת? האם יש הנחיות מיוחדות לגבי נישות האשפה?    


    בתגובה ל: קיר הדף + דלת ממ"ד #41352

    1.קיר הדף הניצב לדלת הממ"ד

    1.קיר הדף הניצב לדלת הממ"ד ובסמיכות לו- בעצם מבטל את ההגבלות לפתחים בקיר החיצוני הניצב (אזור ה-c) שמעבר ל-2.2 מ'? 2.הקיר החיצוני שמול דלת הממ"ד במרחק של 7.2 מ' – אפשר כמה חלונות שכל חלון בשטח של 3 מ"ר בתנאי שהמרחק בינהם הוא 1.5 מ' או 0.2 מ' כשיש הפרדה של קיר בין 2 חדרים, האם נכון? 3. מה עושים כשיש אפשרות לשים קיר מגן מול הדלת (במרחק של כ-2 מ') והוא מכסה רק חלק מהמשפך המקביל כ-50% ?(A/א)  


    בתגובה ל: שאלה בנוגע לקיר מגן/הדף בדירה #40698

    האם צריך בשל כך גם תכנית

    האם צריך בשל כך גם תכנית מהנדס עם חישובי ברזלים ומיקומם? הגשה מלאה?


    בתגובה ל: שאלה בנוגע לקיר מגן/הדף בדירה #40700

    הזזת קיר הדף מתכנית ההיתר

    ארז שלום, יש לי דירה חדשה בבניין מגורים שהוא באמצע בניה, טרם הגיעו לקומה שלי. ואני רוצה להזיז את קיר ההדף משמאל לימין ולשנות את כוון פתיחת דלת הממ"ד, האדריכלית של שינוי דיירים אומרת שאפשר/צריך לקבל ע"ז אישור מהג"א עד שבוע מה הפורצדורה מול הג"א במקרה כזה? הבניין בבני ברק לאן צריך לפנות? והאם זה תהליך של הגשה מחדש גם להיתר?  אשמח להתיחסותך המהירה


מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
דילוג לתוכן