Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גבי פייר

התגובות שלי בפורום

מוצגות 15 תגובות – 181 עד 195 (מתוך 239 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: #34909
    גבי פייר
    משתתף

    קירות מרתף

    שלום יוסי, קירות תת קרקעיים חובה לבנות מיציקת בטון. לעולם לא בלוקים / בשום אופן לא בלוקים / חס וחלילה לא בלוקים… תוכל לבנות את החלק התת קרקעי של הקירות מיציקת בטון ואחר כך להמשיך את החלק העליון (שמעל פני הקרקע) עם בלוקים. נשמח לעזור הלאה בכל שאלה. בברכה, גבי פייר  איטום, שיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: #34912
    גבי פייר
    משתתף

    איטום רצפת מרתף

    שלום יוסי, באופן עקרוני, כאשר מבצעים את העבודה עם מפרט טכני נכון- לא אמורה להיות כל בעיית איטום.   כאשר מבצעים חפירה מתחת למבנה קיים לצורך בניית קומת מרתף, יש להקפיד על מספר דברים: 1.  יש להרחיב את החפירה כך שתהיה מספיק גישה מבחוץ על מנת לאטום את הקירות מן הצד החיצוני. 2. יש לבצע תעלת ניקוז מאחורי הקירות על מנת לנקז את לחץ המים ההידרוסטטי שעלול להצטבר שם. במקרים מסויימים ניתן גם לנקז את המים שמצטברים מתחת ליציקת הרצפה, אם יש בכך צורך, בהתאם לסוג הקרקע. כאשר דואגים לבצע את שני הדברים הללו כראוי- לא אמורה להיות בעיה ושיטת האיטום היא זו שנהוגה בכל קומות מרתף : יריעות ביטומניות מתחת לרצפה וחומר ביטומני משחתי בקירות, מצידם החיצוני. בעיות מתחילות כאשר לא ניתן להרחיב את החפירה (או כאשר הלקוח סובר שזה "לא משתלם"). במקרה שכזה עדיין ניתן לאטום את הקירות והרצפה אך העבודה נהיית יותר מרכבת : לשם כך בונים קיר בלוקים אשר עליו מטפסים עם היריעות שבאות מתחת לרצפה. לאחר מכן יוצקים קירות  בטון כאשר הצד שהחיצוני של היציקה נצמד אל היריעות שבקירות.(לעולם , אגב- לא בונים קירות תת קרקעיים מבלוקים בלבד). בשני המקרים מומלץ להוסיף חומרי איטום וחומרים משפרי זרימה אל תערובת היציקה של הרצפה ושל הקירות. כמובן שיש לעבוד לפי מפרט מדוייק והנ"ל כולל תאור כללי בלבד של התהליך. לענין הבית של החברים: אם הרטיבות מגיעה מתחת לרצפה, או בחיבור בין הרצפה לקירות, אז אין מנוס מפרוק הריצוף ובצוע איטום שלילי – מבפנים. אין מנוס מפתרון "פולשני" אך לעיתים ניתן לבצע אותו בשלבים ולהפחית את ה"פלישה" : מפרקים רק את האריחים שצמודים לקירות ומבצעים איטום שלילי רק שם, בתקווה שאין חדירת רטיבות מאזורים אחרים ברצפה. (פתרון זה טוב רק למקרה בו חדירת רטיבות מתרחשת בחיבור בין הרצפה לקירות וכמובן שאם כלל לא בוצע איטום מתחת לרצפה אין בכך פתרון). בכל מקרה ניתן לפתור את שתי הבעיות. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: שיקום קירות וטיח #34754
    גבי פייר
    משתתף

    שיקום קירות וטיח, איטום חיצוני

    שלום דוריה, לא ניתן לייעץ בצורה נכונה מבלי לבדוק את הדירה בשטח. תחילה יש לבדוק את הקירות החיצוניים של הבית. יש לאטום אותם היטב ולאחר מכן לבצע את העבודות הפנימיות. בקירות פנים אפשר לבצע שוב את אותו שלייפלק, או לעבור לסוג אחר של צבע / ציפוי.  מכיוון שציינת שישנם סדקים בקירות, יש לבדוק תחילה גם את סוג הסדיקה.  סדקים בשכבת הצבע או בשכבת הטיח בלבד ניתן לתקן בקלות ולבצע אחר כך ציפוי פנימי מכל סוג שתבחרי בו. אך אם קיימים סדקים רחבים יותר תהייה בעיה משום שסדקים מסוג זה יכולים להפתח גם בהמשך.  כך שההמלצה היא לבדוק תחילה את הסדקים, לאטום את הקירות החיצונים ולהחליט בהתאם  על סוג הציפוי הפנימי. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: הרחבת קומה #34744
    גבי פייר
    משתתף

    עלות הרחבת קומה

    שלום אילנית, לא ניתן לתת הערכה סבירה ללא בדיקה של השטח ופרמטרים נוספים. המחיר לבניה יכול לנוע בין 800 ל 1200 דולר למ"ר ואף למעלה מכך.  אך נתון זה משתנה בהתאם לרמות הגימור, ולצרכים הנדסים שיש לבדוק אותם בשטח.   הדרך הנכונה היא לקבל תכניות בצוע מאת האדריכל המתכנן ואחר כך לבקש הצעות מחיר מקבלנים עבור הבצוע. שב,ש, גבי פייר איטומן


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: חיזוק חבלי כביסה על גג מרוצף #34730
    גבי פייר
    משתתף

    עיגון מתקן כביסה על גג

    שלום נחמה, אם הבטון חלש ניתן לבטן את האזור עם חומר צימנטי יעודי.     1.  בעזרת פטישון חשמלי (או פטיש ואיזמל) יש לחצוב בקיר ולפרק את כל החלקים הרופפים. יש להעמיק את החציבה ולהרחיב אותה עד כמה שניתן כך שהתיקון יתפרס על שטח רחב ולא על נקודה קטנה.  2.  את המילוי של החציבה יש לבצע עם חומר צימנטי לשיקום בטונים, כגון סיקה-רפ, סטרקצ'וריית וכדומה. יש לבצע שכבת יסוד (פריימר) צימנטית מועשרת בדבק על בסיס לטקס SBR. אנא ראי את המאמר על הכנת מלט, הכנת בטון ועבודה נכונה עם חומרי מליטה. 3. לאחר התייבשות התיקון יש לבצע אשפרה (השקייה) של השטח במשך כשבוע ימים, מספר פעמים ביום. 4. את הקידוחים החדשים כדאי לקדוח בשלבים: להשתמש במקדח בקוטר קטן ואחר כך במקדח בקוטר גדול יותר, עד שמגיעים לקוטר הרצוי. יש להשתמש בברגי "גמבו". בהצלחה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: רובה #34715
    גבי פייר
    משתתף

    פסיפס, דבק שייש

    שלום ענת, אכן דבק שייש איננו מתאים למטרה זו. בנוסף הוא ממש "בלתי אפשרי" לעבודה. רובה אפוקסית היא הפתרון הנכון. שב"ש, גב איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: רובה #34717
    גבי פייר
    משתתף

    רובה, פסיפס בכיור

    שלום ענת, הפתרון הטוב ביותר היא רובה אפוקסית. רובה אפוקסית עמידה לגמרי כנגד הכתמה או רטיבות, איננה נפגעת מחומרים כימים,  איננה מתכווצת או נסדקת. היישום שלה קשה ואיטי יותר ויש להקפיד על הוראות הבצוע כמו גם על רוחב המישקים (הפוגות) בין האבנים. קיימים מספר סוגים של החומר, בהתאם לרוחב המישקים. עיקר הבעיה ברובה אפוקסית היא האיטיות בעבודה. יש לנקות את הרובה בעודה טריה משום שאחר כך לא יהיה ניתן להסיר את הכתמים הנותרים. לפיכך העבודה מתבצעת באיטיות, בקטעים קטנים. מבצעים קטע קטן, מנקים היטב- וממשיכים הלאה. פתרון אחר היא רובה אקרילית רגילה בתוספת דבק על בסיס לטקס SBR. דבק שיש גם הוא פתרון אך יש עמו בעיות של סדיקה והיצמדות לתשתית. ניתן להשיג את רוב החומרים במספר גוונים. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים.


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: סדק בטיח תרמי #34712
    גבי פייר
    משתתף

    תיקון סדק

    שלום נמרוד, הבעיה לא נגרמה כתוצאה מחדירת מים. למעשה התהליך הפוך : כתוצאה מהסדק מתרחשת חדירת מים אל הקיר. הדרך הנכונה לתיקון סדקים בקירות היא לא עם RTV אלא עם חומרים עמידים יותר, כגון סיקפלקס 11FC או "סופר-7". ניתן למצוא את החומרים בגוון קרם , כמו של האבן.    תיקון מקצועי יותר מתבצע כלהלן: בעזרת דיסק חשמלי מרחיבים את הסדק ומעמיקים אותו.  לאחר מכן מורחים חומר יסוד בדפנות של הסדק ואחר כך את אותו מסטיק. אפשר גם לכסות את המסטיק אחר כך לקבלת מראה נאה יותר, אם יש צורך בכך. אם ברצונך לבצע את התיקון בעצמך מבלי לחרוץ את הקיר בדיסק, פשוט הסר את אותו RTV ויישם במקומו סיקפלקס 11FC. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: דרישות לאיטום ובידוד גג רעפים #34705
    גבי פייר
    משתתף

    איטום ובידוד גג רעפים מעל משטח בטון

    שלום אלכס, גג רעפים אכן אמור לספק איטום מספק. יחד עם זאת בהחלט מומלץ לאטום את גג הבטון לפני הנחת הרעפים וכפי שציינת, אותה מזחלת (שוקת) איננה אטומה כראוי וגם לא בוצעו בה שיפועים לכיוון המרזב.  מבחינת הבידוד הצדק עמך. גג בטון איננו מבודד כפי שנוכחת לדעת  ויש לבצע שכבת בידוד מתחת לרעפים. לא ניתן להעריך עלויות מבלי לבדוק בשטח. יהיה עליך לבקש הצעות מחיר ממספר קבלנים אך תחילה עליך לקבל מפרט טכני והמלצות בצוע מחברות לבדק בית. עלות הבדיקה משתנה גם היא מחברה לחברה ויכולה לנוע בין 1500 ל 2000 שקלים. שב"ש גבי פייר


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    גבי פייר
    משתתף

    סף שייש שבור, מרפסת

    שלום אייל, להערכתי תוכל לדרוש לכל הפחות תיקון אסטתי של הסף השבור. אפשר למשל להחליף את אותו לוח שבור ולחתוך אותו לכל רוחבו בצורה יפה לעין, באזור החיבור שלו אל המעקה. בצורה שכזו החיתוך לפחות יראה כאילו תוכנן כך מראש ולא יהיה סדק מכוער בין החלקים.  פרוק המעקה כולו לצורך החלפת לוח השייש הוא אכן פתרון דרסטי שאיננו כה מעשי. אך במקרה שהמעקה בנוי מחלקים נפרדים יתכן שתוכל להתעקש על עקירת אותו חלק של המעקה, החלפת השייש והחזרת המעקה למקומו.    בברכה, גבי


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: התקנת פרקט לפני בדק בית #34665
    גבי פייר
    משתתף

    רטיבות מתחת לפרקט

    שלום רותם, להערכתי אין שום מניעה מבצוע של הפרקט. אין טעם להמתין אלא אם ישנו חשד מבוסס כגון אם הקבלן עשה שימוש בחול רטוב בעת שריצף את הבית. אך באופן כללי- הייתי מבצע את הפרקט. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים.


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: הורדת קירות פנימיים #34625
    גבי פייר
    משתתף

    הורדת קירות פנימיים, סלון, מטבח , מרפסת.

    שלום שני, בדיקה מקצועית צריכה להתבצע רק בשטח על ידי מהנדס / קונסטרוקטור. באופן מאוד כללי : ניתן להסיר קירות בלוקים כל עוד אין מדובר בקיר  "נושא" (שבנוי מבלוקים ממולאים בבטון ושאיננו נפוץ בבניה חדשה) וכל עוד לא גורמים נזק לקורות או עמודי בטון.  בברכה, גבי פייר איטומן- איטום ושיקום מבנים.   


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: איטום שלד – קיר חיצוני לפני טיח #34600
    גבי פייר
    משתתף

    איטום קיר חיצוני לפני טיח

    שלום ברי, יש מספר פעולות שיש לבצע באזורים שציינת. 1.  רשת ( אינטרגלס) מניחים על החיבור בין החגורה לבלוקים , בתוך שכבת ההרבצה הצימנטית. (אחר כך מבצעים את הטיח החיצוני). המטרה היא למנוע סדיקה באזור זה, בעתיד. מורחים שכבה צימנטית, מטביעים בה את הרשת ואחר כך ממשיכים עם ההרבצה הצימנטית. 2. כמו כן נהוג לבצע איטום עם חומר צימנטי משחתי על גבי החגורה עצמה, לפני הנחת שורת הבלוקים הראשונה. האיטום הזה נועד למנוע עלייה קפילארית של רטיבות שנספגת בקורת הבטון (מלמטה). פשוט מורחים את החומר על החגורה בשכבה אחת עבה (כ 2.0 ק"ג למ"ר). 3. אם מדובר על מבנה קיר חיצוני שנמצא מעל לגובה הקרקע אז שכבת ההרבצה + הטיח מעליה+הציפוי העליון (צבע או שליכט למשל)-  מספקים, כמו שעושים בכל קיר חיצוני רגיל. 4. את חלקי הקיר שנמצאים מתחת לקרקע יש לאטום עם חומר צימנטי משחתי (כגון סיקהטופ 107), לפני בצוע הטיח.  מטפסים עם האיטום הזה עד לכ 40 ס"מ מעל למפלס האדמה הגננית.  סדר הפעולות שמבצעים:  מחליקים את הקיר (את הבלוקים) עם שכבה דקה של מלט+חול ודבק לטקס. לאחר מכן מורחים שכבה של סיקהטופ (או שוהה-ערך, כגון טורוסיל) , מדביקים רשת אינטרגלס על החומר בעודו טרי ומבצעים שכבה נוספת. לאחר הייבוש  מתיזים על זה שפריץ  צימנטי, עם מכונת שפריץ ידנית. : מלט+חול 1:1 ודבק לטקס בשעור 30  אחוז מכמות המים שבתערובת. אחרי שהשפריץ התייבש- מבצעים את שכבת ההרבצה הצימנטית ואת הטיח. יש להוסיף דבק לטקס גם לתערובת של שכבת ההרבצה (כמובן) ומעט דבק גם בטיח עצמו. נשמח לעזור הלאה בכל שאלה. בהצלחה + חג שמח, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים.


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: תיקוני קיר סביב דלת כניסה #34561
    גבי פייר
    משתתף

    תיקוני קיר , טיח ליד דלת

    שלום, ישנן מספר אפשרויות לתיקון הקירות: 1.  אם הטיח בוצע כך שהוא בולט יותר מדי כלפי חוץ – יש לשבור את החלקים הבולטים ואחר כך לתקן באמצעות טיח חדש , עד למפלס הנכון. 2. לאחר מכן (או אם בעיה זו איננה קיימת) יש למלא ולהחליק את האזור עם שפכטל / פוליפילה , כאשר רצוי להשתמש בשפכטל לשימוש חיצוני, במקרה שהצד החיצוני של הדלת חשוף לגשם / לרטיבות. 3. ניתן גם להחליק את הקיר עם שכבת שפכטל אמריקאי , לאחר מכן.  4.  לסיום – בונדרול + צבע. בברכה, גבי פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים.


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

    בתגובה ל: סף חלון #34547
    גבי פייר
    משתתף

    איטום סף חלון

    שלום ורד, הסף אמור להיות מותקן כ 3 ס"מ לפחות בצדדים (בקירות) וכנ"ל כלפי חוץ. המשמעות לאי בצוע שכזה היא סיכון גובר למעבר רטיבות בחיבור בין הסף אל הקירות. בחלק שבולט כלפי חוץ יש להתקין אף מים. ללא אף מים גובר החשש לחדירת רטיבות בחיבור שבין הסף לקיר, מתחת לסף. מי הגשמים יגלשו על הסף ומשם יגלשו לנקודת החיבור התחתונה שבין הקיר לסף.  לאף מים השלכות גם על מראהו של הקיר משום שאבק ולכלוך מהסף ירד , עם מי הגשמים, אל הקיר עצמו במקום ממנו והלאה. שבוע טוב, גב פייר איטומן – איטום ושיקום מבנים


    גבי פייר מפרטי איטום ושיקום

מוצגות 15 תגובות – 181 עד 195 (מתוך 239 סה״כ)
דילוג לתוכן